Az AI gyökeres változást hoz a vállalati rendszerek modernizációjában
A mesterséges intelligencia (AI) térnyerése megállíthatatlan. A Deloitte előrejelzése szerint az AI-re épülő megoldások a vállalatok által használt hagyományos alaprendszerek és vállalatirányítási rendszerek (ERP) szerepét is radikálisan átformálják a jövőben. A mesterséges intelligencia alapműködésbe ágyazásával a vállalatok javíthatják a hatékonyságot, a döntéshozatalt, a kihívások előrejelzését és új növekedési lehetőségeket tárhatnak fel.
Az AI jelentheti a kulcsot az alaprendszerek (core) megújítása során, mivel jelentősen túlmutat a legacy-infrastruktúra modernizációján: folyamatosan tanuló és fejlődő, adaptív megoldások integrációjának lehetőségét kínálja.
A vállalati működés adatainak valós idejű feldolgozásával és mélyreható elemzésével támogatja a gyors, átgondolt döntéshozatalt. Másrészt az AI lehetővé teszi a folyamatok intelligens automatizálását azáltal, hogy folyamatosan tanul, optimalizál, követi, elemzi és előrejelzi az üzleti trendeket, javítja a hatékonyságot és csökkenti a hibák számát is.
Hatékonyság, agilitás és az előrejelző képesség javítása
Az üzleti rendszerek AI köré szervezésével a következő előnyök érhetők el:
-
Rutinfeladatok automatizálása: Az ismétlődő feladatok kiszűrése és automatizálása emberi erőforrásokat szabadít fel a stratégiai, értékteremtő tevékenységekhez.
-
Működési hatékonyság növelése: pontosság javítása, hibák számának csökkentése, és a megfelelési (compliance) szabályok betartása.
-
Agilitás, gyorsaság fokozása: a piaci változások gyors követése, a rövidtávú rugalmasság és hosszútávú skálázhatóság javítása mellett.
-
Problémák és lehetőségek előrejelzése: az esetleges rendszerhibák és veszélyek proaktív észlelése, és a növekedési lehetőségek versenytársakat megelőző azonosítása.
„A mesterséges intelligencia ma már nem pusztán a rendszerek kiegészítője, hanem egyre inkább az üzleti átalakulás, fejlődés alapja. Azok a vállalkozások, amelyek az AI-alapú, intelligens megoldásokra állnak át rendszereik megújításakor, nemcsak a hatékonyságot növelik, hanem a valós idejű, korábban elképzelhetetlen adatvezérelt döntéseknek köszönhetően versenyelőnyre is szert tesznek” – foglalta össze az AI alkalmazásának előnyeit Aleksandar Ganchev, a Deloitte Consulting közép-európai igazgatója.
Stratégiai megközelítés
A mesterséges intelligencia beépítése az alaprendszerekbe nem csupán technológiai, hanem stratégiai tervezést igénylő lépés is:
-
Összehangolás: A vállalatok az AI-integrációt több módon is végezhetik, a szállítók által biztosított kész moduloktól, a harmadik féltől származó eszközökön keresztül az egyedileg fejlesztett modellek felhasználásáig – ezek sajátos előnyeinek és hátrányainak figyelembevétele mellett.
-
A kockázatok és kihívások kezelése: A mesterséges intelligencia előnyeinek kihasználásához a rendszerek komplex üzemeltetésének biztosítására, megbízható adatkezelésre, az AI-be vetett bizalom fenntartására van szükség.
-
Beruházás az infrastruktúrába: A felhőplatformok, a nagy teljesítményű számítástechnika és az adatelemző eszközök használata nélkülözhetetlenek az AI sikeres alkalmazásához.
-
Az AI és az üzleti célok összehangolása: Az AI-t nemcsak a mindennapi munkafolyamatokba, hanem a hosszabb távra szóló üzleti stratégiába is be kell építeni.
A Deloitte elemzése szerint a mesterséges intelligencia általános célú eszközből a core-rendszerekbe beágyazott speciális megoldássá fejlődött, ami az ellátási lánc irányításától az ügyfélszolgálatig mindent befolyásol egy szervezet életében. Képes megjósolni a vásárlói viselkedést, kiigazítani a marketingstratégiákat, azonosítani az ellátási láncok gyenge pontjait és megoldásokat javasolni a megerősítésükre. Az adatok elemzése alapján alkalmas arra, hogy azonnali kiigazításokat végezzen, legyen szó készletkezelésről, termelési ütemtervek optimalizálásáról, illetve az ügyfélkapcsolatok személyre szabásáról. Mindennek köszönhetően az AI valós idejű döntéshozatali képessége az intelligens alaprendszerek legfontosabb jellemzőjévé vált.
Kapcsolódó cikkeink
Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés
Az elmúlt években alapvetően változtak meg az emberek információkeresési szokásai:…
Tovább olvasom >Hitelkártya egy perc alatt – az AI új szintre emeli a bankolást
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia nem csupán…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >