Az Amazon a legértékesebb márka a Brand Finance szerint
Az Amazon a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2020-as Global 500 ranglistája szerint.
A lista összeállítói szerint az Amazon.com márkaértéke 220,791 milliárd dollár, 17,8 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég már harmadik éve áll a lista élén.
A Google a tavalyi harmadik helyről a másodikra rukkolt elő, márkaértéke 11,9 százalékkal, 159,722 milliárd dollárra nőtt.
Az Apple a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke 8,5 százalékkal, 140,52 milliárd dollárra csökkent.
Az első tízes csoportban megőrizte negyedik helyét a Microsoft, márkaértéke 119,6 milliárd dollárról 117,1 milliárd dollárra csökkent. Nincs változás az ötödik helyen sem, a Samsung márkaértéke 91,3 milliárd dollárról 94,5 milliárd dollárra emelkedett.
A tavalyi nyolcadik helyről a hatodikra lépett előre idén a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 79,8 milliárd dollárról 80,1 milliárd dollárra nőtt.
A hetedik helyen maradt a Facebook, amelynek a piaci márkaértéke 83,2 milliárd dollárról 79,8 milliárd dollárra csökkent.
A tavalyi tizenegyedik hely után idén a nyolcadikra jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég, piaci tőkeértéke 67,8 milliárd dollárról 77,5 milliárd dollárra javult.
A kilencedik a tavaly még tizennegyedik Ping An kínai pénzügyi szolgáltató, amelynek a márkaértéke 57,6 milliárd dollárról 69 milliárd dollárra emelkedett.
Az idei tízes listát a tavaly még tizenkettedik kínai Huawei zárta, piaci márkaértéke 62,3 milliárd dollárról 65 milliárd dollárra nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával monitorozza a friss terményeket a Walmart
A mesterséges intelligencia alkalmazásával fejleszti tovább frissáru-ellátási láncának felügyeletét a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >