Az Allianz 10 millió forinttal segíti a rászorulókat a Magyar Élelmiszerbank Egyesület fenntarthatósági programján keresztül
Magyarországon évente 1,8 millió tonna élelmiszerfelesleg keletkezik, miközben az országban több tízezer nélkülöző gyermek él.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület felkutatja és összegyűjti az élelmiszerfelesleget, majd eljuttatja azt a rászorulókhoz, ezáltal csökkentve a nélkülözést és a pazarlást.
A COVID-19 járvány kapcsán felmerülő, a szokásosnál nagyobb mértékű szociális problémák kezelésében az Allianz Hungária Zrt. azonnali pénzadománnyal segíti a szervezet élelmiszermentő munkáját és a nélkülözők élelmezését.
Az idén 15 éves Élelmiszerbank 2005 óta azon dolgozik, hogy hidat teremtsen a felhalmozódó élelmiszerfelesleg és a nélkülözők között. Hipermarketekben, gyárakban, feldolgozóüzemekben feleslegessé vált, de kiváló minőségű élelmiszereket kutatnak fel, majd gondoskodnak azok biztonságos tárolásáról és szétosztásáról.
Az Egyesület több mint 400 karitatív partnerszervezetén keresztül összesen közel 300 ezer rászorulót lát el Magyarországon. A COVID-19 járvány hatására megnövekedett rászorulói réteg élelmezési igényeinek ellátásához az Allianz Hungária Zrt. platina fokozatú támogatóként azonnali pénzadománnyal csatlakozik, mely a kifejezetten erre a célra létrehozott Válságkezelő Alapba kerül. Az Alapban elkülönített összegeket a szállítási, valamint a megnövekedett logisztikai és humánerőforrás-költségek fedezésére, illetve az elosztási hálózat bővítésére használja majd az Egyesület.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület élelmiszermentő munkája egyben környezetvédelmi tevékenység is: az élelmiszerek megmentésével az előállításukba fektetett rengeteg energia sem megy veszendőbe, továbbá az élelmiszerek megsemmisítésével járó jelentős mennyiségű kibocsátott káros anyag mennyisége is csökken. Ez a szemlélet kiválóan illeszkedik az Allianz Csoport fenntarthatósági törekvései közé is, mely a társadalmi felelősségvállalás és a környezetgazdálkodás melletti elkötelezettség révén kíván fenntartható gazdasági értéket létrehozni.
Kapcsolódó cikkeink
12 358 rászoruló lakhat jól a Tesco és vásárlói által két nap alatt gyűjtött élelmiszerekből
A tavalyi mennyiséghez képest 100 tonnával több adomány érkezett a…
Tovább olvasom >290 millió forint a hétvégi adománygyűjtésen
244 tonna élelmiszeradományt adtak össze a vásárlók pénteken és szombaton…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlói közel 90 tonna élelmiszeradománnyal segítik a rászorulókat
Nagy sikerrel zárult a Magyar Élelmiszerbank Egyesület múlt pénteken és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >