Az almafelvásárlások szerződéskötési határidejére figyelmeztet a Nébih
Azoknak a feldolgozóknak, akik több mint 200 tonna almát dolgoznak fel, legkésőbb augusztus 1-jéig szerződéssel kell lefedniük az általuk feldolgozandó gyümölcs legalább 60 százalékát – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a honlapján.
A hivatal közleményében emlékeztet: a hatályos hazai jogszabályok értelmében a meggy mellett az alma Magyarországon történő feldolgozása esetén is kötelező írásban rögzíteni a gyümölcsök értékesítésére irányuló szerződést. A dokumentum kötelező tartalmi elemeit európai uniós rendelet határozza meg, amely egyebek mellett azt is lefekteti, hogy a szerződésben írásban kell rögzíteni a beszállított termékért fizetendő árat.
A szerződést a szállítás megkezdése előtt írásba kell foglalni, ami a feldolgozásra szánt alma értékesítésében részt vevő minden szereplő, azaz a közvetítő kereskedelem számára is kötelező. Fontos továbbá, hogy valamennyi szerződés a jogszabályi előírásoknak megfelelően tartalmazza a termékért fizetendő árat.
A szerződésben foglaltakat a mezőgazdasági igazgatási szerv ellenőrzi, amely a kötelezettség megszegéséért ágazatfelügyeleti bírságot szab ki. A bírság legkisebb mértéke tízezer, legmagasabb mértéke 50 millió forint – figyelmeztet a Nébih.
Az érintettek a szerződéskötési kötelezettséggel kapcsolatos kérdéseiket az mgei@nebih.gov.hu e-mail címre küldhetik el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nébih: szezámpasztát hívott vissza a forgalomból az Auchan
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini…
Tovább olvasom >Nébih: javuló eredmények a Tisza-tavi nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzésen
Június utolsó hetében a Tiszta-tónál működő vendéglátóhelyeket ellenőrizte a Nemzeti…
Tovább olvasom >Nébih: sajtot hívott vissza a forgalomból az Auchan
Az Auchan Magyarország Kft. visszahívta a forgalomból az Auchan Prémium…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >