Az 1+1 több mint 8 millió forint lett
Összesen 8,1 millió forinttal támogatja a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját az őszi összefogásuknak köszönhetően. A kéthetes őszi jótékonysági akció keretében a Nestlé az eladott termékei értékének egy százalékát ajánlotta fel jótékony célra, amely értéket a Tesco megduplázott. Az Élelmiszerbank a támogatásból élelmiszercsomagokat juttat el rászoruló családok számára.
Idén ősszel ismét összefogott a Nestlé és a Tesco, hogy a vásárlók segítségével közösen támogassák a rászoruló családokat. A jótékonysági akció ideje alatt a Tesco hipermarketekben megvásárolt Nestlé termékek (kávé, édesség, babatápszer, állateledel stb.) árából a Nestlé egy százalékot ajánlott fel, a Tesco pedig megduplázta az összeget. A felajánlásnak köszönhetően összesen 8 100 000 forinttal járultak hozzá a rászoruló családok ellátásához. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület ebből az összegből közel 145 000 db élelmiszercsomagot tud eljuttatni rászorulóknak, melyekbe élelmiszeripari partnerei által adományozott, mentett élelmiszerek kerülnek. Ezek jellemzően csomagoláshibás, szezonalitás miatt már nem eladható vagy raktáron maradt, lejárathoz közeli termékek, amik természetesen emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmasak.
„Az Élelmiszerbanknál nap mint nap tapasztaljuk a munkánk során, hogy akár egy-egy csomag élelmiszeradomány is óriási segítség lehet azoknak a családoknak, akiknek sokszor hó végén már nem jut étel az asztalára, és akiknek az élelmiszer vásárlása nap mint nap nehézséget okoz. Hálásak vagyunk, hogy ez a kezdeményezés ismét létrejöhetett, és a vásárlók, a Nestlé és a Tesco összefogásával segíthetünk a rászorulóknak” – mondta Cseh Balázs, az Élelmiszerbank elnöke.
„Az elmúlt időszakban ismét bebizonyosodott, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes. Elsőre talán nem is gondolnánk, hogy egy csomag kávé, egy tábla csoki vásárlásával mennyit segíthetünk a nélkülözőknek. Nagy öröm számunkra, hogy a vásárlóinknak is fontos a jó ügy támogatása, és hogy partnerünk, a Nestlé ismét részt vett az akcióban” – mondta el Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.
A Tesco és a Nestlé évek óta stratégiai partnere a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. A Tesco az Egyesülettel napi szintű élelmiszermentő programot működtet és eseti élelmiszergyűjtéseket is szervez. 2019. szeptember végéig a Tesco áruházakban keletkezett élelmiszer-feleslegből az áruházlánc több mint 23 300 tonna, azaz közel 58 millió adag ételt adományozott a jótékony célra.
„Élelmiszeriparban tevékenykedő felelős vállalatként kiemelten fontos számunkra, hogy mi is tegyünk az élelmiszerhiány felszámolásáért, így pedig támogassuk az olyan szervezetek munkáját, amelyek ez ellen küzdenek. Az Élelmiszerbank partnereként 2017-ben 25 millió forint, idén pedig 35 millió forint értékben adományoztunk élelmiszert jótékony célra. Ennek az akciónak különlegessége, hogy a konkrét élelmiszeradományokon kívül most pénzt is fel tudunk ajánlani az Élelmiszerbanknak, amit ők a csomagok eljuttatásának költségeire fordíthatnak. Nagyon hálásak vagyunk a fogyasztóinknak, akik termékeink megvásárlásával támogatták ezt a fontos ügyet!” – mondta Tompa Gábor, a Nestlé Hungária kommunikációs igazgatója.
Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes!
Több mint 20 éves hazai működése során a Tesco a magyar gazdaság meghatározó szereplőjévé vált. 203 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel. Az értékteremtés megjelenik társadalmi szerepvállalásában is, amiben a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként már több mint 170 áruházából adja át napi rendszerességgel az élelmiszer-felesleget. 2014 szeptemberétől 2019. szeptember végéig összesen több mint 10,5 milliárd forint értékben, több mint 23 300 tonnányi termékkel támogatta a rászorulókat. Élelmiszermentő programja 2016-ban Felelős együttműködés kategóriában elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat. 2016-ban hagyományteremtő céllal elindított „Ön választ, mi segítünk” országos pályázata, amely során vásárlói szavazzák meg, hogy közösségükben milyen programokat támogasson a Tesco, az elindítás évében Leginnovatívabb támogatói program kategóriában a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díjának fődíjasa lett. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat.
Magyarországon minden évben 1,8 millió tonna élelmiszer megy veszendőbe. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület célja, hogy kapcsolatot teremtsen az országunkban felhalmozódó élelmiszer-feleslegek és a rászorulók között, és ezzel elősegítse a nélkülözés és az élelmiszer-pazarlás csökkenését Magyarországon. Az Élelmiszerbank működésével egyszerre szolgál környezetvédelmi és szociális célokat. Az Élelmiszerbank több mint 14 éves fennállása óta gyártóktól, kereskedelmi hálózatoktól gyűjti be a feleslegessé vált élelmiszereket, melyek között vannak közeli lejáratú vagy csomagolás hibás termékek, de akár szezonálisan már nem eladható, kiváló minőségű élelmiszerek is. A szervezet 2018-ban 11 000 tonna mentett élelmiszerrel több mint 300 000 nélkülözőt segített rendszeresen, akik közül 180 000 fő napi, heti szintű segítséget kapott.
A Nestlé Hungáriáról: A világ legnagyobb, több mint 150 éves élelmiszeripari vállalata 191 országban van jelen világszerte. A svájci vállalat Magyarországon három gyárában (Szerencsen, Diósgyőrön és Bükön), illetve budapesti központjában összesen több mint 2400 embert foglalkoztat, akik a jobb életminőség és az egészségesebb jövő megteremtéséért dolgoznak nap, mint nap.
A Nestlé közel 30 éve van jelen Magyarországon és jelenleg a legnagyobb svájci befektető és munkáltató hazánkban. Magyarországi jelenléte alatt 100 milliárd forintot meghaladó értékben fektetett be itthon és továbbra is hosszú távú hazai jelenléttel tervez. Tavaly a vállalat 20 milliárd forintos fejlesztést valósított meg a büki gyárban, és folyamatosan keresi a további beruházási lehetőségeket.
Szerencsen évente 30 ezer tonna kávé- és kakaópor készül, amely 24 országba kerül kiszállításra. A beszállítók többsége magyar vállalkozás, amelyek évente összesen 6,5 milliárd forint értékben adnak el termékeket és szolgáltatásokat a Nestlének.
A diósgyőri üzemben 120 millió darab csokoládéfigura készül évente, amelyek 19 országban ismertek és keresettek.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >