Az Allianz 10 millió forinttal segíti a rászorulókat a Magyar Élelmiszerbank Egyesület fenntarthatósági programján keresztül
Magyarországon évente 1,8 millió tonna élelmiszerfelesleg keletkezik, miközben az országban több tízezer nélkülöző gyermek él.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület felkutatja és összegyűjti az élelmiszerfelesleget, majd eljuttatja azt a rászorulókhoz, ezáltal csökkentve a nélkülözést és a pazarlást.
A COVID-19 járvány kapcsán felmerülő, a szokásosnál nagyobb mértékű szociális problémák kezelésében az Allianz Hungária Zrt. azonnali pénzadománnyal segíti a szervezet élelmiszermentő munkáját és a nélkülözők élelmezését.
Az idén 15 éves Élelmiszerbank 2005 óta azon dolgozik, hogy hidat teremtsen a felhalmozódó élelmiszerfelesleg és a nélkülözők között. Hipermarketekben, gyárakban, feldolgozóüzemekben feleslegessé vált, de kiváló minőségű élelmiszereket kutatnak fel, majd gondoskodnak azok biztonságos tárolásáról és szétosztásáról.
Az Egyesület több mint 400 karitatív partnerszervezetén keresztül összesen közel 300 ezer rászorulót lát el Magyarországon. A COVID-19 járvány hatására megnövekedett rászorulói réteg élelmezési igényeinek ellátásához az Allianz Hungária Zrt. platina fokozatú támogatóként azonnali pénzadománnyal csatlakozik, mely a kifejezetten erre a célra létrehozott Válságkezelő Alapba kerül. Az Alapban elkülönített összegeket a szállítási, valamint a megnövekedett logisztikai és humánerőforrás-költségek fedezésére, illetve az elosztási hálózat bővítésére használja majd az Egyesület.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület élelmiszermentő munkája egyben környezetvédelmi tevékenység is: az élelmiszerek megmentésével az előállításukba fektetett rengeteg energia sem megy veszendőbe, továbbá az élelmiszerek megsemmisítésével járó jelentős mennyiségű kibocsátott káros anyag mennyisége is csökken. Ez a szemlélet kiválóan illeszkedik az Allianz Csoport fenntarthatósági törekvései közé is, mely a társadalmi felelősségvállalás és a környezetgazdálkodás melletti elkötelezettség révén kíván fenntartható gazdasági értéket létrehozni.
Kapcsolódó cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >20 éve a siker fokmérője – Idén kétszeresen ünnepel a Superbrands Magyarország
2004 a nagy kezdetek éve volt. A Google bevezette a Gmailt,…
Tovább olvasom >Gyermekétkeztetési adománygyűjtő akció indul a Kifli.hu, a Mastercard és az Élelmiszerbank
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Mastercarddal és a Kifli.hu adománygyűjtő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >