Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 17. 09:11

Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak érdekében, hogy vásárlóit még gyorsabban és hatékonyabban tudja kiszolgálni.

A cég mesterséges intelligenciával és robotikával optimalizálja a készletgazdálkodást, rendelésfeldolgozást és kereslet-előrejelzést, miközben a minőségellenőrzést továbbra is humán munkaerő végzi – írja a Retail Asia.

A Foodpanda Pandamart néven működő „cloud grocery” modellje mikro fulfilment központ hálózatként támogatja a nap 24 órájában elérhető élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatást. A vállalat raktárait a helyi igényekhez igazított készletezéssel célzottan tölti fel – például ha bizonyos zöldségek népszerűek egy város adott körzetében, ott ezekből többet készleteznek.

Az automatizáció a raktárelrendezéstől kezdve a termékválogatáson át a rendelésösszekészítésig számos területen növeli a hatékonyságot. Ugyanakkor a frissáru minőségi ellenőrzését és a speciális vásárlói igények kezelését továbbra is munkatársak végzik.

A cég saját raktárkészlettel dolgozik, így a beszerzés gyorsabb, és a kulcstermékek – például húsok vagy zöldségek – mindig elérhetők, ám emellett egyes szingapúri Pandamart egységek már több mint 5000 egyedi terméket kínálnak.

A szingapúri online élelmiszerpiac értéke 2024-ben 1,1 milliárd dollár volt, és az elkövetkező nyolc évben évi 8%-os növekedés várható a The Report Cube piackutató szerint. Az ehhez való alkalmazkodás és a nagyobb kosárméretek gyors és megbízható kiszállítása céljából a Foodpanda járműflottáját is bővíti, illetve kiterjesztette kiskereskedelmi piacterét, amelynek keretében már több mint 200 nagyobb kereskedelmi partnerrel működik együtt Ázsiában.

A vállalat célja, hogy gyorskereskedelmi üzletágát a készétel-házhozszállítás méretéhez hasonló szintre kívánja emelni.

Kapcsolódó cikkeink