Az Aldi Nord németországi ANIKo üzleteiben a hangsúly a zöldség-gyümölcs részlegen van
Az Aldi Nord legújabb németországi üzletkoncepciójának célja a hatékonyság növelése. Az új elrendezés középpontba a zöldség-gyümölcs részleget helyezi, tükrözve a kereskedő piaci árvezető szerep megtartása iránti elkötelezettségét. Az üzleten belüli folyamatok optimalizálásával és a saját márkákra való összpontosítással az Aldi Nord célja a működés racionalizálása, és ezzel egyidejűleg a vásárlói vásárlási élmény javítása.
Fordulatstratégiájának részeként az Aldi Nord 2018-ban vezette be ANIKo (Aldi Nord Instore Konzept) néven az akkor újnak számító üzletkoncepcióját Németországban. Azóta a modell többször is frissült és a legutóbbi megújítás a fő hangsúlyt a frissáru-választékra és az üzleten belüli hatékonyságot növelő megoldásokra helyezi.
Tudósítónk, Sebastian Rennack meglátogatta az egyik megújult Aldi üzletet Németországban.
A 2022 eleje óta országszerte bevezetett legújabb iteráció egyik leglátványosabb változtatása, hogy a zöldség-gyümölcsrészleg az üzlet bejáratához költözött. Az előző modellben a diszkontkereskedő jellegzetes frissáru-részlegét egy piactér jellegű, keresztpolcokkal felszerelt elrendezésben helyezte el az üzlet hátsó részében.
A zöldség-gyümölcs igazi csatatér az Aldi Nord számára. Idén májusban a vállalat bejelentette, hogy ebben a kategóriában “nyilvánvalóan árvezető” kíván lenni. Akkor a diszkont éves szinten 1,5%ponttal növelte piaci részesedését a megelőző évhez képest a termékcsoportban. Ennek érdekében az Aldi Nord korábbi bejelentése szerint szándékosan feláldozza az árréseket.
Kereskedelmi szempontból az újfajta üzletelrendezés nagyobb hangsúlyt fektet a kényelmi, a vegán és a vegetáriánus választékra. A saját márkákhoz az elmúlt években való visszatéréssel összhangban azok csomagolását úgy alakították át, hogy a korábbiaknál erőteljesebben kommunikálják a minőséget.
Doubling back on in-store process efficiency, Aldi Nord’s entire wine range now is available only in cartons, even the premium wine assortment. Explanatory product information previously manually added next to the price tag in the price tag strips now has been included on the product packaging to optimize staff hours. The only additional shelf information printed in the store are signs for organic and vegan products placed next to the respective shelf tag.
A bolti folyamatok hatékonyságát megduplázandó az Aldi Nord teljes borválasztéka már csak kartondobozban kapható, még a prémium borválaszték is. A korábban az árcédulák mellett a címketartón manuálisan elhelyezett részletesebb termékinformációk most a személyzet munkaidejének optimalizálása érdekében a termékcsomagoláson jelennek meg. Az üzletekben nyomtatott információ már csak a bio- és vegán termékekre vonatkozóan kerül elhelyezésre a megfelelő polccímke mellett.
A promóciós cikkek üzleten belüli kihelyezésének megkönnyítése érdekében a polcvégeken a promóciós kihelyezések számára kizárólag negyed raklapos vagy fél raklapos displayek elérhetők.
A sorok között futó széles folyosók és az egységes polcmélység a vásárló számára a strukturáltság érzetét kelti és lehetővé teszi a nagyobb készlet üzleten belüli tárolását, valamint a munkavégzés hatékonyabbá tételét.
Kapcsolódó cikkeink
Visszatér gyökereihez a német Lidl
A Lidl üzleteinek korszerűsítésébe kezdett Németországban azért, hogy ellensúlyozza az…
Tovább olvasom >Adatokkal tehetné célzottá stratégiáját a német Aldi
Mélyebbre kell ásnia az Aldinak az adatokba, ha közelebb akar…
Tovább olvasom >Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar sajtkultúra újabb diadala – Magyar sajtok hódítottak a World Cheese Awardson!
A magyar kézműves sajtok idén is kitűntek a világ egyik…
Tovább olvasom >Újabb átverés terjed – ügyvédi irodák nevével élnek vissza a csalók
Az utóbbi hetekben új fajta támadás alá került számos cég…
Tovább olvasom >A hibrid munka és az aktív munkába járás: javuló jólét és termelékenység
Az International Workplace Group (IWG) felmérésének eredményei* rávilágítanak arra, hogy…
Tovább olvasom >