Automatizált konténerüzletet fejlesztett a Kende Gastro Zrt.
A Kende Gastro Zrt. bemutatta Magyarország első mesterséges intelligenciát alkalmazó, automatizált konténerüzletét; a cég az alkalmazott technológia kizárólagos európai forgalmazója, és a szomszédos országokban is tervezi a terjeszkedést – mondta Kende Gábor, a zrt. alapítója, gazdasági igazgató az MTI-nek.

Kende Gábor alapító, gazdasági igazgató a Kende Gastro Zrt. automatizált konténerüzletében Budaörsön 2022. május 16-án.
Az automatizált üzletekben nincs szükség személyzetre, így pénztárosra sem, kamerákkal követik nyomon a vásárlást és azonosítják be a polcról levett termékeket, az üzletek pedig a nap 24 órájában üzemeltethetők – mondta. A rendszer a polcról levett termékeket azonosítja, virtuális kosárba teszi, az ellenértéket automatikusan leemeli az applikációba elmentett bankkártyáról, az üzlet elhagyását követően – tette hozzá. A pénztármentes üzletek kialakítását 2020-ban kezdték tervezni, a cég első automatizált bisztrója tavaly év végén nyílt meg Budapesten.
A technológiát 2018-ban fejlesztette ki az Amazon, majd több startup cég is foglalkozni kezdett hasonló rendszerek kiépítésével, jelenleg globálisan 10-12 cég foglakozik ezzel – mondta az igazgató. A Kende Gastro az AiFi-t és a Cloudpick rendszert választotta. A magyar családi vállalkozás európai forgalmazóként, magyarországi kizárólagos joggal rendelkezik – tette hozzá.
Kende Gábor elmondta: egy 20 négyzetméteres, szabványos alapterületű és berendezésű konténerüzlet kulcsrakészen, körülbelül 20-40 millió forintba kerül. A cégeknek a helyszínválasztással kapcsolatban szakmai tanácsadást nyújtanak, biztosítják az intelligens kamerarendszer technológiájának telepítését és beüzemelését. Ezen túl a működés során folyamatos IT-támogatást nyújtanak, illetve a rendszer kiértékelő jelentéseket a forgalomról, a vásárlókról és a vásárlás körülményeiről.
A Kende Gastro Zrt.-nek a bemutató üzlet és a konténerüzlet kialakítása eddig 150 millió forintba került, az önerő mellé a Kavosz Zrt. támogatott beruházási hitelét vették igénybe – jegyezte meg az igazgató. Jelezte: a rendszerrel bármilyen terméket lehet értékesíteni – jövedéki terméket is. Már több mint 100 vállalkozás érdeklődik a megvalósítás iránt, közöttük könyvkereskedések, barkácstermékeket, állateledelt forgalmazók is vannak. Majdnem minden nagy magyarországi kiskereskedelmi lánc az érdeklődők között van – hangsúlyozta.
A cég idei terveiben szerepel az új konténerüzlet bemutatása fesztiválokon, az értékesítés felfuttatása. Partnereik rövidesen több tíz üzletet nyithatnak. Kende Gábor kiemelte: a technológia elterjesztésében a Magyar Falu program támogatásában is bíznak, mivel több mint 100 olyan magyarországi település van, ahol nincs élelmiszerbolt.
A Kende Gastro Zrt. 1989-ben kezdte meg tevékenységét, elsősorban professzionális konyhák telepítésével foglalkozik, szállodák, éttermek, kávézók, valamint catering cégek számára. Az új technológiát bemutató üzleten kívül egy termelőüzemük is van, ahol a saját márkanév alatt forgalmazott termékeik készülnek.
A cég árbevétele 2020-ban a járvány következtében 898 millió forintra esett vissza a 2019. évi 1,34 milliárd forint után. 2021-ben elérték az 1,6 milliárd forintot, az idén ugyanezt tervezik elérni. A világjárvány ellenére tavaly bővülni tudtak: míg 2020-ban 30 dolgozót foglalkoztattak, tavaly már közel 40-et, közöttük egy négyfős saját fejlesztői csapatot.
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >A mesterséges intelligencia városi felhasználásáról szóló mintaprojekt indul
Miskolcon valósul meg az első olyan magyarországi mintaprojekt, amely városi…
Tovább olvasom >GVH: az új mesterséges intelligencia stratégiában jó irány a kkv-szektor támogatása
A mesterséges intelligencia (MI) stratégia megújítása több ponton is összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >