Az Aldi és a Biofilter Zrt. az elmúlt 15 hónapban 100 tonnányi használt sütőolajat gyűjtött be a lakosságtól
Az elmúlt 15 hónap alatt az Aldi Magyarország Bt. és a Biofilter Környezetvédelmi Zrt. közösen 100 tonnányi használt sütőolajat gyűjtött vissza a lakosságtól – közölte a kiskereskedelmi bolthálózat csütörtökön az MTI-vel.
Ezáltal éves szinten mintegy 15 százalékkal nőtt a Magyarországon visszagyűjtött, a környezetet jelentősen terhelő használt étolaj mennyisége.
Az Aldi és a Biofilter Zrt. 2020-ban kötött partneri megállapodást, amelynek értelmében 2020 decemberében az Aldi 11 üzletében helyeztek ki használt sütőolajgyűjtőket. Ezek számát fokozatosan növelték, és márciusban már a 100. gyűjtőpontot adták át Hajdúszoboszlón.
A közleményben kifejtik: a használt sütőolaj visszagyűjtése rendkívül fontos, mivel egyetlen csepp használt étolaj akár ezer liter élővizet is elszennyezhet, a talajba jutva gátolja annak légáteresztő képességét. Magyarországon évente mintegy 25 000 tonna használt étolaj keletkezik a háztartásokban, ebből csak körülbelül 500 tonnát gyűjtenek be.
Az Aldi ismertette: a kihűlt étkezési olajat elég egy műanyag palackba visszatölteni, majd az áruházaknál kihelyezett tárolókba dobni, az elszállításról és az újrahasznosításról az országos begyűjtőhálózattal rendelkező Biofilter Zrt. gondoskodik. A használt étolaj értéket képvisel, hiszen gyakorlatilag 100 százalékban újrahasznosítható – hangsúlyozzák.
Az MTI érdeklődésére közölték, hogy a Biofilter Zrt.-nek 4500 szerződéses partnere van országszerte, köztük áruházláncok, a HORECA szektor képviselői, szállodaláncok, benzinkút hálózatok, közétkeztetést végző intézmények, gyorséttermek. A társaság 2021-ben csaknem 5600 tonna használt étolajat gyűjtött be a partnereitől, ebből 500 tonna a lakossági forrásból származott. A használt sütőolaj a biodízel iparágban hasznosul újra, amit a gázolajgyártás biokomponenseként használnak fel.
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg első áruházát Magyarországon, jelenleg országszerte 153 üzlete van, és több mint 4500 embert foglalkoztat.
Kapcsolódó cikkeink
Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >A brit szupermarketek közül elsőként a Lidl kezd értékesíteni a TikTok Shopon
A Lidl február 20-án 9 órától kezd értékesíteni a TikTok…
Tovább olvasom >Vasárnapi nyitvatartással erősítene a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgiumban működő saját üzleteit – 44 szupermarketet és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >