Az ALDI és a TOLNATEJ közösen vizsgálják az ESL tejre érkezett fogyasztói panaszt
Az ALDI piliscsabai üzletébe 2023.08.05-én vásárlói panasz érkezett a 1,5%-os zsírtartalmú ESL tejjel kapcsolatban. A vállalat a panasz kivizsgálását haladéktalanul megkezdte, és elővigyázatosságból, a felelős forgalmazói magatartási irányelveinek betartása mellett valamennyi magyarországi üzletében kivonta az értékesítésből a 33631-es cikkszámon forgalmazott, L239536 tétel azonosítójú, szeptember 1-jei lejáratú 1,5%-os ESL tejet. Az áruházlánc és a gyártó, a TOLNATEJ Zrt. külön-külön is vizsgálatot kezdeményeztek, illetve szorosan együttműködnek a kivizsgálás során, és tájékoztatják a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt a vizsgálatok eredményéről.

A gyártó az ALDI-üzletekbe visszavitt, problémásnak jelzett, bontatlan csomagolású termékeket haladéktalanul laborvizsgálatnak fogja alávetni
A gyártónál lefolytatott előzetes vizsgálat megállapítása szerint a termékek sem tisztítószerrel, sem semmilyen vegyszerrel vagy más anyaggal nem szennyeződhettek. A gyártási folyamat során kivett mintákat a TOLNATEJ Zrt. ismételten ellenőrizte, és a minták utólagos ellenőrzése is erre a megállapításra jutott. A TOLNATEJ Zrt. ezeket a mintákat a Nébih rendelkezésére bocsátotta.
Az ALDI az értékesítésből kivont termékeknél több üzletében is érzékszervi kóstolást tartott és a termékeket megfelelőnek találta. Az áruházlánc saját hatáskörében független laboratóriumot bízott meg a kivonással érintett ESL tej teljes körű vizsgálatával, amely során érzékszervi (megjelenés, íz, illat, állomány) és mikrobiológiai paraméterek mellett (leggyakoribb humánpatogének) fizikai-kémiai vizsgálatoknak is alávetik a termékeket (például zsírtartalom, PH).
A gyártó TOLNATEJ Zrt. 12 408 darabot szállított ebből a tételazonosítójú termékből az ALDI biatorbágyi központi raktárába, az ALDI üzletekben pedig 2023.08.05-ig közel 12 000 termék értékesítésre is került. A piliscsabai fogyasztói panasz beérkezése, illetve az ezzel kapcsolatos sajtóhírek megjelenése előtt eladott mintegy 12 000 darab tejre egyetlen vásárlói reklamáció sem érkezett az áruházlánc ügyfélszolgálatára.
A vásárlók az érintett, szeptember 1-jei minőségmegőrzési idejű 1,5%-os ESL tejeket bármelyik ALDI-üzletbe visszavihetik, az áruházlánc nyugta nélkül visszatéríti a termékek árát.
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >