Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges intelligenciát (AI) a hatékonyság fokozása és az értékesítés növelése érdekében – derült ki a Bain & Company új felméréséből.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Az adatok szerint az ázsiai ország e-kereskedelmi platformjainak több mint fele (52%) már használ legalább egy generatív AI-eszközt. A megkérdezett kereskedők több mint fele az ügyfélszolgálati feladatok elvégzésére alkalmaz generatív AI-alapú chatbotokat, míg körülbelül minden harmadik cég tartalom-előállításra veti be az AI-t.
Az olyan nagyvállalatok, mint az Alibaba és a JD.com, 2023 óta már jelentős összegeket fektettek AI-megoldásokba – felvásárlásokra fordított kiadásaik 40-50%-a az AI-hoz kapcsolódik. A Bain & Company szerint az AI szerepe a kínai kiskereskedelemben épp időben kezdett felívelni ahhoz, hogy lendületet adjon a lassuló növekedéssel és mérsékelt fogyasztói bizalommal küzdő iparágnak.
A több mint 500 kereskedő bevonásával készült felmérés válaszadóinak 56%-a szerint az AI-eszközök „nagyon pozitív hatással” voltak a termelékenységre, 39% pedig működési költségeinek csökkenéséről számolt be. A JD.com például 2024 márciusában egy olyan új AI-megoldásokat tartalmazó eszközt vezetett be, amellyel a kereskedők operációs kiadásaikat akár 50%-kal mérsékelhették. Az újítások között szerepel egy asszisztens, amely felgyorsítja az online boltok indítását, valamint egy valósághű avatárgenerátor, amely éjjel-nappali interaktív, élő közvetítéses (livestream) értékesítést tesz lehetővé. //
Kapcsolódó cikkeink
AI-területen kötött stratégiai megállapodást az LG és a Microsoft
Az LG a 2025-ös CES-en mindenki számára kézzelfogható és átélhető…
Tovább olvasom >Lendületet vett a növényi alapú élelmiszerek eladása Európában
Lendületesen ível felfelé a növényi alapú élelmiszerek forgalma Európában, mely…
Tovább olvasom >Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >