Az AI jövője: hatékonyság és szórakozás
Az Ipsos AI Monitor 2024-es jelentése szerint a magyarok 75%-a már tisztában van azzal, mi is az a mesterséges intelligencia (AI), ami a 67%-os globális átlagnál magasabb arányt jelent. Az is igaz ugyanakkor, ha kicsit konkrétabban kérdeztek arra, hogy tudják-e a válaszolók, hogy mely termékek vagy szolgáltatások használnak AI-t, akkor a magyarok 41%-a felelt igennel – pont annyian, mint akik nemmel.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
Az AI jövőjét illetően vegyesek az érzések: míg a magyar válaszadók fele (53%) izgatottan várja az AI-alapú szolgáltatásokat, 44% inkább aggodalommal tekint rájuk.
Bár azt kevésbé érzékeljük, hogy az AI eddig mekkora változást hozott az életünkbe, a kutatás szerint világszinten 60%, Magyarországon pedig 45% gondolja úgy, hogy a technológia mélyen megváltoztatja munkáját az elkövetkező öt évben. A munkahelyek elvesztésétől tartók aránya hazánkban mindössze 25%, 55% úgy látja, hogy a legnagyobb változások a feladatok gyorsabb elvégzésében várhatók. Míg világszinten 51% várja a szórakozási lehetőségek bővülését az AI-tól, addig az AI egészségünkre gyakorolt pozitív változásait globálisan csak 38% – Magyarországon pedig tízből három megkérdezett – valószínűsíti. //
Kapcsolódó cikkeink
A kígyó éve – Gasztronómiai várakozások
Rejtett lehetőségeket, nagy átalakulásokat, bölcs alkalmazkodást ígér a kínai asztrológia…
Tovább olvasom >Mit tartogat 2025 a magyar lakosság számára?
Hogyan tekintenek a magyarok az új évre? Milyen várakozásokkal vannak…
Tovább olvasom >Az FMCG a legderűlátóbb, de a kereskedelem többsége is jó évet vár
A Randstad 2025 januárjában megjelenő munkaerőpiaci trendkutatása biztató, de helyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >