Az AI jövője: hatékonyság és szórakozás
Az Ipsos AI Monitor 2024-es jelentése szerint a magyarok 75%-a már tisztában van azzal, mi is az a mesterséges intelligencia (AI), ami a 67%-os globális átlagnál magasabb arányt jelent. Az is igaz ugyanakkor, ha kicsit konkrétabban kérdeztek arra, hogy tudják-e a válaszolók, hogy mely termékek vagy szolgáltatások használnak AI-t, akkor a magyarok 41%-a felelt igennel – pont annyian, mint akik nemmel.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
Az AI jövőjét illetően vegyesek az érzések: míg a magyar válaszadók fele (53%) izgatottan várja az AI-alapú szolgáltatásokat, 44% inkább aggodalommal tekint rájuk.
Bár azt kevésbé érzékeljük, hogy az AI eddig mekkora változást hozott az életünkbe, a kutatás szerint világszinten 60%, Magyarországon pedig 45% gondolja úgy, hogy a technológia mélyen megváltoztatja munkáját az elkövetkező öt évben. A munkahelyek elvesztésétől tartók aránya hazánkban mindössze 25%, 55% úgy látja, hogy a legnagyobb változások a feladatok gyorsabb elvégzésében várhatók. Míg világszinten 51% várja a szórakozási lehetőségek bővülését az AI-tól, addig az AI egészségünkre gyakorolt pozitív változásait globálisan csak 38% – Magyarországon pedig tízből három megkérdezett – valószínűsíti. //
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Egyre több kereskedelmi cég támogatja a kommunikációt mesterséges intelligenciával
Az elmúlt két évben megduplázódott az AI használata a német…
Tovább olvasom >Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >