Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 07. 22. 09:25

Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági jelentésében elsőként számolt be a metánkibocsátásáról, amely a teljes üvegházhatásúgáz-lábnyomának mintegy 14%-át adta.

A bejelentést a környezetvédő Mighty Earth szervezet a világ első, egy globális szupermarket részéről tett ilyen jellegű lépésként üdvözölte – írja a Just Food.

Az Ahold Delhaize csoporthoz tartozó kereskedő szerint a metánadatokkal kiegészített CO₂-kibocsátási jelentés sokkal teljesebb képet ad a vállalat által előidézett környezeti hatásokról.

A Mighty Earth korábbi jelentése szerint az Ahold Delhaize globális metánlábnyoma vetekszik Svédország vagy Dánia kibocsátásával. Az amerikai leányvállalatok a teljes metánkibocsátás mintegy 45%-áért, míg a holland működés körülbelül 24%-áért felelősek, elsősorban az általuk kínál hús- és tejtermékek révén.

A szervezet most arra szólítja fel az olyan nagy áruházláncokat, mint a Tesco, a Carrefour vagy a Lidl, és az Ahold Delhaize amerikai láncait, hogy kövessék az Albert Heijn példáját.

– Sokszor hallottuk már azt, hogy túl nehéz nyilvánosságra hozni a metánadatokat, de az Albert Heijn példája megmutatta, hogy ez igenis lehetséges – mondta Jurjen de Waal, a Mighty Earth holland igazgatója, kiemelve, hogy a metánkibocsátás csökkentése a globális felmelegedés lassításának az egyik leggyorsabb és leginkább költséghatékony eszköze.

A szervezet egyúttal a növényi alapú étrendre való áttérést is szorgalmazza, és azt javasolja, hogy 2030-ig az élelmiszerláncok kínálatában – újfent az Albert Heijnhez hasonlóan – legalább 60%-os arányt képviseljenek a növényi eredetű termékek.

Kapcsolódó cikkeink