Automatizált ütközéselkerülő rendszert tervezett a Bosch innovációs versenyének idei fődíjasa
24 órán át pörögtek az agykerekek és kopogtak az ujjak a billentyűzeten a Bosch és a CraftHub közös szervezésű hackathonján a budapesti Gamerlandben. Összesen 110 csapat ötletelt gőzerővel, hogy a lehető legjobb megoldást hozzák a hardveres és szoftveres kihívásokra, és a zsűri tetszését elnyerve megaphassák az akár 8000 eurós pénzdíjat. A Code #LikeABosch vonzereje azonban nem csak ebben rejlik, hiszen amellett, hogy igazi közösségformáló és networking élmény, lehetőséget ad a fiatal indulóknak, hogy fejlesztéseikkel a saját jövőjükbe is fektessenek. Az idei fődíjat egy olyan innováció nyerte el, mely a vezetéstámogató rendszerek új generációját képviseli: a komplex ütközéselkerülő megoldás biztonságosabbá teszi a közlekedést.
A szervezők minden várakozását felülmúlta az idei Code #LikeABosch hackathon, mely 2021-es indulása óta igazi kulteseménnyé nőtte ki magát a tettrekész fiatal innovátorok körében. Nemcsak a hangulat idézte a legmenőbb nyári fesztiválokat, de a mindössze 22 éves átlagéletkor és a 121 fős helyszíni résztvevőszám is rekordnak számít. A verseny a hazai és régiós technológiai rendezvénypiacon is kulcsszereplő CraftHub, valamint az innovációt egyik alapértékének tekintő Bosch együttműködésével jött létre, hogy lehetőséget adjon a jövő legtehetségesebb ötletgazdáinak a bemutatkozásra.
„A Code #LikeABosch kifejezetten a középiskolásokat, egyetemistákat és pályakezdőket szólítja meg olyan hardveres és szoftveres fejlesztések megalkotására, melyek valós, a mindennapokban jelentkező problémákra adnak választ. A megmérettetésen csapatokat formálva indulhattak el a résztvevők, és bár a hibrid formátum révén online is teljesíthették a feladatokat a vállalkozó szelleműek, nagyon örülünk, hogy a Gamerland fantasztikus helyszínén ennyien pezsegtek egyszerre az idei hackathonon”
– mondja Varga Károly, az innovatív IT-rendezvényeket megvalósító CraftHub egyik alapítója és ügyvezetője.
Ötletből valóság: a Bosch modern gépparkja is segítette a munkát
A rajthoz álló 110 csapatnak csupán 24 órája volt arra, hogy a Bosch hardveres vagy szoftveres kihívására a legjobb megoldást hozzák. A feladatok bemutatását követően máris rajtot vett a feszített tempójú ötletelés, hiszen a nap végére a csapatoknak és az első elképzeléseknek is össze kellett állniuk, hogy másnap már a kész fejlesztést nyújthassák be a zsűrinek egy maximum 2 perces pitch videó formájában az innováció mögött álló forráskódot tartalmazó GitHub adattárral együtt. A hardveres kihívás indulóinak idén a Bosch fúró-csavarhúzó gépéhez kellett olyan külső alkatrészt, modult vagy szolgáltatást kapcsolniuk, mely megvalósítható és hozzáadott értéket képvisel a vásárlók számára.
A kategória győztese a találó nevű FÚRfang projekt lett: a szenzorokkal és komplex IoT-rendszerrel működő megoldás a diagnosztikai adatok begyűjtésével ad pontosabb képet a gép vagy a fúrófej állapotáról, így hatékonyabb és környezetkímélőbb lesz a karbantartás folyamata. A lézeres vagy ultrahangos távolságérzékelő segítségével például az optimális furat mélység is könnyebben tartható, annak eléréséről ugyanis a rendszer azonnal jelzést ad a gép motorjának – abszolút felhasználóbarát funkcióról van tehát szó. A Bosch szakértő mentorai a hackathon során végig az indulók rendelkezésére álltak, hogy tanácsaikkal és rálátásukkal segítsék az elakadó csapatokat, idén azonban még egy nagy dobással készült a cég.
„A Bosch legfontosabb célkitűzései közé tartozik a fiatal tehetségek támogatása. Az olyan kreativitást ösztönző események, mint a Crafthubbal megvalósított Hackathon pedig lehetőséget adnak nekik, hogy kipróbálják magukat a gyakorlatban, ipari környezetben. Éppen ezért egy mobil gépparkot is telepítettünk a helyszínre, mellyel a hardveres kihívást választók még precízebb munkát tudtak végezni, ráadásul a saját készítésű eszközeiket is meg tudták alkotni. Nagy hangsúlyt kapott tehát a valósághű feltételek megteremtése, és nagy örömmel láttuk, hogy a fiatalok egyáltalán nem ijedtek meg ettől, inkább inspirálta őket a helyzet”
– mondja Somogyi András, a Bosch csoport humán erőforrásért felelős alelnöke Magyarországon és az Adria régióban.
A közlekedésbiztonságot kódokkal is fejleszthetik a fiatalok
A szoftveres kihívás indulóinak a vezetéstámogató rendszerek új generációjáról kellett ötletelniük és egy olyan komplex megoldást létrehozni, amely a jármű teljes környezetéről és az abban észlelhető mozgásokról alkot pontos képet a közlekedésbiztonság jegyében. A nyertes a Crash #LikeABosch lett: a csapat azzal nyerte el a zsűri tetszését, hogy az összetett problémára egyszerű választ adott egy kamera és egy ötletes szoftveres rendszer kombinálásával. A koncepciójuk az volt, hogy míg jelenleg a modern vezetéstámogatás gyakorlatilag csak a felső kategóriás járművekben érhető el, ennek nem feltétlenül kell így lennie. A legjobb 8 csapat a döntőben mérhette össze tudását, mégpedig úgy, hogy élőben mutatták be munkájukat az összes induló előtt.
„Az abszolút fődíjat az ALSET vitte el, egy olyan biztonsági rendszer, mely algoritmusok segítségével monitorozza a jármű környezetét és méri fel az esetleges kockázatokat. Képes a különböző akadályokat sebességük és röppályájuk alapján azonosítani, ráadásul meghatározza az optimális megoldást az ütközés elkerülésére vagy mérséklésére. Az egyes kihívások bajnokai 3000-3000 eurót nyertek, míg az abszolút győztes csapat 5000 euróval gazdagodott, emellett viszont nevet is szerezhettek a közösségben és lelkes szakmai támogatókat a Bosch mentorai és zsűrije körében”
– tette hozzá Varga Károly.
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >