Az AI-t veti be a brit Tesco a vásárlói hűség növelése érdekében
Intenzíven harcol a vásárlók hűségének elnyeréséért Nagy-Britanniában a piacvezető Tesco és a német Lidl. A mesterséges intelligenciával támogatott új Clubcard kezdeményezésével a Tesco hűségprogramjának relevanciáját kívánja növelni egyéni vásárlói szinten és arra törekszik, hogy megőrizze vezető helyét a Lidllel szemben, mely töretlenül fejleszti saját Lidl Plus programját.
A Tesco hűségprogramjának felpörgetésével törekszik arra, hogy közelebb kerüljön vásárlóihoz: ajánlatait a mesterséges intelligencia segítségével személyre szabva igyekszik Clubcard-programját vonzóbbá tenni a vásárlók számára. A kiskereskedő mintegy 3 millió Clubcard-felhasználóját invitálta összesen húsz személyre szabott kihívás teljesítésére, amelyek közül a következő hat hétben tíz is aktiválható. A vásárlók 50 fontnak megfelelő összeget nyerhetnek, és akár 100 font értékű Clubcard-pontot is beválthatnak. A kihívások vásárlónkénti személyre szabásáról a Tesco a mesterséges intelligencia segítségével gondoskodik: a vásárlók választhatnak például, hogy 20 fontot költenek a kiskereskedő nyári grillkínálatára, vagy 10 fontot fordítanak növényi alapú ételekre. Minden egyes kihívás teljesítéséért extra pont jár.
A Tescónak a vásárlói hűség erősítése céljából mindenképpen építenie kell rendkívül sikeres hűségprogramjára. A kiskereskedelmi óriás évek óta vitathatatlanul vezető szerepet tölt be az Egyesült Királyság élelmiszerpiacán nemcsak az eladások, de Clubcard-programja tekintetében is, de egyre nagyobb fenyegetést jelent számára a Lidl saját Lidl Plus programjával. A Kantar Worldpanel szerint a német diszkont már nyolc egymást követő hónapban érdemelte ki a leggyorsabban növekedő kiskereskedő címet, amit – még a diszkont rivális Aldival szemben is – nagyrészt Lidl Plus hűségprogramjának köszönhet.
A Tesco 2020-ban kezdett Clubcard kezdeményezése keretében tagjainak exkluzív kedvezményeket kínálni, amivel egy időben a Lidl is elindította digitális Lidl Plus programját. E cikk megírásakor a Lidl Plus alkalmazás az ötödik legnépszerűbb alkalmazás az Egyesült Királyság AppStore-jában, miközben a Tesco Grocery and Clubcard appja hasonló letöltésszámmal a 4. helyen áll a platformon – igaz, több alkalmazás összevonása után.
A Tesco hiper-személyreszabási kísérlete egy olyan időszakban valósul meg, amikor a versenytárs Lidl is egyre nagyobb hangsúlyt fektet vásárlóinak elkötelezésére. A diszkont nemrég vezetett be a Lidl Plus felhasználók számára kizárólagos kedvezményeket a szigetországban csakúgy, mint a legtöbb másik európai piacon. Korábban a német kiskereskedő az Egyesült Királyságban csupán kuponokat kínált, amelyeket a beváltáshoz az alkalmazáson belül kellett a vásárlóknak aktiválniuk.
A Lidl keményen megdolgozott hűségprogramja elterjedtségének növeléséért: a Nielsen Homescan adatai szerint a program tavaly év végére közel 40%-os penetrációt ért el a vásárlók körében. Bennfentesek szerint a diszkonton belül régóta folyik vita az exkluzív kedvezmények bevezetésének szükségességéről, ugyanis többen attól tartottak, hogy azok esetleg elriasztanak olyan vásárlókat, akik az alkalmazást nem használják. A Lidl Plus hűségprogram tranzakciós penetrációja állítólag már meghaladja a 60%-ot és a vállalat annak vonzóbbá tétele érdekében nemrégiben Németországban és Svájcban is bevezette a Lidl Plus kuponok automatikus aktiválását.
A Tesco és a Lidl más módokon is igyekszik a hűségprogramjai által generált vásárlói adatokat pénzzé tenni. Amellett, hogy a vásárlókat arra ösztönzi, élelmiszer-büdzséjükből költsenek többet üzleteiben, a Lidl a generált vásárlói adatokat személyre szabott ajánlatok, illetve hirdetések küldésére is felhasználja. A Lidl anyavállalata, a Schwarz Group nemrég jelentette be Németországban, hogy új hirdetési lehetőségeket vezet be digitális retail média részlegén, minek eredményeképpen például Németországban 580 Kaufland szupermarketben nyílik lehetőség az üzletbe betérőket üdvözlő 900 képernyőn a hirdetések programozott megjelenítésére.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >