Az alacsony alkoholtartalmú vörösborok népszerűbbek
Egy ideális bor 10,5 százaléknál kevesebb alkoholt tartalmaz –, állapította meg a brit Wine Intelligence piackutató intézet, a düsseldorfi ProWein szakvásár megbízásából végzett nemzetközi
felmérése során.
Az ideális bor fő jellemzőit tárták fel Németország mellett Nagy-Britanniában, az USA-ban és Kínában. A kutatás eredményeit egy hónappal a 2012. március 4.-6. között Düsseldorfban tartandó ProWein előtt hozták nyilvánosságra a világ vezető borvásárának szervezői.
Nagy-Britanniában főleg a 18-34 évesek részesítik előnyben az alacsony alkoholtartalmú borokat. Ugyanilyen véleményt képviselnek az USA fiatal fogyasztói mellett az idősebbek is. Az 55 évesnél idősebb amerikaiak közül minden ötödik ideálisnak az 5,5 és 8 százalék alkoholtartalmú bort tartják. Ugyanakkor viszont az USA-ban a legtöbb bort 13 százalék alkohollal értékesítik a kereskedelemben.
A német fogyasztók több mint fele számára 5-8,5 százalék alkohol van az ideális borban. Kínában a többség 8,5-10,5 százalék között értékre szavaz.
Mind a négy országban a megkérdezett fogyasztók az ideális bor fontos jellemzőjének tartják a származási országot – hangsúlyozta a tanulmánnyal kapcsolatban Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője.
Legnagyobb arányban a kínaiak képviselik ezt a véleményt, legkevésbé a britek, a vizsgált országok közül. Mindenütt Franciaországot említették, mint legkedveltebb származási helyet. Annak ellenére, hogy például Nagy-Britanniában ausztrál borok állnak az értékesítési ranglista első helyén.
Legszívesebben a vörös bort isszák: a kínaiak 79, németek 57, amerikaiak 49 és britek 44 százaléka. A fehér bor a második legkedveltebb három országban. Kivétel Kína, ahol a rosé valamivel népszerőbb, mint a fehér bor.
Az árakról német adatok állnak rendelkezésre és ezek szerint az ottani szupermarketekben egy liter bor átlagosan 3 euróba kerül, diszkontokban 2,50 euróba. A kutatás során megkérdezett német fogyasztók azonban azt mondták, hogy egy számukra ideális borért készek literenként 4,86 eurót is fizetni.
Ami a palackok lezárását illeti: természetes dugót részesít előnyben a németek, amerikaiak és kínaiak többsége. Viszont az angolok nyitottak a fém kupakra is, még fehér bornál is. állapítja meg a ProWein által rendelt nemzetközi kutatás.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >