Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a kiskereskedelmi forgalom júliusban havi szinten, de éves összevetésben is gyorsuló növekedést jegyeztek fel.
A washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézete, a U.S. Census Bureau honlapjára csütörtökön felkerült adatok szerint júliusban a kiskereskedelmi forgalom 2023 januárja óta legnagyobb mértékben, 1 százalékkal nőtt júniussal összevetve, amikor még 0,2 százalékos csökkenést jegyeztek fel. Elemzői várakozások átlagában szerényebb, 0,4 százalékos havi szintű kiskereskedelmi forgalomnövekedés szerepelt.
A legnagyobb mértékben a gépjármű- és alkatrészeladások nőttek, 3,6 százalékkal, ezt követte az elektronikai és háztartási termékek értékesítésének 1,6 százalékos emelkedése. Az élelmiszereladások 1 százalékkal, az építőanyag- és kertifelszerelés eladások pedig 0,9 százalékkal bővültek. Eközben a sportszerek, hobbi, hangszer és könyvek eladása például 0,7 százalékkal, a ruha- és lábbeli eladások 0,1 százalékkal csökkentek.
Az autó- és az üzemanyag-eladások nélkül számított kiskereskedelmi forgalom növekedése 0,4 százalékra lassult a júniusi 0,8 százalékról.
Éves alapon az amerikai kiskereskedelmi forgalom 2,66 százalékkal bővült júliusban, miután egy hónappal korábban, júniusban 2,04 százalékkal nőtt.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Az USA készülő új étrendi irányelvei a növényi fehérjéknek adhatnak prioritást
Az Egyesült Államok Egészségügyi Minisztériuma (HHS) és Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA)…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >Az élelmiszer- és energiaárak nélkül kalkulált maginflációs ráta havi bázison nem változott az USA-ban
A várakozások alatt alakult júliusban a termelőiárak emelkedése mind havi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >