Az alkoholmentes sörökre és a prémium kategóriára fókuszál a magyar sörpiac
A magyar sörpiac jelentős változásokat mutat az alkoholmentes és a prémium sörök fogyasztásának növekedésével. A sörpiacot a vendéglátóipar helyzete és a különböző külső gazdasági tényezők is jelentősen befolyásolják, míg a nagy sportesemények, mint a foci-Eb és az olimpia, rövid távon fokozhatják a sörök iránti keresletet. Az Index által készített körkép a hazai gyártók és forgalmazók véleményét tárja elénk.
A magyar sörpiac pozitív változásokat mutat, különösen az alkoholmentes és prémium kategóriájú sörök terén. A Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója, Kántor Sándor elmondása szerint: „továbbra is növekszik a prémiumkategória és csökken az olcsóbb gazdaságos termékek forgalma” valamint „az első negyedévi forgalmi és termelési adatok alapján kedvező kép alakult ki, de vannak benne figyelmeztető jelzések.”
Kántor kiemelte az alkoholmentes sörök sikerét:
„Az alkoholmentes kategória sikerét hűen tükrözi, hogy az első negyedévben csaknem 25 százalékkal nőtt az ízesített és majdnem 40 százalékkal az ízesítetlen termékek forgalma.”
A Heineken Hungária különösen figyelmet fordít a fogyasztói igényekre és a szezonális trendekre. Mint a cég képviselője elmondta:
„mindig nagyon várjuk a szezont, amikor az emberek a szabadban élvezve egy jó sört társasági életet élnek” és „hamarosan egy új kategóriát nyitunk a sörök szegmensén belül, amely tökéletesen illeszkedik az évszakhoz.”
A piaci trendeket befolyásoló tényezők között szerepel az inflációs hatás és a vendéglátóipar helyreállásának lassúsága is.
A Dreher szerint a legtöbb területen a fogyasztás csökkenése tapasztalható, míg a HoReCa szektorban a Covid hatása is jelentős szerepet játszik. A Heineken az ár-érték arányt emeli ki, hangsúlyozva, hogy „a magas minőségi színvonallal a fogyasztóknak nyújtott egyedi élményekkel és promóciókkal további értéket teremtsenek.”
Az alkoholmentes és a prémium kategóriájú sörök iránti növekvő igény jelzi a magyar sörpiac fejlődési irányát, ahol az új fogyasztói szokások és a minőségi kínálat meghatározó szerepet játszanak a piaci pozíciók alakításában. A közelgő sportesemények, mint a foci-Eb és az olimpia, bár csak rövid távon, de várhatóan fokozzák a fogyasztást, amely összhangban van a hazai és globális trendekkel.
Kapcsolódó cikkeink
Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken
A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol…
Tovább olvasom >Cseh sörgyárak nem szállítanak Oroszországba
A cseh sörgyárak nem szállítanak sört Oroszországba, többségük már 2022…
Tovább olvasom >2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >