Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági jelentésében elsőként számolt be a metánkibocsátásáról, amely a teljes üvegházhatásúgáz-lábnyomának mintegy 14%-át adta.
A bejelentést a környezetvédő Mighty Earth szervezet a világ első, egy globális szupermarket részéről tett ilyen jellegű lépésként üdvözölte – írja a Just Food.
Az Ahold Delhaize csoporthoz tartozó kereskedő szerint a metánadatokkal kiegészített CO₂-kibocsátási jelentés sokkal teljesebb képet ad a vállalat által előidézett környezeti hatásokról.
A Mighty Earth korábbi jelentése szerint az Ahold Delhaize globális metánlábnyoma vetekszik Svédország vagy Dánia kibocsátásával. Az amerikai leányvállalatok a teljes metánkibocsátás mintegy 45%-áért, míg a holland működés körülbelül 24%-áért felelősek, elsősorban az általuk kínál hús- és tejtermékek révén.
A szervezet most arra szólítja fel az olyan nagy áruházláncokat, mint a Tesco, a Carrefour vagy a Lidl, és az Ahold Delhaize amerikai láncait, hogy kövessék az Albert Heijn példáját.
– Sokszor hallottuk már azt, hogy túl nehéz nyilvánosságra hozni a metánadatokat, de az Albert Heijn példája megmutatta, hogy ez igenis lehetséges – mondta Jurjen de Waal, a Mighty Earth holland igazgatója, kiemelve, hogy a metánkibocsátás csökkentése a globális felmelegedés lassításának az egyik leggyorsabb és leginkább költséghatékony eszköze.
A szervezet egyúttal a növényi alapú étrendre való áttérést is szorgalmazza, és azt javasolja, hogy 2030-ig az élelmiszerláncok kínálatában – újfent az Albert Heijnhez hasonlóan – legalább 60%-os arányt képviseljenek a növényi eredetű termékek.
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >