Az alkoholmentes sörökre és a prémium kategóriára fókuszál a magyar sörpiac
A magyar sörpiac jelentős változásokat mutat az alkoholmentes és a prémium sörök fogyasztásának növekedésével. A sörpiacot a vendéglátóipar helyzete és a különböző külső gazdasági tényezők is jelentősen befolyásolják, míg a nagy sportesemények, mint a foci-Eb és az olimpia, rövid távon fokozhatják a sörök iránti keresletet. Az Index által készített körkép a hazai gyártók és forgalmazók véleményét tárja elénk.
A magyar sörpiac pozitív változásokat mutat, különösen az alkoholmentes és prémium kategóriájú sörök terén. A Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója, Kántor Sándor elmondása szerint: „továbbra is növekszik a prémiumkategória és csökken az olcsóbb gazdaságos termékek forgalma” valamint „az első negyedévi forgalmi és termelési adatok alapján kedvező kép alakult ki, de vannak benne figyelmeztető jelzések.”
Kántor kiemelte az alkoholmentes sörök sikerét:
„Az alkoholmentes kategória sikerét hűen tükrözi, hogy az első negyedévben csaknem 25 százalékkal nőtt az ízesített és majdnem 40 százalékkal az ízesítetlen termékek forgalma.”
A Heineken Hungária különösen figyelmet fordít a fogyasztói igényekre és a szezonális trendekre. Mint a cég képviselője elmondta:
„mindig nagyon várjuk a szezont, amikor az emberek a szabadban élvezve egy jó sört társasági életet élnek” és „hamarosan egy új kategóriát nyitunk a sörök szegmensén belül, amely tökéletesen illeszkedik az évszakhoz.”
A piaci trendeket befolyásoló tényezők között szerepel az inflációs hatás és a vendéglátóipar helyreállásának lassúsága is.
A Dreher szerint a legtöbb területen a fogyasztás csökkenése tapasztalható, míg a HoReCa szektorban a Covid hatása is jelentős szerepet játszik. A Heineken az ár-érték arányt emeli ki, hangsúlyozva, hogy „a magas minőségi színvonallal a fogyasztóknak nyújtott egyedi élményekkel és promóciókkal további értéket teremtsenek.”
Az alkoholmentes és a prémium kategóriájú sörök iránti növekvő igény jelzi a magyar sörpiac fejlődési irányát, ahol az új fogyasztói szokások és a minőségi kínálat meghatározó szerepet játszanak a piaci pozíciók alakításában. A közelgő sportesemények, mint a foci-Eb és az olimpia, bár csak rövid távon, de várhatóan fokozzák a fogyasztást, amely összhangban van a hazai és globális trendekkel.
Kapcsolódó cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Bakancslista 2025: Országos Főzdetúra – ingyenes sörkóstolóval várják a sörkedvelőket
Egyedülálló kiadvány készült a sörkedvelők számára: a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >