Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 06. 30. 09:59

A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első negyedévét 13,2 millió eurós profittal zárta, ami 38%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest – mindezt a megemelkedett működési költségek ellenére.

A Retail Detail beszámolója szerint a kereskedő EBITDA-ja 59 millió eurót tett ki, a bruttó forgalom pedig elérte az 1,39 milliárd eurót, amelyből az élelmiszer-kategória 1,5%-os növekedéssel húzta a teljesítményt.

A baszk és galíciai régiók piacvezetője a siker kulcsaként az árak kordában tartását, a promóciókat és a saját márkás termékek térnyerését emelte ki. Rosa Carabel vezérigazgató szerint a negyedév az elvárások szerint alakult, ami alátámasztja a vállalat kereskedelmi modelljének stabilitását és versenyképességét erősítő intézkedések hatékonyságát.

Külön kiemelte a mesterséges intelligenciára és fejlett adatvezérelt elemzésekre épülő hatékonysági kezdeményezéseket, amelyek az üzleti döntések támogatásában és a vásárlói igények jobb kiszolgálásában is szerepet játszanak.

Az Eroski jelenleg 12,7%-os piaci részesedéssel rendelkezik Észak-Spanyolországban, 1 502 üzletet működtet és több mint 27 600 munkavállalót foglalkoztat – közülük 9 000 fő résztulajdonosként is érdekelt a vállalat sikerében.

Kapcsolódó cikkeink