„Az a célunk, hogy első számú választás legyünk!”

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 03. 28. 09:18

A myPOS új szintre emeli régiós növekedési stratégiáját az IQOM felvásárlásával, amelynek köszönhetően Budapest lett a közép-kelet-európai központ. A vállalat célja, hogy ne csupán fizetési szolgáltatóként, hanem a kereskedelem digitális fejlődésének kulcsszereplőjeként is meghatározó legyen. B. Tóth Ferenccel, a myPOS közép-európai országigazgatójával beszélgettünk a cég terveiről, jövőképéről és megoldásairól.

trade logo 2x superbrands – A myPOS nemrég hosszú távú partnerként felvásárolta az IQOM-ot, amely olyan márkákkal működik együtt, mint a Coca-Cola HBC és az IKEA. Mi ennek az akvizíciónak a jelentősége?

B. Tóth Ferenc,
a myPOS közép-európai
országigazgatója

– A myPOS stratégiája az európai piacon az, hogy meghatározó piaci szereplővé váljon. Az IQOM myPOS részévé válásának döntése ezt a stratégiát erősíti. Célunk eredetileg is az volt, hogy a régióban tovább növekedjünk. Az IQOM és a myPOS együttműködése eddig is nagyon szoros és stratégiai volt, tehát kézenfekvőnek tűnt, hogy a myPOS-on belül legyünk. Ezzel tudjuk leginkább támogatni azokat a célokat a régióban, amelyeket kitűztünk magunk elé, és sokkal erősebben tudjuk támogatni ügyfeleinket is. Az pedig, hogy én vezethetem a közép-kelet-európai régiót, óriási megtiszteltetés, főleg abban a tekintetben, hogy az érintett piacok felügyelete, támogatása és kiszolgálása Budapestre kerül.

trade logo 2x superbrands – Bár a myPOS elsősorban fizetési szolgáltatóként ismert, a vállalat egyre inkább hangsúlyozza kereskedelemserkentő szerepét. Hogyan erősíti az IQOM integrációja ezt a víziót a magyar kereskedők felé?

– A myPOS fő céljaként határozta meg a „minden az egyben” szolgáltatás filozófiáját, legyen szó fizikai POS-eszközön, online vagy okostelefonon működő Soft POS fizetéselfogadásról. Az alapszolgáltatás részeként minden ügyfél részére díjmentesen biztosítunk üzleti bankszámlát és bankkártyát is, a borravaló funkciót kihasználva pedig adómentesen és extraköltségek nélkül lehet továbbítani a felszolgálóknak a nap vagy akár a műszak végén kapott plusz pénzt. Magyarországon fejlesztettünk NTAK-tanúsított e-nyugta megoldást is, amellyel nemcsak a vendéglátóhelyek tudják automatikusan teljesíteni adatszolgáltatási kötelezettségüket, de a vállalkozások nyugtázni és számlázni is tudnak – ez utóbbi már most bekerül a NAV rendszerébe. Emellett számos olyan fejlesztésünk van, amelyek tovább erősítik a „minden az egyben” szemléletet. Ezeket integráljuk a myPOS rendszereibe, így a már elkészült és folyamatban lévő üzleti alkalmazásaink nemcsak Magyarországon, hanem más európai országokban is elérhetők lesznek. Hazánkban az utóbbi öt évben figyelemreméltó piaci részesedést tudtunk szerezni, a következő években pedig tovább fogunk növekedni. Ezért is került hozzánk a közép-kelet-európai központ, hiszen értelemszerűnek tűnt, hogy a tapasztalatunkra szükség lesz ebben a régióban. A lokalizáció nagyon fontos számunkra, mi pedig agilisan dolgozunk, vagyis gyorsan tudunk reagálni a körülményekre, és az ügyféligényeket is gyorsan kezeljük annak ellenére, hogy az európai piacokon eltérőek a vállalkozásokat érintő szabályozások.

Terminál kikapcsolva: Cél a „minden az egyben” szolgáltatás erősítése

trade logo 2x superbrands – Az IQOM mély ismeretekkel rendelkezik a magyar piacot illetően. Hogyan fogja a myPOS ezt a helyi szakértelmet kihasználni, hogy még inkább testre szabott megoldásokat kínáljon a magyar kkv-knak?

– A piacot a felhasználókon keresztül érdemes megismerni, hiszen végső soron ők használják termékeinket és szolgáltatásainkat. Fő célcsoportunk a kkv-szektor, amelynek hiába nyújtunk valamit, ha nem hallgatjuk meg a visszajelzéseiket és igényeiket. A myPOS-szal közösen ezeket az igényeket sokkal jobban tudjuk integrálni, ami az ügyfelek számára is több előnyt jelent. A myPOS célja, hogy kiváló és könnyen használható termékeket és szolgáltatásokat biztosítson ügyfelei számára, ezért is használunk kiemelkedően jó eszközöket. Mások csak most vezetik be azokat az eszközöket, amik nálunk már kivezetésre kerültek, mert fontos, hogy az üzleti igényekhez igazítsuk az eszközöket, ami nálunk nem csupán a fizettetésre alkalmas, hanem egy üzletmenetet támogató vállalati rendszereket támogató eszköz. Az azonnali jóváírás tizenegy éve, a kezdetektől segíti a vállalkozásokat, és a teljes európai piacon egységesen elérhető.

A fizetési piacon innovatívak vagyunk, és a nagyvállalatok is felismerik a határokon átívelő fizetéselfogadás és a többdevizás számla előnyeit. Nem véletlen, hogy mi voltunk az elsők, akik androidos telefonokon elérhetővé tettük az érintés nélküli fizetést elfogadó megoldást, a myPOS Glasst, és az iPhone-okon is elsőként vezettük be az innovatív fizetéselfogadást. A myPOS ökoszisztéma használata nemcsak pénzügyileg éri meg, hanem nagyban megkönnyíti a mindennapi működést. Sokan még mindig azt hiszik, hogy a számlavezető banktól kell terminált kérni, pedig a fizetéselfogadás egy külön technológiai terület, a rossz döntések pedig hátrányt okoznak a vállalkozásoknak.

A myPOS egy biztonságos, ellenőrzött pénzintézet, ahol az ügyfélpénzek folyamatosan rendelkezésre állnak. Rengeteg szolgáltató verseng az ügyfelekért, köztük sok bank, de kevés a komplex és jó szolgáltatás, nem beszélve az átláthatatlan árazásról, és a számtalan díjról, jutalékról. Számos olyan fejlesztésünk van, amely hamarosan elérhető lesz, és óriási hatást fog jelenti a piacra.

trade logo 2x superbrands – A fizetéselfogadáson túl milyen egyéb szolgáltatásokat kínál a myPOS a kereskedők számára, amelyek segítik őket a működésük egyszerűsítésében és növekedésükben?

– Most vezetjük be a felügyelet nélküli eszközökön a biztonságos életkor-ellenőrzést. Ez egy digitális irattárca-alapú megoldás, amelyet a GoodID-val közösen valósítunk meg. Emellett elérhetővé válik egy felügyeleti megoldás is, amely az automatát üzemeltetők életét könnyíti meg. Az adatvezérelt megoldásoké a jövő, és a jó döntésekhez adatokra van szükség. E-nyugta megoldásunk ebben is segíti a kereskedőket, hiszen adatokat biztosít a felhasználók számára, amelyekkel pontosan követhetők a vásárlói igények, és előrejelzések is készíthetők.

Terminál bekapcsolva: A myPOS a növekedést támogatja

trade logo 2x superbrands – Milyen tervei vannak a myPOS-nak Magyarországon és a közép-kelet-európai régióban az IQOM felvásárlása után? Vannak konkrét kezdeményezések 2025-re?

– A régióban nagy a növekedési potenciál, 12 országot fogunk irányítani Budapestről, a Baltikumtól egészen a Földközi-tengerig. A növekedéshez partnerségekre van szükség, és viszonteladóként csatlakozni hozzánk kiváló lehetőség az új partnereink számára is. Külön megemlítendő a nagykereskedelmi vállalkozások részére szóló programunk, amelyben a bankkártyás fizetések elfogadása jelentős előnyt nyújt. Az idei év első fele a régióközpontunk megalapozásáról szól, a második félévben pedig még nagyobb sebességre kapcsolunk, és a növekedésre helyezzük a fókuszt. Olyan újdonságokkal érkezünk, amelyek újabb szintre emelik az értékajánlatunkat, ami már most is nagyon erős. Az a célunk, hogy első számú választás legyünk a vállalkozások számára. Az én feladatom mostantól az, hogy elérjük a kitűzött céljainkat a régióban.

trade logo 2x superbrands – Egy olyan versenypiacon, mint Magyarország, mi különbözteti meg a myPOS-t a kkv-k támogatását illetően?

– A vállalkozásoknak egyre több eszközre van szükségük. Minél integráltabbak és minél nagyobb összhangban tudnak működni ezek a rendszerek egy adott kereten belül, annál nagyobb előnyre tesz szert a vállalkozás. Ez első ránézésre egyszerűnek tűnik, ám valójában nagyon komplex folyamat, amin sokan még el sem kezdtek dolgozni, nálunk pedig már évek óta történik és elérhető mindez. Sok vállalkozás megfogalmazza piaci előnyét, mi pedig a célok eléréséhez, a növekedés megvalósításához adunk támogatást – ez és az innováció hajt minket előre. (x)

Kapcsolódó cikkeink