Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges intelligenciát (AI) a hatékonyság fokozása és az értékesítés növelése érdekében – derült ki a Bain & Company új felméréséből.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Az adatok szerint az ázsiai ország e-kereskedelmi platformjainak több mint fele (52%) már használ legalább egy generatív AI-eszközt. A megkérdezett kereskedők több mint fele az ügyfélszolgálati feladatok elvégzésére alkalmaz generatív AI-alapú chatbotokat, míg körülbelül minden harmadik cég tartalom-előállításra veti be az AI-t.
Az olyan nagyvállalatok, mint az Alibaba és a JD.com, 2023 óta már jelentős összegeket fektettek AI-megoldásokba – felvásárlásokra fordított kiadásaik 40-50%-a az AI-hoz kapcsolódik. A Bain & Company szerint az AI szerepe a kínai kiskereskedelemben épp időben kezdett felívelni ahhoz, hogy lendületet adjon a lassuló növekedéssel és mérsékelt fogyasztói bizalommal küzdő iparágnak.
A több mint 500 kereskedő bevonásával készült felmérés válaszadóinak 56%-a szerint az AI-eszközök „nagyon pozitív hatással” voltak a termelékenységre, 39% pedig működési költségeinek csökkenéséről számolt be. A JD.com például 2024 márciusában egy olyan új AI-megoldásokat tartalmazó eszközt vezetett be, amellyel a kereskedők operációs kiadásaikat akár 50%-kal mérsékelhették. Az újítások között szerepel egy asszisztens, amely felgyorsítja az online boltok indítását, valamint egy valósághű avatárgenerátor, amely éjjel-nappali interaktív, élő közvetítéses (livestream) értékesítést tesz lehetővé. //
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 200 milliárd eurós beruházást mozgósít a mesterséges intelligencia fejlesztésére
Az Európai Bizottság elindította az InvestAI nevű kezdeményezést, amelynek keretében…
Tovább olvasom >A fogászat jelene és jövője: riasztó adatok és új technológiai áttörések
Hazánk és más országok fogászati állapota aggodalomra ad okot, mivel…
Tovább olvasom >A nyár a Balatoné
Az idei nyáron a teljes magyarországi vendégéjszakák majdnem harmadát a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >