Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok kedvezőtlenül hathatnak a márkákról alkotott fogyasztói véleményekre.
A tanulmány szerint a fogyasztók ösztönösen felismerik a mesterséges intelligencia által generált reklámokat, amelyeket kevésbé vonzónak, sőt gyakran „zavarónak”, „unalmasnak” és „zavarosnak” találnak a hagyományos reklámokhoz képest.
Az NIQ januárban, az Egyesült Államokban megrendezendő 2025-ös Consumer Electronics Show (CES) keretében mutatja be a vizsgálat részletes eredményeit.
Bár az AI által generált reklámok tovább erősítették a már kialakult márkaasszociációkat, gyengébb emlékezeti aktivációt váltottak ki az agyban, mint a hagyományos hirdetések. Mi több, az alacsony minőségű vizuális elemek gyakran elvonták a figyelmet a lényegi üzenettől.
A kutatás során több mint 2000 résztvevő különböző minőségű AI által létrehozott reklámokat tekintett meg. A résztvevők mindegyike kérdőívet kitöltve adott visszajelzést azokról, valamint 150 főnek az agyi aktivitását EEG-vel is mérték.
A NIQ stratégiai elemzésekért felelős elnöke Ramon Melgarejo rámutatott, hogy bár a márkák és ügynökségek gyors ütemben innoválnak és hívják ehhez segítségül az AI-t a reklámkészítésben, mégis óvatosnak kell lenniük, mivel az NIQ kutatása azt mutatja, hogy a fogyasztók nagyon érzékenyek a kreatív anyagok hitelességére.
Marta Cyhan-Bowles, az NIQ marketingvezetője szerint noha az AI izgalmas lehetőségeket kínál, rosszul kivitelezve árthat a márka megítélésének. Szerinte ez a kutatás segíthet meghatározni a határt az innováció és a kényelmetlenség között” – tette hozzá.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Ez csábítja vásárlásra szeptemberben a magyar vevőket
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Karácsony 2025: korábban kezdünk, tudatosan költünk, az AI-jal válogatunk
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az SAP bővíti európai szuverén felhőkínálatát, hogy elősegítse az AI fejlődését a régióban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop: több száz termék ára csökkent, a kormány bővítheti a kört
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Turizmus: enyhén romló konjunktúra, de még mindig a legjobb a gazdasági szektorok között
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Minimálisan erősödött az euróövezet gazdasági aktivitása augusztusban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >