Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok kedvezőtlenül hathatnak a márkákról alkotott fogyasztói véleményekre.
A tanulmány szerint a fogyasztók ösztönösen felismerik a mesterséges intelligencia által generált reklámokat, amelyeket kevésbé vonzónak, sőt gyakran „zavarónak”, „unalmasnak” és „zavarosnak” találnak a hagyományos reklámokhoz képest.
Az NIQ januárban, az Egyesült Államokban megrendezendő 2025-ös Consumer Electronics Show (CES) keretében mutatja be a vizsgálat részletes eredményeit.
Bár az AI által generált reklámok tovább erősítették a már kialakult márkaasszociációkat, gyengébb emlékezeti aktivációt váltottak ki az agyban, mint a hagyományos hirdetések. Mi több, az alacsony minőségű vizuális elemek gyakran elvonták a figyelmet a lényegi üzenettől.
A kutatás során több mint 2000 résztvevő különböző minőségű AI által létrehozott reklámokat tekintett meg. A résztvevők mindegyike kérdőívet kitöltve adott visszajelzést azokról, valamint 150 főnek az agyi aktivitását EEG-vel is mérték.
A NIQ stratégiai elemzésekért felelős elnöke Ramon Melgarejo rámutatott, hogy bár a márkák és ügynökségek gyors ütemben innoválnak és hívják ehhez segítségül az AI-t a reklámkészítésben, mégis óvatosnak kell lenniük, mivel az NIQ kutatása azt mutatja, hogy a fogyasztók nagyon érzékenyek a kreatív anyagok hitelességére.
Marta Cyhan-Bowles, az NIQ marketingvezetője szerint noha az AI izgalmas lehetőségeket kínál, rosszul kivitelezve árthat a márka megítélésének. Szerinte ez a kutatás segíthet meghatározni a határt az innováció és a kényelmetlenség között” – tette hozzá.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Az utazás jövője: mesterséges intelligencia válthatja le az utazási irodákat
A turizmus világszerte robbanásszerűen növekszik, különösen Ázsiában, ahol a bővülő…
Tovább olvasom >Élesen eltér a felsővezetők és a felhasználók véleménye a mesterséges intelligencia megbízhatóságáról – nemzetközi felmérés
Élesen eltér a felsővezetők és a felhasználók véleménye a mesterséges…
Tovább olvasom >Az iskolákban már kicsengettek, de a tanároknak AI-képzéssel indul a július
A bizonyítványok már a fiókban, de a tanulás nem áll…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >