Az Alibabán keresztül célozza meg a kínai piacot az Amazon
Az Alibaba online piacterén nyit saját üzletet az Amazon, hogy így érje el a gyorsan bővülő kínai piac kínálta lehetőségeket – írja a vg.hu. Az eMarketer előrejelzése szerint az idén közel 1600 milliárd dollárt költenek el a felhasználók világszerte a webáruházakban.
Az Alibaba által üzemeltetett Tmall.com nevű online piactéren nyitott webáruházat az amerikai Amazon a Bloomberg beszámolója szerint. A hírt az Alibaba egyik szóvivője jelentette be és jól mutatja az e-kereskedelmi cég jelentőségét a kínai piacon. Az Amazon annak ellenére döntött úgy, hogy megjelenik a felületet és online fizetési megoldást egyaránt kínáló Tmall.com-on, hogy rendelkezik saját webáruházzal Kínában.
A Tmall.com népszerűségét jellemzi, hogy csak idén a Zara ruházati lánc tulajdonosa, az Inditex és a brit Burberry is csatlakozott azon nyugati cégekhez, amelyek jelen vannak a virtuális piactéren. A Bloomberg beszámolója alapján importált élelmiszerek, cipők, játékok és konyhai felszerelések szerepelnek az Amazon Tmall-os boltjának kínálatában. A sokáig egyértelműen a világ legnagyobb online kiskereskedelmi cégének számító Amazon számára egyre nagyobb kihívást jelent az Alibaba.
A kínai cég tavaly rekordértékű részvénykibocsátással debütált az amerikai tőzsdén. A társaság a rendelkezésre álló forrásokat felhasználva jelentős logisztikai fejlesztéseket hajt végre, kísérleteznek a drónokkal történő kiszállítás bevezetésével, illetve 16 milliárd dollárból alakítottak ki olyan rendszert, ami lehetővé teszi, hogy Kínai egész területén egy napon belül kiszállítsák a megrendelt termékeket. Sőt, a társaság még a mobiltelefonok piacán is megjelent, a Meizu Technology nevű, kisebb készülékgyártó cégben szerzett kisebbségi részesedést 590 millió dollárért.
Az Alibaba sikere egyértelműen annak köszönhető, hogy Kínában rendkívül dinamikusan bővül ez a szegmens, és az ország már 2013-ban a világ legnagyobb e-kereskedelmi piaca volt, és tavaly ezt a pozícióját tovább erősítette. Az eMarketer elemzése szerint a múlt évben 1316 milliárd dolláros volt a globális online kiskereskedelmi piac, ami 22,2 százalékos fejlődést jelentett 2013-al összevetve.
A kínai felhasználók több mint 426 milliárd dollárt költöttek el a világhálón, ez 35 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi értéket. A második legnagyobb piacnak számító Egyesült Államokban ugyanakkor mindössze 15,7 százalékos volt a bővülés mértéke. A világ két legnagyobb e-kereskedelmi piaca között egyébként a következő években tovább nő majd a különbség, az eMarketer prognózisa szerint Kínában 2018-ra ezermilliárd dollár fölé nő a webáruházak bevétele, míg az Egyesült Államokban valamivel 500 milliárd dollár alatt marad.
A globális online kiskereskedelmi forgalom idén 1592 milliárd dolláros lehet, ez 20,9 százalékos növekedést jelentene a tavalyihoz képest. Az eMarketer előrejelzése alapján 2018-ra megközelíti a 2500 milliárd dollárt ez a szegmens, és a világ kiskereskedelmi forgalmának 8,8 százalékát adja majd. Az online csatornát legintenzívebben a brit fogyasztók használják, az Egyesült Királyságban tavaly már a kiskereskedelmi szegmens 13 százalékát adta az internet.
Ez az arány idén várhatóan 14,4 százalékra nő, míg 2018-ra 18 százalékra. A forgalmat tekintve az Egyesült Királyság a világ harmadik legnagyobb e-kereskedelmi piaca, tavaly 82 milliárd dollárt költöttek a webboltokban a britek, idén ez az összeg megközelítheti a 94 milliárd dollárt.
Nálunk is pörög az e-kereskedelem
A múlt évben az eNET becslése szerint 266 milliárd forintos volt a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom, ez 22,5 százalékos növekedést jelent 2013-hoz képest. A felfutásban a fogyasztói szokások változása mellett fontos szerepet játszott, hogy tavaly több nagy akciót is meghirdettek az internetes kereskedők, amelyek önmagukban egy-egy nap alatt többmilliárd forintos plusz bevételt hoztak. Több új, nagy szereplő is megjelent 2014-ben a piacon, amelyek jelentős forgalmat bonyolítottak le. Emellett egyre népszerűbbek itthon is a fejlettebb piacokon már nagy forgalmat generáló termékkategóriák, mint például a ruházat, baba-mama vagy éppen a játék. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Összefogott az Amazon és a Knuspr Németországban
Új online élelmiszer-nagyhatalom alakult Németországban, ahol együttműködésre lépett az amerikai…
Tovább olvasom >Új eladóvédelmi programot vezet be az Alibaba Európában
Az Alibaba Trade Assurance nevű szolgáltatásával új mércét állít fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >