Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges intelligenciát (AI) a hatékonyság fokozása és az értékesítés növelése érdekében – derült ki a Bain & Company új felméréséből.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Az adatok szerint az ázsiai ország e-kereskedelmi platformjainak több mint fele (52%) már használ legalább egy generatív AI-eszközt. A megkérdezett kereskedők több mint fele az ügyfélszolgálati feladatok elvégzésére alkalmaz generatív AI-alapú chatbotokat, míg körülbelül minden harmadik cég tartalom-előállításra veti be az AI-t.
Az olyan nagyvállalatok, mint az Alibaba és a JD.com, 2023 óta már jelentős összegeket fektettek AI-megoldásokba – felvásárlásokra fordított kiadásaik 40-50%-a az AI-hoz kapcsolódik. A Bain & Company szerint az AI szerepe a kínai kiskereskedelemben épp időben kezdett felívelni ahhoz, hogy lendületet adjon a lassuló növekedéssel és mérsékelt fogyasztói bizalommal küzdő iparágnak.
A több mint 500 kereskedő bevonásával készült felmérés válaszadóinak 56%-a szerint az AI-eszközök „nagyon pozitív hatással” voltak a termelékenységre, 39% pedig működési költségeinek csökkenéséről számolt be. A JD.com például 2024 márciusában egy olyan új AI-megoldásokat tartalmazó eszközt vezetett be, amellyel a kereskedők operációs kiadásaikat akár 50%-kal mérsékelhették. Az újítások között szerepel egy asszisztens, amely felgyorsítja az online boltok indítását, valamint egy valósághű avatárgenerátor, amely éjjel-nappali interaktív, élő közvetítéses (livestream) értékesítést tesz lehetővé. //
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >