Az alkoholmentes sörökre és a prémium kategóriára fókuszál a magyar sörpiac
A magyar sörpiac jelentős változásokat mutat az alkoholmentes és a prémium sörök fogyasztásának növekedésével. A sörpiacot a vendéglátóipar helyzete és a különböző külső gazdasági tényezők is jelentősen befolyásolják, míg a nagy sportesemények, mint a foci-Eb és az olimpia, rövid távon fokozhatják a sörök iránti keresletet. Az Index által készített körkép a hazai gyártók és forgalmazók véleményét tárja elénk.
A magyar sörpiac pozitív változásokat mutat, különösen az alkoholmentes és prémium kategóriájú sörök terén. A Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója, Kántor Sándor elmondása szerint: „továbbra is növekszik a prémiumkategória és csökken az olcsóbb gazdaságos termékek forgalma” valamint „az első negyedévi forgalmi és termelési adatok alapján kedvező kép alakult ki, de vannak benne figyelmeztető jelzések.”
Kántor kiemelte az alkoholmentes sörök sikerét:
„Az alkoholmentes kategória sikerét hűen tükrözi, hogy az első negyedévben csaknem 25 százalékkal nőtt az ízesített és majdnem 40 százalékkal az ízesítetlen termékek forgalma.”
A Heineken Hungária különösen figyelmet fordít a fogyasztói igényekre és a szezonális trendekre. Mint a cég képviselője elmondta:
„mindig nagyon várjuk a szezont, amikor az emberek a szabadban élvezve egy jó sört társasági életet élnek” és „hamarosan egy új kategóriát nyitunk a sörök szegmensén belül, amely tökéletesen illeszkedik az évszakhoz.”
A piaci trendeket befolyásoló tényezők között szerepel az inflációs hatás és a vendéglátóipar helyreállásának lassúsága is.
A Dreher szerint a legtöbb területen a fogyasztás csökkenése tapasztalható, míg a HoReCa szektorban a Covid hatása is jelentős szerepet játszik. A Heineken az ár-érték arányt emeli ki, hangsúlyozva, hogy „a magas minőségi színvonallal a fogyasztóknak nyújtott egyedi élményekkel és promóciókkal további értéket teremtsenek.”
Az alkoholmentes és a prémium kategóriájú sörök iránti növekvő igény jelzi a magyar sörpiac fejlődési irányát, ahol az új fogyasztói szokások és a minőségi kínálat meghatározó szerepet játszanak a piaci pozíciók alakításában. A közelgő sportesemények, mint a foci-Eb és az olimpia, bár csak rövid távon, de várhatóan fokozzák a fogyasztást, amely összhangban van a hazai és globális trendekkel.
Kapcsolódó cikkeink
Brit energiaital-márkában vásárolt részesedést a Heineken
Újabb lépést tett a söriparon túli terjeszkedés irányába a Heineken:…
Tovább olvasom >Világszerte 11%-kal csökkentette vízfelhasználását a Heineken
2018-hoz képest tavaly 11%-kal mérsékelte a Heineken vízfelhasználását globális szinten.…
Tovább olvasom >Gyengébben teljesítettek tavaly az A-márkák a holland szupermarketekben
2024-ben 9%-kal csökkent az A-márkás termékek értékesítése a holland szupermarketekben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >