Automatizált ütközéselkerülő rendszert tervezett a Bosch innovációs versenyének idei fődíjasa
24 órán át pörögtek az agykerekek és kopogtak az ujjak a billentyűzeten a Bosch és a CraftHub közös szervezésű hackathonján a budapesti Gamerlandben. Összesen 110 csapat ötletelt gőzerővel, hogy a lehető legjobb megoldást hozzák a hardveres és szoftveres kihívásokra, és a zsűri tetszését elnyerve megaphassák az akár 8000 eurós pénzdíjat. A Code #LikeABosch vonzereje azonban nem csak ebben rejlik, hiszen amellett, hogy igazi közösségformáló és networking élmény, lehetőséget ad a fiatal indulóknak, hogy fejlesztéseikkel a saját jövőjükbe is fektessenek. Az idei fődíjat egy olyan innováció nyerte el, mely a vezetéstámogató rendszerek új generációját képviseli: a komplex ütközéselkerülő megoldás biztonságosabbá teszi a közlekedést.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/10/Alset.jpg)
22 év volt az átlagéletkor a Code #LikeABosch ötletversenyen
A szervezők minden várakozását felülmúlta az idei Code #LikeABosch hackathon, mely 2021-es indulása óta igazi kulteseménnyé nőtte ki magát a tettrekész fiatal innovátorok körében. Nemcsak a hangulat idézte a legmenőbb nyári fesztiválokat, de a mindössze 22 éves átlagéletkor és a 121 fős helyszíni résztvevőszám is rekordnak számít. A verseny a hazai és régiós technológiai rendezvénypiacon is kulcsszereplő CraftHub, valamint az innovációt egyik alapértékének tekintő Bosch együttműködésével jött létre, hogy lehetőséget adjon a jövő legtehetségesebb ötletgazdáinak a bemutatkozásra.
„A Code #LikeABosch kifejezetten a középiskolásokat, egyetemistákat és pályakezdőket szólítja meg olyan hardveres és szoftveres fejlesztések megalkotására, melyek valós, a mindennapokban jelentkező problémákra adnak választ. A megmérettetésen csapatokat formálva indulhattak el a résztvevők, és bár a hibrid formátum révén online is teljesíthették a feladatokat a vállalkozó szelleműek, nagyon örülünk, hogy a Gamerland fantasztikus helyszínén ennyien pezsegtek egyszerre az idei hackathonon”
– mondja Varga Károly, az innovatív IT-rendezvényeket megvalósító CraftHub egyik alapítója és ügyvezetője.
Ötletből valóság: a Bosch modern gépparkja is segítette a munkát
A rajthoz álló 110 csapatnak csupán 24 órája volt arra, hogy a Bosch hardveres vagy szoftveres kihívására a legjobb megoldást hozzák. A feladatok bemutatását követően máris rajtot vett a feszített tempójú ötletelés, hiszen a nap végére a csapatoknak és az első elképzeléseknek is össze kellett állniuk, hogy másnap már a kész fejlesztést nyújthassák be a zsűrinek egy maximum 2 perces pitch videó formájában az innováció mögött álló forráskódot tartalmazó GitHub adattárral együtt. A hardveres kihívás indulóinak idén a Bosch fúró-csavarhúzó gépéhez kellett olyan külső alkatrészt, modult vagy szolgáltatást kapcsolniuk, mely megvalósítható és hozzáadott értéket képvisel a vásárlók számára.
A kategória győztese a találó nevű FÚRfang projekt lett: a szenzorokkal és komplex IoT-rendszerrel működő megoldás a diagnosztikai adatok begyűjtésével ad pontosabb képet a gép vagy a fúrófej állapotáról, így hatékonyabb és környezetkímélőbb lesz a karbantartás folyamata. A lézeres vagy ultrahangos távolságérzékelő segítségével például az optimális furat mélység is könnyebben tartható, annak eléréséről ugyanis a rendszer azonnal jelzést ad a gép motorjának – abszolút felhasználóbarát funkcióról van tehát szó. A Bosch szakértő mentorai a hackathon során végig az indulók rendelkezésére álltak, hogy tanácsaikkal és rálátásukkal segítsék az elakadó csapatokat, idén azonban még egy nagy dobással készült a cég.
„A Bosch legfontosabb célkitűzései közé tartozik a fiatal tehetségek támogatása. Az olyan kreativitást ösztönző események, mint a Crafthubbal megvalósított Hackathon pedig lehetőséget adnak nekik, hogy kipróbálják magukat a gyakorlatban, ipari környezetben. Éppen ezért egy mobil gépparkot is telepítettünk a helyszínre, mellyel a hardveres kihívást választók még precízebb munkát tudtak végezni, ráadásul a saját készítésű eszközeiket is meg tudták alkotni. Nagy hangsúlyt kapott tehát a valósághű feltételek megteremtése, és nagy örömmel láttuk, hogy a fiatalok egyáltalán nem ijedtek meg ettől, inkább inspirálta őket a helyzet”
– mondja Somogyi András, a Bosch csoport humán erőforrásért felelős alelnöke Magyarországon és az Adria régióban.
A közlekedésbiztonságot kódokkal is fejleszthetik a fiatalok
A szoftveres kihívás indulóinak a vezetéstámogató rendszerek új generációjáról kellett ötletelniük és egy olyan komplex megoldást létrehozni, amely a jármű teljes környezetéről és az abban észlelhető mozgásokról alkot pontos képet a közlekedésbiztonság jegyében. A nyertes a Crash #LikeABosch lett: a csapat azzal nyerte el a zsűri tetszését, hogy az összetett problémára egyszerű választ adott egy kamera és egy ötletes szoftveres rendszer kombinálásával. A koncepciójuk az volt, hogy míg jelenleg a modern vezetéstámogatás gyakorlatilag csak a felső kategóriás járművekben érhető el, ennek nem feltétlenül kell így lennie. A legjobb 8 csapat a döntőben mérhette össze tudását, mégpedig úgy, hogy élőben mutatták be munkájukat az összes induló előtt.
„Az abszolút fődíjat az ALSET vitte el, egy olyan biztonsági rendszer, mely algoritmusok segítségével monitorozza a jármű környezetét és méri fel az esetleges kockázatokat. Képes a különböző akadályokat sebességük és röppályájuk alapján azonosítani, ráadásul meghatározza az optimális megoldást az ütközés elkerülésére vagy mérséklésére. Az egyes kihívások bajnokai 3000-3000 eurót nyertek, míg az abszolút győztes csapat 5000 euróval gazdagodott, emellett viszont nevet is szerezhettek a közösségben és lelkes szakmai támogatókat a Bosch mentorai és zsűrije körében”
– tette hozzá Varga Károly.
Kapcsolódó cikkeink
Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >Az AI lehet a kulcs az egyszemélyes vállalkozások nyári pihenéséhez
Ma Magyarországon 620 ezer regisztrált egyéni vállalkozó töri a fejét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >