Az Amazon egy éve Belgiumban: 1200 partner, 5 millió termék
Egy évvel az indulás után az Amazon belga webáruháza már 1200 helyi vállalkozás termékeit értékesíti. A kiskereskedő további potenciált is lát, mivel az 1,2 millió belga kkv több mint fele még nem értékesít online.
Az Amazon pontosan egy évvel ezelőtt indította el webshopját Belgiumban. Az amerikai e-kereskedelmi óriás már 1200 belga vállalkozással dolgozik együtt – mondta Eva Faict igazgató a De Tijd című belga lapnak, és tavaly összesen ötmillió termék cserélt gazdát az Amazonon keresztül.
Ezzel a kiskereskedő még mindig jóval elmarad a helyi rivális Bol(.com) mögött, amely több mint 6000 belga kereskedelmi partnernek ad helyet platformján. Nehéz megállapítani, hogy az Ahold Delhaize leányvállalata veszít-e partnereket az Amazon miatt: sok eladó mindkét platformon aktív.
Az Amazon építhet a márka ismertségére és globális méretére, de Belgiumba akkor érkezett, amikor az e-kereskedelmi piac stagnálni kezdett. Ennek ellenére a vállalat még mindig nagy lehetőségeket lát. A Kantar jelentése szerint Belgium 1,2 millió kkv-jának 55%-a digitálisan még nem aktív.
– Túl sok belga vállalat adja fel, mert úgy gondolják, hogy túl bonyolult online üzletet elindítani – közölte Faict.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Új koncepció-üzletet nyitott az ALDI Belgiumban
Új üzletet nyitott az ALDI a Brüsszel közeli Braine-l’Alleud városában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >