Az Adriára utazók kérték: tarol a jeges kávé és a mozzarella-paradicsom hot-dog

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 07. 25. 11:09

A jeges kávék szegmense és egy új óriás hot-dog a nyár slágere a MOL Fresh Cornerekben az Adriára tartó utazások során. A hazánkban és a környező országok kiskereskedelmi egységeiben gyűjtött adatok tanúsága szerint Magyarország az utazók ízlését tekintve kilóg a sorból: nálunk változatlanul a hazai, „magyaros” ízek dominálnak.

Egyedi mintázat rajzolódik ki az Adriára utazók kiszolgálásában kulcsszerepet játszó MOL Fresh Cornerek forgalmában. Horvátországban a nem alkoholos italoknál három-négyszeres forgalomnövekedés látszik az év többi részéhez képest, de a gasztro-fogyasztás is a háromszorosára nőtt. Szlovéniában a gasztronómiai termékek nyári eladása közel másfélszeresére nő, a nem nyári hónapokhoz képest, miközben az alkoholmentes kategória közel háromszoros, a gasztro termékeké több mint kétszeres növekedést mutat. A prímet két, újonnan bevezetett termékkör viszi. A kávé kategóriában az önkiszolgáló kávégépekben idén megjelent jeges kávék tarolnak többféle ízben (hideg flat white, latte, salted caramel latte). Magyarország más: nálunk a többség továbbra is inkább a személyzettől kéri a hideg kávéitalokat, amelyek között a Toblerone jeges lattéé a főszerep.

Gasztro fronton idén a visszatérő mozzarella–paradicsom íz a legkapósabb az XXL hot-dogok között – ez az első olyan fogás, amelyet a MOL összehangoltan vezetett be az összes régiós országában. Hazánk ugyanakkor itt is kilóg a sorból: míg Csehországban és Lengyelországban a mozzarella–paradicsom XXL azonnal az élre ugrott, Magyarországon azonban továbbra is a magyaros változat a legkeresettebb.

Látványos, szintén a nyárhoz köthető változás még a jégkrém-forgalom növekedése (ami jól látszik például az ugyancsak újdonságként megjelent hot-dog + üdítő + jégkrém menük népszerűségén).

„A célunk, hogy a fogyasztási szokások alapján a vásárlók számára olyat nyújtsunk, amire valóban igényük van és ami érték a számukra. A MOL stratégiájába, amelynek központi eleme a komplex mobilitási szolgáltatóvá válás, szorosan illeszkedik mind az utazóknak, mind a töltőállomások és általában a Fresh Cornerek közelében élőknek, dolgozóknak nyújtott szolgáltatások folyamatos bővítése. Örülünk az új termékek sikerének, de arra is hangsúlyosan odafigyelünk, hogy az elvárások és az ízlések részpiaconként is változnak: a magyarok vonzódása a magyaros ízekhez senkit nem lep meg, de az például számunkra is új információ volt, hogy míg például Horvátországban az espresso macchiato és a kóla, addig Szlovéniában viszont az energiaital és az önkiszolgálós kávé a favorit, miközben nagyon hasonló földrajzi helyzetű és kultúrájú országokról van szó”

– fogalmazott Styaszny Endre, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője.

Az idei év a Fresh Cornerek jubileumi esztendeje: éppen tíz éve nyílt meg a mára a régió egyik legnagyobb kávézóláncává vált hálózat első egysége Magyarországon. A koncepció sikerének titka nemcsak az impozáns növekedés, hanem az egyes célpiacok eltérő igényeihez történő rugalmas alkalmazkodás képessége is. Utóbbit fejlett, adatalapú döntéshozatal támogatja, egyebek mellett a MOL Move hűségprogram adataira támaszkodva, amelyekből pontos információk nyerhetők például a kávéfogyasztás lokális jellegzetességeiről, megkönnyítve a rendelést, a készletezést és a vásárlók jobb kiszolgálását.

Kapcsolódó cikkeink