Az agrárkamara empatikus magatartást kér az áruházláncoktól
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az elhúzódó peres ügyek elkerülése érdekében azt kéri a kiskereskedelmi áruházláncoktól, hogy a beszállítóknál az igazolt koronavírus fertőzések miatt kialakult termelési és szállítási problémákat a lehető legnagyobb rugalmassággal, empátiával kezeljék.
A NAK az MTI-nek hétfőn küldött közleményben kiemelte, hogy a kamara állásfoglalást adott ki az élelmiszer-nagykereskedelemben a koronavírus-járvány miatt kialakult vis maior esetekkel kapcsolatban. Eszerint a járványügyi veszélyhelyzet okán igazoltan bekövetkezett akadályoztatás is vis maior helyzetnek minősül.
Hangsúlyozzák, ha valamely szerződő fél nem képes teljesíteni szerződéses kötelezettségeit, de bizonyítja, hogy a „szerződésszegést” ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta, akkor a szerződésszegő fél nem köteles megtéríteni a másik fél esetleges kárait, azaz mentesül a kártérítési kötelezettség alól.
Kifejtették, a mentesülésre csak akkor van lehetőség, ha az említett körülmény a vírussal közvetlen összefüggésbe hozható, és következményei elvárható intézkedésekkel sem háríthatók el, valamint az a szerződés megkötésének időpontjában nem volt előrelátható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Megmenthető lenne a hazai bogyósgyümölcs-termesztés
Annak ellenére, hogy a fogyasztók és a feldolgozóipar részéről is…
Tovább olvasom >Zöldség-gyümölcs ágazati bulletint készített a FruitVeB és a NAK
Az elmúlt 10 év eredményeit összefoglaló zöldség-gyümölcs ágazati bulletint készített…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >