Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a kiskereskedelmi forgalom júliusban havi szinten, de éves összevetésben is gyorsuló növekedést jegyeztek fel.

Az élelmiszereladások 1 százalékkal, az építőanyag- és kertifelszerelés eladások pedig 0,9 százalékkal bővültek
A washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézete, a U.S. Census Bureau honlapjára csütörtökön felkerült adatok szerint júliusban a kiskereskedelmi forgalom 2023 januárja óta legnagyobb mértékben, 1 százalékkal nőtt júniussal összevetve, amikor még 0,2 százalékos csökkenést jegyeztek fel. Elemzői várakozások átlagában szerényebb, 0,4 százalékos havi szintű kiskereskedelmi forgalomnövekedés szerepelt.
A legnagyobb mértékben a gépjármű- és alkatrészeladások nőttek, 3,6 százalékkal, ezt követte az elektronikai és háztartási termékek értékesítésének 1,6 százalékos emelkedése. Az élelmiszereladások 1 százalékkal, az építőanyag- és kertifelszerelés eladások pedig 0,9 százalékkal bővültek. Eközben a sportszerek, hobbi, hangszer és könyvek eladása például 0,7 százalékkal, a ruha- és lábbeli eladások 0,1 százalékkal csökkentek.
Az autó- és az üzemanyag-eladások nélkül számított kiskereskedelmi forgalom növekedése 0,4 százalékra lassult a júniusi 0,8 százalékról.
Éves alapon az amerikai kiskereskedelmi forgalom 2,66 százalékkal bővült júliusban, miután egy hónappal korábban, júniusban 2,04 százalékkal nőtt.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a…
Tovább olvasom >Ausztrália a vámháború nyertese – olcsóbb lehet az ausztrál marha, bor és búza az amerikai piacon
Donald Trump amerikai elnök új vámpolitikája váratlan előnyt hozott Ausztráliának:…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >