Az Alföldi Tej Kft.-vel írta alá a 60. stratégiai megállapodást a kormány
Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a kormány az Alföldi Tej Kft.-vel hétfőn Budapesten, a Külgazdasági és Külügyminisztériumban.
Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes (j) és Mélykuti Tibor, az Alföldi Tej Kft. ügyvezető igazgatója aláírja a kormány és a társaság stratégiai együttműködési megállapodását a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2015. július 6-án. A magyar kormány a 60. stratégiai megállapodást írta alá a több mint 100 magyar termelő tulajdonában lévő tejtermelői csoporttal. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára a megállapodás aláírásakor elmondta: a magyar kormány a 60. stratégiai megállapodását írja alá a több mint 100 magyar termelő tulajdonában lévő tejtermelői csoporttal. Az Alföldi Tej Kft. a hatodik élelmiszeripari cég, amellyel ilyen megállapodást kötnek. Közölte azt is, hogy azok a cégek, amelyekkel a kormány eddig stratégiai megállapodást kötött, 186 ezer embernek adnak munkát, és a megállapodások megkötése után eddig 13 500 új munkahelyet létesítettek.
A magyar tejüzemek által feldolgozott nyersanyag a világ egyik legmagasabb színvonalú terméke, mindez azt mutatja, hogy van lehetőség a magyar élelmiszeriparban – jelentette ki.
Jelezte, hogy az élelmiszeripar a következő öt évben 300 milliárd forint fejlesztési forrást fog kapni: 200 milliárd forintot a vidékfejlesztési program forrásaiból, 100 milliárdot pedig a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programból (GINOP).
Az Alföldi Tej Kft. az elmúlt tíz évben 6 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre, a cég az ország tejtermelésének 26 százalékát adja – ismertette az államtitkár.
Mélykuti Tibor, az Alföldi Tej Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a magyar termelői csoport számára kiemelt jelentőségű a megállapodás, amely tízéves munkájuk elismerése. A tejtermelői csoport Hajdú-Bihar megyében 23 termelő taggal alakult meg 2003-ban, két évvel később pedig megvásárolták a felszámolás alatt álló székesfehérvári tejüzemet. Akkor a havi árbevétel 500 millió forint volt, jelenleg az üzem napi 600 ezer liter tejet képes feldolgozni, havi árbevétele pedig meghaladja a 3 milliárd forintot. A cég értékesítésből származó nettó árbevétele 2014-ben meghaladta a 40 milliárd forintot, a belföldi értékesítést 120 százalékkal tudták növelni az előző évhez képest, és Magyarországon piacvezetők lettek.
Közölte azt is, hogy a tulajdonosi kör az idén januárban döntött a debreceni feldolgozó üzem megvásárlásáról a FrieslandCampina Hungária Zrt.-től, az üzem napi 60 ezer liter feldolgozó kapacitású.
A vállalatnak jelenleg 700 dolgozója van, amelyet tovább szeretnének bővíteni, és a jövőbeni terveik között szerepel a két üzem – debreceni és székesfehérvári – további fejlesztése, kapacitásbővítése – mondta az ügyvezető. A vállalat közvetve, az alapanyag-beszállítókkal együtt több mint 10 ezer embernek ad munkát – tette hozzá.
Kitért arra, hogy a megállapodás tartalmazza a társadalmi szerepvállalást is, amelynek az Alföldi Tej maradéktalanul eleget tesz: egyebek mellett feladatuknak tekintik a tej megkedveltetését, sporteseményeket támogatnak, továbbá az eltűnt gyermekek fotóinak közzétételét is vállalták a tejesdobozokon.
A sajtóanyag szerint az Alföldi Tej Kft. éves felvásárlása meghaladja a 300 millió kilogrammot, így az ország legnagyobb tejfelvásárlója. A cég által forgalmazott termékek a friss tej, túró, tejszín, vaj, joghurt, kefir, tejföl, joghurtitalok. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Válságban a magyar tejipar: drámai veszteségek és növekvő költségek
2023-ban a magyar tejipar jelentős kihívásokkal nézett szembe, és ez…
Tovább olvasom >Hárman kapták meg a Nemzet Gazdásza címet
Akiknek tehetségből, állhatatosságból, kitartásból több jutott, azokra felelősségből és kötelességből…
Tovább olvasom >Varga Mihály: a szuverenitás szempontjából kulcsfontosságú az élelmiszerágazat fejlesztése
Magyarország szuverenitása szempontjából kulcsfontosságú terület az élelmiszerágazat fejlesztése – jelentette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >