Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első negyedévét 13,2 millió eurós profittal zárta, ami 38%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest – mindezt a megemelkedett működési költségek ellenére.
A Retail Detail beszámolója szerint a kereskedő EBITDA-ja 59 millió eurót tett ki, a bruttó forgalom pedig elérte az 1,39 milliárd eurót, amelyből az élelmiszer-kategória 1,5%-os növekedéssel húzta a teljesítményt.
A baszk és galíciai régiók piacvezetője a siker kulcsaként az árak kordában tartását, a promóciókat és a saját márkás termékek térnyerését emelte ki. Rosa Carabel vezérigazgató szerint a negyedév az elvárások szerint alakult, ami alátámasztja a vállalat kereskedelmi modelljének stabilitását és versenyképességét erősítő intézkedések hatékonyságát.
Külön kiemelte a mesterséges intelligenciára és fejlett adatvezérelt elemzésekre épülő hatékonysági kezdeményezéseket, amelyek az üzleti döntések támogatásában és a vásárlói igények jobb kiszolgálásában is szerepet játszanak.
Az Eroski jelenleg 12,7%-os piaci részesedéssel rendelkezik Észak-Spanyolországban, 1 502 üzletet működtet és több mint 27 600 munkavállalót foglalkoztat – közülük 9 000 fő résztulajdonosként is érdekelt a vállalat sikerében.
Kapcsolódó cikkeink
Az NVIDIÁ-val összefogva forradalmasítaná a szépségipart a L’Oréal
Stratégiai együttműködésre lépett a L’Oréal Groupe az NVIDIÁ-val, hogy mesterséges…
Tovább olvasom >Az utazás jövője: mesterséges intelligencia válthatja le az utazási irodákat
A turizmus világszerte robbanásszerűen növekszik, különösen Ázsiában, ahol a bővülő…
Tovább olvasom >Élesen eltér a felsővezetők és a felhasználók véleménye a mesterséges intelligencia megbízhatóságáról – nemzetközi felmérés
Élesen eltér a felsővezetők és a felhasználók véleménye a mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Agrárminisztérium: közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >Az NVIDIÁ-val összefogva forradalmasítaná a szépségipart a L’Oréal
Stratégiai együttműködésre lépett a L’Oréal Groupe az NVIDIÁ-val, hogy mesterséges…
Tovább olvasom >Három év alatt 54 milliárd dollárt fektet be az Amazon Nagy-Britanniában
Komoly beruházásról tett bejelentést az Amazon Nagy-Britanniában: a világ legnagyobb…
Tovább olvasom >