Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok kedvezőtlenül hathatnak a márkákról alkotott fogyasztói véleményekre.
A tanulmány szerint a fogyasztók ösztönösen felismerik a mesterséges intelligencia által generált reklámokat, amelyeket kevésbé vonzónak, sőt gyakran „zavarónak”, „unalmasnak” és „zavarosnak” találnak a hagyományos reklámokhoz képest.
Az NIQ januárban, az Egyesült Államokban megrendezendő 2025-ös Consumer Electronics Show (CES) keretében mutatja be a vizsgálat részletes eredményeit.
Bár az AI által generált reklámok tovább erősítették a már kialakult márkaasszociációkat, gyengébb emlékezeti aktivációt váltottak ki az agyban, mint a hagyományos hirdetések. Mi több, az alacsony minőségű vizuális elemek gyakran elvonták a figyelmet a lényegi üzenettől.
A kutatás során több mint 2000 résztvevő különböző minőségű AI által létrehozott reklámokat tekintett meg. A résztvevők mindegyike kérdőívet kitöltve adott visszajelzést azokról, valamint 150 főnek az agyi aktivitását EEG-vel is mérték.
A NIQ stratégiai elemzésekért felelős elnöke Ramon Melgarejo rámutatott, hogy bár a márkák és ügynökségek gyors ütemben innoválnak és hívják ehhez segítségül az AI-t a reklámkészítésben, mégis óvatosnak kell lenniük, mivel az NIQ kutatása azt mutatja, hogy a fogyasztók nagyon érzékenyek a kreatív anyagok hitelességére.
Marta Cyhan-Bowles, az NIQ marketingvezetője szerint noha az AI izgalmas lehetőségeket kínál, rosszul kivitelezve árthat a márka megítélésének. Szerinte ez a kutatás segíthet meghatározni a határt az innováció és a kényelmetlenség között” – tette hozzá.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Átlag alatti a magyaroknál a mesterséges intelligencia használata a munkában
A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban alkalmazzák a mesterséges…
Tovább olvasom >A vásárlók többsége anélkül használja a generatív AI-t, hogy tudna róla
Egy új tanulmány szerint az Egyesült Államokban a fogyasztók 71%-a…
Tovább olvasom >Mélyben a VOSZ Barométer, de a kilátások biztatók
Rekord alacsony szintre csökkent a két éve elindított VOSZ Barométer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenkilenc havi mélyponton a GKI konjunktúra indexe
Az idei év első hónapjában folytatódott az enyhén negatív trend:…
Tovább olvasom >Második éve az Apple a legértékesebb márka a világon a Brand Finance szerint
Már a második egymást követő évben az Apple a világ…
Tovább olvasom >Átlag alatti a magyaroknál a mesterséges intelligencia használata a munkában
A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban alkalmazzák a mesterséges…
Tovább olvasom >