Automatizált konténerüzletet fejlesztett a Kende Gastro Zrt.
A Kende Gastro Zrt. bemutatta Magyarország első mesterséges intelligenciát alkalmazó, automatizált konténerüzletét; a cég az alkalmazott technológia kizárólagos európai forgalmazója, és a szomszédos országokban is tervezi a terjeszkedést – mondta Kende Gábor, a zrt. alapítója, gazdasági igazgató az MTI-nek.

Kende Gábor alapító, gazdasági igazgató a Kende Gastro Zrt. automatizált konténerüzletében Budaörsön 2022. május 16-án.
Az automatizált üzletekben nincs szükség személyzetre, így pénztárosra sem, kamerákkal követik nyomon a vásárlást és azonosítják be a polcról levett termékeket, az üzletek pedig a nap 24 órájában üzemeltethetők – mondta. A rendszer a polcról levett termékeket azonosítja, virtuális kosárba teszi, az ellenértéket automatikusan leemeli az applikációba elmentett bankkártyáról, az üzlet elhagyását követően – tette hozzá. A pénztármentes üzletek kialakítását 2020-ban kezdték tervezni, a cég első automatizált bisztrója tavaly év végén nyílt meg Budapesten.
A technológiát 2018-ban fejlesztette ki az Amazon, majd több startup cég is foglalkozni kezdett hasonló rendszerek kiépítésével, jelenleg globálisan 10-12 cég foglakozik ezzel – mondta az igazgató. A Kende Gastro az AiFi-t és a Cloudpick rendszert választotta. A magyar családi vállalkozás európai forgalmazóként, magyarországi kizárólagos joggal rendelkezik – tette hozzá.
Kende Gábor elmondta: egy 20 négyzetméteres, szabványos alapterületű és berendezésű konténerüzlet kulcsrakészen, körülbelül 20-40 millió forintba kerül. A cégeknek a helyszínválasztással kapcsolatban szakmai tanácsadást nyújtanak, biztosítják az intelligens kamerarendszer technológiájának telepítését és beüzemelését. Ezen túl a működés során folyamatos IT-támogatást nyújtanak, illetve a rendszer kiértékelő jelentéseket a forgalomról, a vásárlókról és a vásárlás körülményeiről.
A Kende Gastro Zrt.-nek a bemutató üzlet és a konténerüzlet kialakítása eddig 150 millió forintba került, az önerő mellé a Kavosz Zrt. támogatott beruházási hitelét vették igénybe – jegyezte meg az igazgató. Jelezte: a rendszerrel bármilyen terméket lehet értékesíteni – jövedéki terméket is. Már több mint 100 vállalkozás érdeklődik a megvalósítás iránt, közöttük könyvkereskedések, barkácstermékeket, állateledelt forgalmazók is vannak. Majdnem minden nagy magyarországi kiskereskedelmi lánc az érdeklődők között van – hangsúlyozta.
A cég idei terveiben szerepel az új konténerüzlet bemutatása fesztiválokon, az értékesítés felfuttatása. Partnereik rövidesen több tíz üzletet nyithatnak. Kende Gábor kiemelte: a technológia elterjesztésében a Magyar Falu program támogatásában is bíznak, mivel több mint 100 olyan magyarországi település van, ahol nincs élelmiszerbolt.
A Kende Gastro Zrt. 1989-ben kezdte meg tevékenységét, elsősorban professzionális konyhák telepítésével foglalkozik, szállodák, éttermek, kávézók, valamint catering cégek számára. Az új technológiát bemutató üzleten kívül egy termelőüzemük is van, ahol a saját márkanév alatt forgalmazott termékeik készülnek.
A cég árbevétele 2020-ban a járvány következtében 898 millió forintra esett vissza a 2019. évi 1,34 milliárd forint után. 2021-ben elérték az 1,6 milliárd forintot, az idén ugyanezt tervezik elérni. A világjárvány ellenére tavaly bővülni tudtak: míg 2020-ban 30 dolgozót foglalkoztattak, tavaly már közel 40-et, közöttük egy négyfős saját fejlesztői csapatot.
Kapcsolódó cikkeink
Intrum: próbatétel elé állíthatja a magyar vállalatokat az EU AI Act
Az Európai Unió új, 2025 augusztusában hatályba lépő Mesterséges Intelligencia…
Tovább olvasom >Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR
Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pepsi gyártása hazatér Magyarországra
A Szentkirályi Magyarország Kft. beruházása nyomán hazatér a Pepsi gyártása,…
Tovább olvasom >Gyorséttermi nagyüzem: tovább nőtt a McDonald’s és a Burger King árbevétele, de egyre többe kerül a hamburger
Sikeres pénzügyi évet zárt 2024-ben a két legnagyobb gyorsétteremlánc Magyarországon:…
Tovább olvasom >Növelte piaci részesedését és árbevételét 2024-ben a Praktiker
A kihívásokkal teli környezetben is pozitív eredménnyel és piaci részesedésének…
Tovább olvasom >