Az Amazon csatlakozott a 2 billió dolláros klubhoz
Az Amazon szerdán bekerült azoknak a vállalatoknak a kis csoportjába, amelyek piaci értékét 2 billió dollár fölé értékelik. Az e-kereskedelmi óriás csatlakozik a Microsoft, az Apple, a Nvidia, és a Google-t birtokló Alphabet mellé, mint a világ egyik legértékesebb vállalata.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/amazon_christian-wiediger-rymh7EZPqRs-unsplash-300x200.jpg)
Az Amazon nagyot lépett előre
Az Amazon részvényei szerdán közel 4%-os növekedéssel zártak, ezzel a cég tőzsdei értéke átlépte a 2,01 billió dolláros küszöböt. A részvények értéke az elmúlt 12 hónapban 52%-ot emelkedett, amit részben a vállalat mesterséges intelligenciába és felhőalapú szolgáltatásokba történő befektetései tápláltak.
Az Amazon az utóbbi években komoly fejlesztéseket hajtott végre a mesterséges intelligencia területén, különös tekintettel az üzleti célú termékek fejlesztésére, mint például AI-modellek és a Q nevű chatbot, amit az AWS (Amazon Web Services) felhasználók számára tesznek elérhetővé. Dan Ives, a Wedbush technológiai elemzője szerint az AI és a felhőtechnológia területén elért eredmények jelentős részben felelősek az értékelési növekedésért.
Andy Jassy, az Amazon vezérigazgatója nemrég kijelentette, hogy az AI-képességek jelentősen felgyorsították az AWS növekedését, ami éves szinten 100 milliárd dollár bevételt eredményezett. Az Amazon további 4 milliárd dollárt fektetett be az Anthropic AI nevű cégbe, amely generatív AI-rendszereket fejleszt. Emellett a vállalat saját AI-chipeket is gyárt és tervez.
Bár a vállalat 2022 vége óta jelentős költségcsökkentéseket hajtott végre, az AWS, az alapvető kiskereskedelmi üzletág, valamint a reklámtevékenység növekedése segítette a cég profitabilitását az év első negyedévében. Neil Saunders, a GlobalData Retail ügyvezető igazgatója szerint, bár vannak kihívások, mint például a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság trösztellenes vizsgálata, a befektetők pozitívan tekintenek a vállalat jövőjére, és ezek a problémák nem rontják az aktuális értékelést.
Kapcsolódó cikkeink
OTP Bank új piactere, a fizz.hu, 750 000 ügyféllel debütál, újításokkal az e-kereskedelemben
Az OTP Bank újító online piactere, a fizz.hu sikeresen debütált…
Tovább olvasom >EY: Egyre több hazai cég használ mesterséges intelligenciát, nő a szakadék a vállalatok között
A hazai vállalatok közel kétharmada már használja vagy gondolkodik a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kifli.hu márka tulajdonosa 170 millió dollár növekedési tőkét kap
A Rohlik online élelmiszer-szogláltatással foglalkozó nemzetközi cégcsoport, a hazai Kifli.hu…
Tovább olvasom >Kiemelten fontos az ágazati szereplők összefogása
Számos fejlesztés valósulhat meg a megnyíló jelentős fejlesztési források révén,…
Tovább olvasom >KSH: a vendégéjszakák száma 13, a vendégeké 18 százalékkal nőtt májusban az egy évvel korábbihoz képest
2024 májusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,6…
Tovább olvasom >