Az Aldi penetrációja nőtt a legnagyobbat Spanyolországban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 06. 26. 09:35

A Kantar adatai szerint 2,1 százalékponttal növelte penetrációját az Aldi Spanyolországban 2023 és 2024 májusa között.

Spanyolországban 10 családból közel négy intézi bevásárlásait rendszeresen az Aldibanközölte a diszkont.

Az elmúlt három évben az Aldi 26%-kal növelte vásárlóinak számát az országban, amely így meghaladta a hétmilliót. A Circana adataiból pedig kiderült, hogy az Aldi árai minden termékkategóriában 14%-kal alacsonyabbak az ágazati átlagnál.

Árcsökkentés

A diszkont az első negyedévben több mint 450 alapvető termék esetében hajtott végre tartós árcsökkentést.

A vállalat szerint az Aldi saját márkás termékeiből álló kosárral – frissáru nélkül – éves szinten 696,62 euró megtakarítást érhet el egy spanyol család. A spanyol piaci átlaghoz képest ez évente mintegy 15,5%-kal csökkentette a vásárlói kiadásokat – állítja a diszkont a Kantar adatai alapján készített tanulmányában.

Üzletnyitások

Júniusban az Aldi öt új üzlet megnyitását tervezi: Bilbaoban, Figueresben, la Seu d’Urgellben, Benissában és Marbellán.

A diszkont 2023-ban mintegy 50 üzletet nyitott országszerte.

Az olyan diszkontok, mint az Aldi és a Lidl 2028-ra az élelmiszerpiac 23,1%-át szerezhetik meg, ami közel 2 százalékpontos növekedést jelent 2023-hoz képest – derül ki az AECOC El Economista által közzétett adataiból.

ESM

Kapcsolódó cikkeink