Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első negyedévét 13,2 millió eurós profittal zárta, ami 38%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest – mindezt a megemelkedett működési költségek ellenére.
A Retail Detail beszámolója szerint a kereskedő EBITDA-ja 59 millió eurót tett ki, a bruttó forgalom pedig elérte az 1,39 milliárd eurót, amelyből az élelmiszer-kategória 1,5%-os növekedéssel húzta a teljesítményt.
A baszk és galíciai régiók piacvezetője a siker kulcsaként az árak kordában tartását, a promóciókat és a saját márkás termékek térnyerését emelte ki. Rosa Carabel vezérigazgató szerint a negyedév az elvárások szerint alakult, ami alátámasztja a vállalat kereskedelmi modelljének stabilitását és versenyképességét erősítő intézkedések hatékonyságát.
Külön kiemelte a mesterséges intelligenciára és fejlett adatvezérelt elemzésekre épülő hatékonysági kezdeményezéseket, amelyek az üzleti döntések támogatásában és a vásárlói igények jobb kiszolgálásában is szerepet játszanak.
Az Eroski jelenleg 12,7%-os piaci részesedéssel rendelkezik Észak-Spanyolországban, 1 502 üzletet működtet és több mint 27 600 munkavállalót foglalkoztat – közülük 9 000 fő résztulajdonosként is érdekelt a vállalat sikerében.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >AI és SEO: Forradalmi változás küszöbén állnak a kkv-k
A legfrissebb, 2025-ös Previsible AI Traffic Report szerint öt hónap…
Tovább olvasom >2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >