Az Alensa tovább terjeszkedik Magyarországon

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 11. 11. 11:03
🎧 Hallgasd a cikket:

Az Alensa, Európa legnagyobb online kontaktlencse-kereskedője immár három saját üzlettel van jelen Magyarországon: Budapest után Győrben és Pécsen közvetlenül, míg Szegeden, Veszprémben és Dunaharasztiban partner optikákban várja vásárlóit. A vállalat nemcsak hazai, hanem nemzetközi szinten is dinamikusan bővül.

Tóth Róbert, az Alensa magyar piacáért felelős menedzser, és Ján Jacina, az Alensa optikai üzlethálózatának igazgatója azon dolgoznak, hogy további optikákat vonjanak be az Alensa Partner hálózatba, és bővítse a márka jelenlétét Magyarországon. Az Alensa nemrégiben a divat és a látás-egészség szellemében az időjárás-jelentőként és televíziós műsorvezetőként is ismert Pataki Zitát választotta márkanagykövetnek.

„Az Alensa franchise-hoz való csatlakozás számos előnyt biztosít a partnereknek. A központi marketing- és IT-támogatás mellett teljes körű bútorozási megoldásokat, saját márkákat és területi kizárólagosságot is kínálunk. Partnereink kedvezőbb beszerzési árakhoz, hatalmas választékhoz és átlátható statisztikákhoz jutnak, miközben egyszerűbbé válik az üzletvitelük. Ráadásul több csatornán mérjük a vásárlói elégedettséget, és a már meglévő Alensa ügyfélkörhöz is hozzáférést biztosítunk. Az üzletekben több mint 17 000 szemüveg próbálható fel, minden raktáron van, így azonnali, egységes kiszállítást tudunk garantálni. Az Alensa egy ismert és megbízható márkanév, amelyhez érdemes csatlakozni”

– mondja Tóth Róbert, az Alensa magyar piacáért felelős menedzser.

Terjeszkedés a szomszédban is

„Az Alensa nemzetközi szinten stabilan évről évre több tíz százalékkal növekszik. Csak a múlt pénzügyi évben majdnem 30%-os növekedést értünk el. Az Alensa-csoport teljes árbevétele így meghaladta a 160 millió eurót”

– tette hozzá Tóth Róbert. Az Alensa célja, hogy üzleteivel markáns jelenlétet építsen ki az európai piacon, ennek érdekében a kiskereskedelmi csapat folyamatosan dolgozik a legalkalmasabb helyszínek felkutatásán.

Jelenleg Csehországban hat optika működik: két üzlet Prágában, további egységek Brnóban, Ostravában és České Budějovicében, valamint egy partneri (franchise) modellben működő üzlet Vysoké Mýtóban. Szlovákiában a jelenlegi három üzlethez – Pozsonyban, Kassa és Zsolna városában – franchise-egységek csatlakoznak az Alensa Partner márkanév alatt Kysucké Nové Mesto, Banská Bystrica és Turčianske Teplice városaiban. További városokban is terveznek nyitást. Annak ellenére, hogy Csehország és Szlovákia a világon az egyik legnagyobb optikai üzlet-sűrűséggel rendelkező országok közé tartozik, az új üzletekbe történő befektetés megtérül számukra. Lengyelországban nemrégiben nyílt meg a vállalat zászlóshajó üzlete Katowicében, októberben pedig egy újabb kiemelt helyszínen, Varsóban tervezik új egység megnyitását. Ezt követően további kulcsfontosságú lengyel városok és települések is a terjeszkedés fókuszába kerülnek, ahol nagy valószínűséggel szintén a partnerségi modell alkalmazása várható.

A lengyel és a magyarországi terjeszkedés után az év végére az üzletek száma összesen 31-re nő, és további nyitásokat terveznek. „Minden új üzletünk növekszik, és a fizikai üzleteink teljes bevétele éves szinten 72%-kal nőtt, ami már nyereségességet biztosít, és a befektetéseink elkezdenek megtérülni. Éppen ezért a további üzletek franchise-rendszeren keresztüli nyitása a következő helyes lépés” – nyilatkozta Ján Jacina, az Alensa optikai üzlethálózatának igazgatója.

Az Alensa Európa legnagyobb online kontaktlencse kereskedője

Jelenleg az Alensának fizikai üzletei vannak 7 európai országban. A 36 üzlet mellett több mint 40 webáruházat üzemeltet, amelyek kontaktlencséket, dioptriás és napszemüvegeket kínálnak az Európai Unió mind a 27 országában, az Egyesült Királyságban, Norvégiában, Svájcban, Ukrajnában és az Egyesült Arab Emírségekben. Évente az Alensa több mint 1,5 millió rendelést teljesít.

Kapcsolódó cikkeink