Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges intelligenciát (AI) a hatékonyság fokozása és az értékesítés növelése érdekében – derült ki a Bain & Company új felméréséből.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Az adatok szerint az ázsiai ország e-kereskedelmi platformjainak több mint fele (52%) már használ legalább egy generatív AI-eszközt. A megkérdezett kereskedők több mint fele az ügyfélszolgálati feladatok elvégzésére alkalmaz generatív AI-alapú chatbotokat, míg körülbelül minden harmadik cég tartalom-előállításra veti be az AI-t.
Az olyan nagyvállalatok, mint az Alibaba és a JD.com, 2023 óta már jelentős összegeket fektettek AI-megoldásokba – felvásárlásokra fordított kiadásaik 40-50%-a az AI-hoz kapcsolódik. A Bain & Company szerint az AI szerepe a kínai kiskereskedelemben épp időben kezdett felívelni ahhoz, hogy lendületet adjon a lassuló növekedéssel és mérsékelt fogyasztói bizalommal küzdő iparágnak.
A több mint 500 kereskedő bevonásával készült felmérés válaszadóinak 56%-a szerint az AI-eszközök „nagyon pozitív hatással” voltak a termelékenységre, 39% pedig működési költségeinek csökkenéséről számolt be. A JD.com például 2024 márciusában egy olyan új AI-megoldásokat tartalmazó eszközt vezetett be, amellyel a kereskedők operációs kiadásaikat akár 50%-kal mérsékelhették. Az újítások között szerepel egy asszisztens, amely felgyorsítja az online boltok indítását, valamint egy valósághű avatárgenerátor, amely éjjel-nappali interaktív, élő közvetítéses (livestream) értékesítést tesz lehetővé. //
Kapcsolódó cikkeink
Ajándékötletek az AI-tól
Karácsony előtt debütált az Egyesült Államokban a Target generatív AI-alapú…
Tovább olvasom >Új, AI-alapú tervezőeszköz
Az Alibaba International bevezette a Pic Copilot nevű mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Hogyan gondolkodik a generatív MI? Szegedi kutatók keresik a választ a chatbotok titkaira
A mesterséges intelligencia (MI) egyre több feladatban segít minket a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >