Az alkoholmentes sörökre és a prémium kategóriára fókuszál a magyar sörpiac
A magyar sörpiac jelentős változásokat mutat az alkoholmentes és a prémium sörök fogyasztásának növekedésével. A sörpiacot a vendéglátóipar helyzete és a különböző külső gazdasági tényezők is jelentősen befolyásolják, míg a nagy sportesemények, mint a foci-Eb és az olimpia, rövid távon fokozhatják a sörök iránti keresletet. Az Index által készített körkép a hazai gyártók és forgalmazók véleményét tárja elénk.
A magyar sörpiac pozitív változásokat mutat, különösen az alkoholmentes és prémium kategóriájú sörök terén. A Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója, Kántor Sándor elmondása szerint: „továbbra is növekszik a prémiumkategória és csökken az olcsóbb gazdaságos termékek forgalma” valamint „az első negyedévi forgalmi és termelési adatok alapján kedvező kép alakult ki, de vannak benne figyelmeztető jelzések.”
Kántor kiemelte az alkoholmentes sörök sikerét:
„Az alkoholmentes kategória sikerét hűen tükrözi, hogy az első negyedévben csaknem 25 százalékkal nőtt az ízesített és majdnem 40 százalékkal az ízesítetlen termékek forgalma.”
A Heineken Hungária különösen figyelmet fordít a fogyasztói igényekre és a szezonális trendekre. Mint a cég képviselője elmondta:
„mindig nagyon várjuk a szezont, amikor az emberek a szabadban élvezve egy jó sört társasági életet élnek” és „hamarosan egy új kategóriát nyitunk a sörök szegmensén belül, amely tökéletesen illeszkedik az évszakhoz.”
A piaci trendeket befolyásoló tényezők között szerepel az inflációs hatás és a vendéglátóipar helyreállásának lassúsága is.
A Dreher szerint a legtöbb területen a fogyasztás csökkenése tapasztalható, míg a HoReCa szektorban a Covid hatása is jelentős szerepet játszik. A Heineken az ár-érték arányt emeli ki, hangsúlyozva, hogy „a magas minőségi színvonallal a fogyasztóknak nyújtott egyedi élményekkel és promóciókkal további értéket teremtsenek.”
Az alkoholmentes és a prémium kategóriájú sörök iránti növekvő igény jelzi a magyar sörpiac fejlődési irányát, ahol az új fogyasztói szokások és a minőségi kínálat meghatározó szerepet játszanak a piaci pozíciók alakításában. A közelgő sportesemények, mint a foci-Eb és az olimpia, bár csak rövid távon, de várhatóan fokozzák a fogyasztást, amely összhangban van a hazai és globális trendekkel.
Kapcsolódó cikkeink
Zamárdi saját söre is debütált a Balaton Beer Weekenden
Péntek délutántól vasárnap éjjelig 40-féle sörkülönlegességet kóstolhattak a vendégek a…
Tovább olvasom >Hétvégére elkészül Zamárdi söre!
Péntekre elkészül az első, balatoni településről elnevezett sör, amelyet névadója…
Tovább olvasom >A nagy sportesemények is segítik a sörfogyasztást
Bár a nagy sportesemények átmenetileg pozitív hatást gyakorolnak a sörfogyasztás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >