Az Amazon.com-hoz hasonlítja magát a közösségi vásárlásokat kínáló Groupon

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 11. 02. 12:02

Az Amazon.com-hoz hasonlítgatja magát a tőzsdére készülő, a közösségi vásárlási szolgáltatásokat kínáló Groupon a befektetői road show-k alkalmával, de az elemzők és a potenciális befektetők is meglehetősen szkeptikusan fogadják ezt a hasonlatot – írja a Bloomberg nyomán a portfolio.hu.

Az Amazon jobb pozícióban volt 1997-ben az elsődleges részvénykibocsátás idején, mint most a Groupon. Utóbbinál jelenleg alacsonyabb szinten áll az egy dolgozója jutó bevétel és a bevételek arányában többet költ marketingre is a társaság, mint az Amazon akkoriban – fejtette ki véleményét a Huntington Asset Advisors alapkezelője. „Ha azt nézzük, hogy a nyereséges céggé válás a cél, akkor ehhez nagy erőfeszítés kell” – mondta a szakértő és hozzátette, hogy még egy ideig várni kell arra, hogy nyereséges legyen a vállalat.

Mint ismeretes, a Groupon 540 millió dolláros elsődleges részvénykibocsátásra készül a héten és az elmúlt napokban levezényelt road show-k során a menedzsment sokszor az Amazonnal példálózott annak érdekében, hogy felkeltse a befektetők érdeklődését.

Viszont a két cég között nagy a különbség. A Groupon most, a tőzsdére lépés előestéjén alacsonyabb növekedést tud felmutatni, nagyobb veszteségeket termel és kevésbé termelékeny munkaerővel rendelkezik, mint az Amazon 1997-ben.

A Needham elemzője szerint az egyetlen hasonlóság a két cég között, hogy az Amazont is nagyon sokat kritizálták amiatt, hogy veszteséges és sokan megkérdőjelezték, hogy valaha tud majd nyereséget termelni – írja a portfolio.hu.

Kapcsolódó cikkeink