Az AI segítségével csökkenti az élelmiszerpazarlást a Carrefour Argentínában
Az együttműködés révén a vásárlók a legjobb áron juthatnak hozzá friss termékekhez, mivel a Wasteless AI fejlett algoritmusai segítségével a gyorsan romló termékek ára dinamikusan, a termékek életciklusának megfelelően kerülnek leszállításra.
Az innovatív megoldás egyszerre szolgálja a fenntarthatóságot és a vásárlói élményt. Oded Omer, a Wasteless AI vezérigazgatója elmondta, hogy a vállalat missziója az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem. A Carrefour-ral indított együttműködés – Franciaország után most már Argentínában is – jelentősen növeli a vállalat tevékenységének hatását, új mércét állítva a szupermarket szektor számára.
A Wasteless AI gépi tanulási algoritmusaival a Carrefour Argentina képes előrejelezni a nagyfokú pazarlással járó szituációk kockázatát, csökkenteni ökológiai lábnyomát és működési költségeit úgy, hogy közben egyedi ajánlatokat hirdethet meg friss, minőségi termékekre. A partnerség egyúttal jól példázza, hogyan képesek az innovatív technológiák hozzájárulni a globális problémák, például az élelmiszer-pazarlás kezeléséhez.
A Wasteless AI további piacokon is jelen van, így Németországban, az Egyesült Államokban, Franciaországban és Hollandiában is. Ralph de Vries, a Wasteless AI európai igazgatója kiemelte, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentésén túl figyelemre méltó az egyes termékkategóriák havi nettó árrés-növekedése az egyes üzletekben.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszerbank és a Wolt közös projektje
Már csaknem egy éve fut a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és…
Tovább olvasom >Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Tudatosabb konyhával a pazarlás ellen – menütervező kiadvánnyal segíti a Nébih a háztartásokat
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja új, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >