Az AI segítheti a svájci Lidl klímasemlegességi törekvését
A Lidl mesterséges intelligenciával támogatott eszközt tesztel Svájcban, amely lehetővé teszi a termékek teljes értékláncra vetített CO2-kibocsátásának pontos és egységes számítását.
A kereskedelmi lánc szerint ez az első ilyen jellegű kísérleti projekt a svájci piacon. A kezdeményezés a kontinensszerte ismert klímatechnológiai scale-up vállalattal, a Mondrával együttműködésben valósul meg – adta hírül az ESM. A cél egy egységes, nemzetközileg is összehasonlítható módszertan kialakítása, amely elengedhetetlen a nettó zéró kibocsátás eléréséhez.
A Lidl célja, hogy 2034-re 42,4%-kal csökkentse mezőgazdasági ellátási láncában a (Scope 3, FLAG) kibocsátást, 2050-re pedig teljes klímasemlegességet érjen el. A Mondra AI-alapú platformja lehetővé teszi az üvegházhatású gázok termékek szintjén történő mérését és modellezését, valamint támogatja az adatvezérelt döntéseket a CO2-csökkentési intézkedésekhez.
A Lidl 2024-ben lépett partnerségre az AgroImpacttel, mely együttműködés keretében prémiumot fizet azoknak a gazdaságoknak, amelyek klímabarát módon termelnek alapanyagot. A Mondra segítségével ezek az adatok is pontosan nyomon követhetők.
Nicholas Pennanen, a Lidl Svájc vezérigazgatója szerint a mezőgazdasági ágazattal és más érintettekkel való párbeszéd és együttműködés kulcsfontosságú feltétele a teljes értéklánc eredményes dekarbonizációjának.
Kapcsolódó cikkeink
Túl szigorú a digitális innovációkra vonatkozó szabályozás?
Felszólította a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) az új német kormányt,…
Tovább olvasom >Tartunk a humanoid robotoktól
A Bosch Tech Compass több mint 1000 magyar felnőtt megkérdezésével…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >További cikkeink
Túl szigorú a digitális innovációkra vonatkozó szabályozás?
Felszólította a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) az új német kormányt,…
Tovább olvasom >Egyre profibban vásárolunk
Rendhagyó helyszínen, a SPAR Regnum Húsüzem és Oktatóközpontban tartotta meg…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >