Az ALDI is csatlakozik a munka és a család egyensúlyát elősegítő kezdeményezéshez
Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. is aláírja a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) által kidolgozott együttműködési megállapodást a hivatás és a család összeegyeztethetőségének támogatásáról.
A motivált és elégedett munkatársak kreativitása és termelékenysége kulcstényezők a cégek jövőbeli versenyképessége szempontjából. Ezért a vállalatok célja, hogy a munkavállalók megtalálják a hivatás és a család közötti egyensúlyt, melynek eredményeképp motivált és termelékeny munkatársakat foglalkoztathatnak.
Az EMMI és a DUIHK közös kezdeményezése támogatja, hogy a munkavállalók élethelyzetéhez és igényeihez igazodó, rugalmas, családbarát munkaidő és a családsegítés legyen a személyzeti politika súlypontja. A megállapodás alapot teremt a vállalatok és az EMMI közös tevékenységéhez a szabályzói keretfeltételek javítása érdekében, a nyilvánosság számára pedig konkrét megoldásokat kíván bemutatni a hivatás és a család összeegyeztethetőségére. Ennek keretében az EMMI a szabályozási feladatok kidolgozását végzi, valamint megfelelő pénzügyi ösztönző eszközöket biztosít a munkavállalók és a vállalatok számára. A vállalatok feladata a családbarát személyzeti politika kialakítása és alkalmazása, a rugalmas munkaidő-beosztás kidolgozása, illetve a családbarát munkahelyek infrastruktúrájának kiépítése.
Az ALDI 2008-as magyarországi piacra lépése óta kiemelt figyelmet fordít munkavállalóira, így a jelenleg mintegy 3500 főt foglalkoztató vállalat előnyben részesíti a részmunkaidőt mind a bolti dolgozók, mind a logisztika területén az áruösszekészítő munkatársak esetében, de a központi ügyvitel és igazgatás területén is számos asszisztens választja a részmunkaidős foglalkoztatást. Az ALDI munkavállalóinak így több ideje jut családjukra vagy szabadidős tevékenységekre. A dolgozók is értékelik ezt a lehetőséget, hiszen az üzletvezetőket leszámítva a bolti eladók közel 100%-a részmunkaidőben dolgozik. A bérezés területén az áruházlánc a kezdetek óta arra törekszik, hogy olyan juttatási csomagot kínáljon, amely nemcsak a kiskereskedelemben, hanem más szektorokkal összehasonlítva is kimondottan versenyképes. Az ALDI tovább dolgozik azon, hogy a mostani megállapodás értelmében minél több lehetőséget nyújtson munkatársainak a munka és a család közötti egyensúly kialakításához és megtartásához.
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >