Az AI segítségével csökkenti az élelmiszerpazarlást a Carrefour Argentínában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 10. 30. 09:56
A Carrefour Argentina mind a 640 áruházában bevezette a Wasteless AI mesterséges intelligencia alapú technológiáját. A lépés célja a jelentős élelmiszer-pazarlás csökkentése, valamint az árleszállítások költségeinek akár 54%-os mérséklése.

Az együttműködés révén a vásárlók a legjobb áron juthatnak hozzá friss termékekhez, mivel a Wasteless AI fejlett algoritmusai segítségével a gyorsan romló termékek ára dinamikusan, a termékek életciklusának megfelelően kerülnek leszállításra.

Az innovatív megoldás egyszerre szolgálja a fenntarthatóságot és a vásárlói élményt. Oded Omer, a Wasteless AI vezérigazgatója elmondta, hogy a vállalat missziója az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem. A Carrefour-ral indított együttműködés – Franciaország után most már Argentínában is – jelentősen növeli a vállalat tevékenységének hatását, új mércét állítva a szupermarket szektor számára.

A Wasteless AI gépi tanulási algoritmusaival a Carrefour Argentina képes előrejelezni a nagyfokú pazarlással járó szituációk kockázatát, csökkenteni ökológiai lábnyomát és működési költségeit úgy, hogy közben egyedi ajánlatokat hirdethet meg friss, minőségi termékekre. A partnerség egyúttal jól példázza, hogyan képesek az innovatív technológiák hozzájárulni a globális problémák, például az élelmiszer-pazarlás kezeléséhez.

A Wasteless AI további piacokon is jelen van, így Németországban, az Egyesült Államokban, Franciaországban és Hollandiában is. Ralph de Vries, a Wasteless AI európai igazgatója kiemelte, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentésén túl figyelemre méltó az egyes termékkategóriák havi nettó árrés-növekedése az egyes üzletekben.

ESM

Kapcsolódó cikkeink