Az Adidas és a Coca-Cola a legjobb a foci VB szponzorációban
A MEC friss kutatása szerint a sporteseményt első alkalommal szponzoráló Sony is jól muzsikál. Az nyer nagyot, aki Ázsiában felkelti a nézők érdeklődését.
A MEC médiaügynökség Ázsia-Csendes-óceáni térségben folytatott kutatása szerint az Adidas és a Coca-Cola tudták a legjobban bevésni magukat a fogyasztók agyába néhány héttel a foci VB június 11-i rajtja előtt. Az Ausztráliában, Kínában, Thaiföldön és Szingapúrban folytatott felmérés szerint ezt a két márkát említették a legtöbben spontán módon, mint a világbajnokság szponzorait.
A két legismertebb márka jó teljesítménye nem meglepetés, egyfelől tudatos szponzorációs politikájuk, másfelől a futball VB-hez fűződő hosszú kapcsolatuk miatt. Más a helyzet a Sony-val, amely első alkalommal állt az Olimpia utáni második legjelentősebb sportesemény mellé. A márka főképp Kínában és Thaiföldön hasított, s így végül a 3. illetve 5. helyen futott be a két országban. A Sony egyébként már 2006 óta szponzorálja a Bajnokok Ligáját, így az újabb lépés a futballra irányuló fókusz növekedését jelzi. A válaszok azt sejtetik, hogy a hirdetők örülhetnek, mivel a kínai megkérdezettek 93, az ausztráloknak pedig 80 százaléka jelezte, hogy valószínűleg nézni fogják az esti meccseket. Az ausztrálok a magas arány ellenére érezhetően a régió legkevésbé lelkes focirajongói, hiszen náluk még mindig a rögbi az elsőszámú labdajáték, és sporthagyományaikat tekintve ez még jóideig nem fog változni.
Ezeken a piacokon az időeltolódás miatt az is nagy szerepet kap, hogy hányan követik majd az eseményeket neten vagy mobilon a munkahelyükön. A válaszadóknak 21, illetve 27 százaléka voksolt a mobiltévézésre Szingapúrban és Thaiföldön, míg a kínaiaknál 45% mondta ezt. Ennek fényében nem is csoda, hogy egyes felmérések szerint a főnökök egy jelentős hányada a legszívesebben kitiltaná a foci VB-t a munkahelyekről, a nyilvános tévéképernyőkről és a netről szintúgy – írja a marketinginfo.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >