Az Amazon csatlakozott a 2 billió dolláros klubhoz
Az Amazon szerdán bekerült azoknak a vállalatoknak a kis csoportjába, amelyek piaci értékét 2 billió dollár fölé értékelik. Az e-kereskedelmi óriás csatlakozik a Microsoft, az Apple, a Nvidia, és a Google-t birtokló Alphabet mellé, mint a világ egyik legértékesebb vállalata.

Az Amazon nagyot lépett előre
Az Amazon részvényei szerdán közel 4%-os növekedéssel zártak, ezzel a cég tőzsdei értéke átlépte a 2,01 billió dolláros küszöböt. A részvények értéke az elmúlt 12 hónapban 52%-ot emelkedett, amit részben a vállalat mesterséges intelligenciába és felhőalapú szolgáltatásokba történő befektetései tápláltak.
Az Amazon az utóbbi években komoly fejlesztéseket hajtott végre a mesterséges intelligencia területén, különös tekintettel az üzleti célú termékek fejlesztésére, mint például AI-modellek és a Q nevű chatbot, amit az AWS (Amazon Web Services) felhasználók számára tesznek elérhetővé. Dan Ives, a Wedbush technológiai elemzője szerint az AI és a felhőtechnológia területén elért eredmények jelentős részben felelősek az értékelési növekedésért.
Andy Jassy, az Amazon vezérigazgatója nemrég kijelentette, hogy az AI-képességek jelentősen felgyorsították az AWS növekedését, ami éves szinten 100 milliárd dollár bevételt eredményezett. Az Amazon további 4 milliárd dollárt fektetett be az Anthropic AI nevű cégbe, amely generatív AI-rendszereket fejleszt. Emellett a vállalat saját AI-chipeket is gyárt és tervez.
Bár a vállalat 2022 vége óta jelentős költségcsökkentéseket hajtott végre, az AWS, az alapvető kiskereskedelmi üzletág, valamint a reklámtevékenység növekedése segítette a cég profitabilitását az év első negyedévében. Neil Saunders, a GlobalData Retail ügyvezető igazgatója szerint, bár vannak kihívások, mint például a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság trösztellenes vizsgálata, a befektetők pozitívan tekintenek a vállalat jövőjére, és ezek a problémák nem rontják az aktuális értékelést.
Kapcsolódó cikkeink
Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >Többet hozhat az AI, mint az ipari forradalom
A mesterséges intelligencia hatása a világgazdaságra a következő évtizedben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >