Az Ahold Delhaize megvásárolja az egyik legnagyobb romániai kiskereskedelmi vállalatot
Az Ahold Delhaize megvásárolja az egyik legnagyobb romániai kiskereskedelmi vállalatot, a Profi Rom Foodot – tudatta a romániai gazdasági sajtó a holland-belga cég közleménye alapján.
A Profi Rom Food a Mid Europa Partners befektetési alap tulajdonában van. A cég január végén 1647 szupermarketet és kisboltot üzemeltetett Profi, Profi Super, Profi City és Profi Loco márkanevekkel, jelentős részük kisvárosokban és községekben található. Ez a legkiterjedtebb romániai kiskereskedelmi hálózat.
Az Ahold Delhaize szintén jelen van a romániai piacon Mega Image Romania SRL nevű leányvállalata révén, 969 szupermarketet és kisboltot működtet Mega Image és Shop&Go márkanév alatt. A Mega Image eddigi terjeszkedése során a nagy vásárlóerejű nagyvárosokra koncentrált.
Az Ahold Delhaize a világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi cége. A vállalat 414 ezer embernek ad munkát, és 7659 üzlete van Európában, az Amerikai Egyesült Államokban és Indonéziában.
A tranzakció becsült értéke 1,3 milliárd euró (mintegy 500 milliárd forint). Az adásvételt még jóvá kell hagynia a versenyhivatalnak. Ha a tranzakció zöld utat kap, akkor a tulajdonoscsere 2024 végéig zárulhat le.
„Románia egy vonzó piac, melynek a fejlődését masszív befektetések biztosítják. Örömmel tölt el, hogy továbbra is hozzájárulunk az élelmiszer-kiskereskedelem fejlődéséhez, most már a Profival együtt, mely az Ahold Delhaize márkák családjának a tagjává válik”
– mondta Jesper Lauridsent, az Ahold Delhaize Közép- és Kelet-Európáért felelős igazgatója.
A Profi felvásárlásával a Mega Image lesz a legnagyobb romániai kiskereskedelmi vállalat a boltok száma és az árbevétel alapján is. A közel 11 ezer embert foglalkoztató vállalat tavalyi árbevétele 8,7 milliárd lej, a nyeresége 139,6 millió lej volt.
A Profi hálózatot üzemeltető Profi Rom Food 11,66 milliárd lejes árbevétellel és 285,9 millió lej veszteséggel zárta a 2022-es évet. A vállalatnál 13 714 alkalmazott dolgozott.
A romániai élelmiszer-kiskereskedelmet a multinacionális vállalatok uralják, a tíz legnagyobb lánc mindegyike külföldi tulajdonban van. Az árbevétel alapján 2022-ben a német Lidl volt a piacvezető kiskereskedő, megelőzve az ugyancsak német Kauflandot és a francia Carrefourt.
Kapcsolódó cikkeink
A száj- és körömfájás járványnak lassan vége, de a gazdasági hatásaira megoldást kell találni
Idén márciusban ütötte fel fejét hazánkban a párosujjú patásokat érintő…
Tovább olvasom >Többet hozhat az AI, mint az ipari forradalom
A mesterséges intelligencia hatása a világgazdaságra a következő évtizedben a…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >