Az Alibaba vezetői türelmesek
A hosszú ideig tartó készülődés után Európában megjelenő Alibaba rendkívül kedvező ajánlata dacára sem ért el eddig átütő sikert az öreg kontinensen, de a cég vezetői türelmesek – íja a Világgazdaság.
Rendkívül kedvező ajánlata ellenére is fügét mutattak a délnyugat-európai terjeszkedésbe kezdő AliExpressnek az olyan nagy olasz és spanyol divatcégek, mint a Benetton, a Mango vagy éppen a Tendam (amely egyebek között a Cortefiel márka tulajdonosa) – értesült tegnap a Reuters. A Benetton és a Tendam marad az Amazonnál, a Mango pedig egyik helyen sem árulja portékáit.
A brit hírügynökség azonban arról is beszámolt, hogy az Alibaba-leány európai megjelenése óta eltelt fél évben csak Spanyolországban több ezer vállalkozás regisztrált már az AliExpress platformján, ami nem rossz eredmény ahhoz képest, hogy a spanyol piacra régóta bevezetett Amazon felületén nyolcezer helyi vállalkozás kínálta áruját 2018-ban.
Persze nem bízza a véletlenre a sikert a kínai e-kiskereskedelmi óriás, hiszen a kiszemelt európai piacokon a platformjára lépő cégektől nem kér havi átalánydíjat, az eladóknak csupán 5-8 százalékos jutalékot kell leadniuk az eladott áru bevételéből. Ezzel szemben az Amazon havi nettó 39 eurót számláz a felületén való értékesítés jogáért, a jutalék pedig 7 és 15 százalék között van árucsoporttól függően, sőt a díj – például az ékszerek esetében – még ennél is magasabb.
Az Alibaba egyébként évekig tartó felkészülés után kezdte meg Európa meghódítását, követve a konszern még 2010-ben megalkotott stratégiáját. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >