NGM: az alacsony infláció serkenti a fogyasztást
Az alacsony infláció a bérek reálértékének megtartásán keresztül serkenti a fogyasztást, és várhatóan hozzájárul a bruttó hazai termék (GDP) növekedéséhez is – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán.
Balogh László statisztikai hivatal által publikált áprilisi inflációs adatokat kommentálva hozzátette, nem volt meglepetés a 0,2 százalékos éves fogyasztói árnövekedés, két éve visszafogott inflációs folyamatok vannak Magyarországon, a következő hónapokban is erre számít az NGM helyettes államtitkára.
Vélekedése szerint ennek oka egyrészt a nyomott világpiaci olajárak, ami az energiaintenzív magyar gazdaságban érezteti hatását, valamint az, hogy a nyugat-európai importon keresztül sem érvényesül inflációs nyomás a gazdaságra.
Balogh László szerint az olajpiacon várhatóan a jövő évig nem lesz túlkereslet, mivel áprilisban Oroszország és az OPEC nem tudott megállapodni a kitermelés befagyasztásáról. Napi 96 millió hordó olajat termelnek ki, míg a kereslet 95 millió hordót fed le – jegyezte meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Áprilisban emelkedett kissé az euróövezeti infláció
A vártnál nagyobbnak, az előző havival megegyezőnek bizonyult az euróövezeti…
Tovább olvasom >NGM: a SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025…
Tovább olvasom >A horvát kormány újabb árintézkedésről fogadott el határozatot
horvát kormány pénteken újabb árintézkedésről fogadott el határozatot a fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Az utánpótlás-nevelést is támogatja a Logisztikai Évkönyv: már várják az idei szerzők jelentkezését
Idén ismét érkezik a Logisztikai Évkönyv legújabb száma, amely már…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >