Az 5. MRSZ Barométer felmérés alapján a kommunikációs piac egyre kevésbé optimista

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 05. 12. 11:18

Elkészült a Magyar Reklámszövetség és a Scores Group kutatóintézet 5. Barométer felmérésének kutatási elemzése új design-ban, az értelmezést támogató infografikákkal, vezetői összefoglalóval és közkívánatra angol adaptációval.  

Kevésbé optimisták a cégek

Az 5. MRSZ Barométer felmérés alapján a kommunikációs piac egyre kevésbé optimista: Az idén is az infláció, a forintárfolyam és az energiaárak alakulása a legmeghatározóbb trend. A szakma prognózisa: a 2023-as médiatortában a lokális digitális szegmens meg fogja közelíteni a tévés szeletet.

A felmérés legfőbb megállapításai:  

(1) A cégek egyre kevésbé látják derűsen piaci pozíciójukat, ami a polikrízist tekintve nem meglepő.

(2) A szakma szerint javult a munkaerőpiaci helyzet 2022-ben és ez a tendencia 2023-ban is folytatódik, de a borúlátó kilátások aránya még mindig 50% körüli.

(3) Nem meglelő, hogy tovább dübörög a home office,

(4) de az álláskeresőkre nehezebb év vár, mert a cégek egyharmada él létszámstoppal.

(5) A szabadúszó reklámszakemberek feje felett is felhők tornyosulnak: a kata kivezetésével drágult szolgáltatásaikat kevésbé tudja megfizetni a szűkösebb időket élő szakma.

(6) A 2022-ben tapasztalt és a 2023-ban várható trendkihívások (infláció, forintárfolyam, rezsiárak) szinte ugyanazok.

(7) A piac várakozásai szerint a 2023-as médiatorta 320,8 Mrd Ft méretű lehet, minimális, 1,4%-os nominális növekedési mutatva, ami reálértéken 15-20%-os csökkenést jelenthet, s

(8) bár a szeletek sorrendjében nem jósolnak változást a döntéshozók, de

(9) véleményük szerint a digitális hazai online kétszámjegyű növekedéssel jóformán eléri majd a tévés szegmens reklámköltési szintjét.

(10) Amennyiben 2023-ra teljesülnek a piaci jóslatok – a 2023-as kommunikációs torta marketingkommunikációs szeleteit 233,4 Mrd Ft-ra becsülik -, a 2021-es szintre esik vissza a marketingkommunikációs költések összege, ami reálértéken 20-25%-os visszaesést jelenthet.”

https://mrsz.hu/cmsfiles/2e/f7/MRSZ_Barometer_iparagi_kutatas_elemzes_22dec-23jan_05.12.pdf 

Kapcsolódó cikkeink