Az Amazon a legértékesebb márka a Brand Finance szerint
Az Amazon a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2020-as Global 500 ranglistája szerint.
A lista összeállítói szerint az Amazon.com márkaértéke 220,791 milliárd dollár, 17,8 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég már harmadik éve áll a lista élén.
A Google a tavalyi harmadik helyről a másodikra rukkolt elő, márkaértéke 11,9 százalékkal, 159,722 milliárd dollárra nőtt.
Az Apple a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke 8,5 százalékkal, 140,52 milliárd dollárra csökkent.
Az első tízes csoportban megőrizte negyedik helyét a Microsoft, márkaértéke 119,6 milliárd dollárról 117,1 milliárd dollárra csökkent. Nincs változás az ötödik helyen sem, a Samsung márkaértéke 91,3 milliárd dollárról 94,5 milliárd dollárra emelkedett.
A tavalyi nyolcadik helyről a hatodikra lépett előre idén a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 79,8 milliárd dollárról 80,1 milliárd dollárra nőtt.
A hetedik helyen maradt a Facebook, amelynek a piaci márkaértéke 83,2 milliárd dollárról 79,8 milliárd dollárra csökkent.
A tavalyi tizenegyedik hely után idén a nyolcadikra jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég, piaci tőkeértéke 67,8 milliárd dollárról 77,5 milliárd dollárra javult.
A kilencedik a tavaly még tizennegyedik Ping An kínai pénzügyi szolgáltató, amelynek a márkaértéke 57,6 milliárd dollárról 69 milliárd dollárra emelkedett.
Az idei tízes listát a tavaly még tizenkettedik kínai Huawei zárta, piaci márkaértéke 62,3 milliárd dollárról 65 milliárd dollárra nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >Az OMV 2025 végéig csaknem 50 ultragyors töltőpontot ad át az országban
Magyarországon már 15 helyszínen lehet igénybe venni az OMV új…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >