Az AI segítheti a svájci Lidl klímasemlegességi törekvését

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 07. 15. 09:54

A Lidl mesterséges intelligenciával támogatott eszközt tesztel Svájcban, amely lehetővé teszi a termékek teljes értékláncra vetített CO2-kibocsátásának pontos és egységes számítását.

A kereskedelmi lánc szerint ez az első ilyen jellegű kísérleti projekt a svájci piacon. A kezdeményezés a kontinensszerte ismert klímatechnológiai scale-up vállalattal, a Mondrával együttműködésben valósul meg – adta hírül az ESM. A cél egy egységes, nemzetközileg is összehasonlítható módszertan kialakítása, amely elengedhetetlen a nettó zéró kibocsátás eléréséhez.

A Lidl célja, hogy 2034-re 42,4%-kal csökkentse mezőgazdasági ellátási láncában a (Scope 3, FLAG) kibocsátást, 2050-re pedig teljes klímasemlegességet érjen el. A Mondra AI-alapú platformja lehetővé teszi az üvegházhatású gázok termékek szintjén történő mérését és modellezését, valamint támogatja az adatvezérelt döntéseket a CO2-csökkentési intézkedésekhez.

A Lidl 2024-ben lépett partnerségre az AgroImpacttel, mely együttműködés keretében prémiumot fizet azoknak a gazdaságoknak, amelyek klímabarát módon termelnek alapanyagot. A Mondra segítségével ezek az adatok is pontosan nyomon követhetők.

Nicholas Pennanen, a Lidl Svájc vezérigazgatója szerint a mezőgazdasági ágazattal és más érintettekkel való párbeszéd és együttműködés kulcsfontosságú feltétele a teljes értéklánc eredményes dekarbonizációjának.

Kapcsolódó cikkeink