Az Aldi Nord németországi ANIKo üzleteiben a hangsúly a zöldség-gyümölcs részlegen van

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2024. 11. 27. 09:20

Az Aldi Nord legújabb németországi üzletkoncepciójának célja a hatékonyság növelése. Az új elrendezés középpontba a zöldség-gyümölcs részleget helyezi, tükrözve a kereskedő piaci árvezető szerep megtartása iránti elkötelezettségét. Az üzleten belüli folyamatok optimalizálásával és a saját márkákra való összpontosítással az Aldi Nord célja a működés racionalizálása, és ezzel egyidejűleg a vásárlói vásárlási élmény javítása.

Fordulatstratégiájának részeként az Aldi Nord 2018-ban vezette be ANIKo (Aldi Nord Instore Konzept) néven az akkor újnak számító üzletkoncepcióját Németországban. Azóta a modell többször is frissült és a legutóbbi megújítás a fő hangsúlyt a frissáru-választékra és az üzleten belüli hatékonyságot növelő megoldásokra helyezi.

Tudósítónk, Sebastian Rennack meglátogatta az egyik megújult Aldi üzletet Németországban.

A 2022 eleje óta országszerte bevezetett legújabb iteráció egyik leglátványosabb változtatása, hogy a zöldség-gyümölcsrészleg az üzlet bejáratához költözött. Az előző modellben a diszkontkereskedő jellegzetes frissáru-részlegét egy piactér jellegű, keresztpolcokkal felszerelt elrendezésben helyezte el az üzlet hátsó részében.

A zöldség-gyümölcs igazi csatatér az Aldi Nord számára. Idén májusban a vállalat bejelentette, hogy ebben a kategóriában “nyilvánvalóan árvezető” kíván lenni. Akkor a diszkont éves szinten 1,5%ponttal növelte piaci részesedését a megelőző évhez képest a termékcsoportban. Ennek érdekében az Aldi Nord korábbi bejelentése szerint szándékosan feláldozza az árréseket.

Kereskedelmi szempontból az újfajta üzletelrendezés nagyobb hangsúlyt fektet a kényelmi, a vegán és a vegetáriánus választékra. A saját márkákhoz az elmúlt években való visszatéréssel összhangban azok csomagolását úgy alakították át, hogy a korábbiaknál erőteljesebben kommunikálják a minőséget.

Doubling back on in-store process efficiency, Aldi Nord’s entire wine range now is available only in cartons, even the premium wine assortment. Explanatory product information previously manually added next to the price tag in the price tag strips now has been included on the product packaging to optimize staff hours. The only additional shelf information printed in the store are signs for organic and vegan products placed next to the respective shelf tag.

A bolti folyamatok hatékonyságát megduplázandó az Aldi Nord teljes borválasztéka már csak kartondobozban kapható, még a prémium borválaszték is. A korábban az árcédulák mellett a címketartón manuálisan elhelyezett részletesebb termékinformációk most a személyzet munkaidejének optimalizálása érdekében a termékcsomagoláson jelennek meg. Az üzletekben nyomtatott információ már csak a bio- és vegán termékekre vonatkozóan kerül elhelyezésre a megfelelő polccímke mellett.

A promóciós cikkek üzleten belüli kihelyezésének megkönnyítése érdekében a polcvégeken a promóciós kihelyezések számára kizárólag negyed raklapos vagy fél raklapos displayek elérhetők.

A sorok között futó széles folyosók és az egységes polcmélység a vásárló számára a strukturáltság érzetét kelti és lehetővé teszi a nagyobb készlet üzleten belüli tárolását, valamint a munkavégzés hatékonyabbá tételét.

Az üzlet bejáratánál található tágas zöldség-gyümölcsrészleg célja frissességet és a kedvező ár-érték arányt közvetíteni.

A zöldség-gyümölcsrészleg közvetlen szomszédságában újonnan kialakított „Aldi To Go” márkafelirattal elátott fali hűtőszekrényben a romlandó élelmiszerek mellett kényelmi termékek is megtalálhatók.

2023 nyarától kezdődően mindkét Aldi megkezdte a kávé saját márkáinak egységesítését. Az Aldi Nord korábbi „Markus” és a „Moreno” saját márkái a „Barissimo” saját márka alatt kerültek újra bevezetésre, amely alatt most már hűtött kényelmi termékek is kaphatók.

Az üzlet elején található pékáru részleggel az Aldi Nord nagy hangsúlyt fektet a frissáru-kínálatra. A részleg jelölésére korábban használt háromdimenziós feliratokat visszakerültek régi helyükre.

Zero Waste kezdeményezésének részeként a diszkont az előző napon sütött kenyeret egységesen 50 centes áron kínálja.

A hal, a vegetáriánus és vegán termékek, valamint a húskészítmények egyetlen blokkban helyezkednek el a húsok promóciós polcegysége körül.

A külön erre a célra kialakított polcvilágítás látványosan mutatja be a kolbász- és felvágott kínálatot. A kategóriában a piros kartondobozok dominálnak, a zöld szín a bio termékeket jelzi. Akárcsak a kényelmi választék esetében, a címkézett csomagolás célja, hogy segítse a vásárlók tájékozódását a polc előtt.

A sajátmárkás termékek minőségének hangsúlyozása érdekében az Aldi Nord a csomagolás frontoldalán helyezi el a független laboratóriumoktól származó minőségjelzéseket, a Nutri-Score értéket, az állatjóléti szabványjelzéseket és az Aldi Transparency kódot (ATC), amely lehetővé teszi a termék útjának nyomon követhetőségét egészen a gyártóig.

A prémium sajtok egy külön kiemelt polcegységben kaptak helyet. A design az Aldi hagyományaihoz híven minimalista.

Az üzlet hátulsó részében a hétfőn és csütörtökön induló non-food akciók egymástól egyértelműen elkülönülnek.

A non-food részlegen az Aldi online áruházát népszerűsíti.

Az új koncepcióban a teljes borválaszték – beleértve a prémium borválasztékot is – kartondobozokban kerül elhelyezésre.

A bor származási helyének és fajtájának jelölése mostantól a csomagoláson szerepel. Korábban ezeket az információkat az üzletben nyomtatták ki, és az árcédula mellett helyezték el.

A szárazáru.részlegen a promóciós gondolavégek negyed raklapos displayekkel, vagy monoraklapokkal vannak feltöltve.

Az Aldi Nord koncepcióban a polcsorok között futó széles folyosók és egységes polcmélység megkönnyíti a vásárlók eligazodását, ugyanakkor nagyobb készlet eladótérben történő tárolására ad lehetőséget.

A kasszánál, közvetlenül a futószalag fölött dohánytermékek, valamint digitális feltöltő-, előre feltöltött, illetve ajándékkártyák kaphatók.

Kapcsolódó cikkeink