Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak érdekében, hogy vásárlóit még gyorsabban és hatékonyabban tudja kiszolgálni.
A cég mesterséges intelligenciával és robotikával optimalizálja a készletgazdálkodást, rendelésfeldolgozást és kereslet-előrejelzést, miközben a minőségellenőrzést továbbra is humán munkaerő végzi – írja a Retail Asia.
A Foodpanda Pandamart néven működő „cloud grocery” modellje mikro fulfilment központ hálózatként támogatja a nap 24 órájában elérhető élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatást. A vállalat raktárait a helyi igényekhez igazított készletezéssel célzottan tölti fel – például ha bizonyos zöldségek népszerűek egy város adott körzetében, ott ezekből többet készleteznek.
Az automatizáció a raktárelrendezéstől kezdve a termékválogatáson át a rendelésösszekészítésig számos területen növeli a hatékonyságot. Ugyanakkor a frissáru minőségi ellenőrzését és a speciális vásárlói igények kezelését továbbra is munkatársak végzik.
A cég saját raktárkészlettel dolgozik, így a beszerzés gyorsabb, és a kulcstermékek – például húsok vagy zöldségek – mindig elérhetők, ám emellett egyes szingapúri Pandamart egységek már több mint 5000 egyedi terméket kínálnak.
A szingapúri online élelmiszerpiac értéke 2024-ben 1,1 milliárd dollár volt, és az elkövetkező nyolc évben évi 8%-os növekedés várható a The Report Cube piackutató szerint. Az ehhez való alkalmazkodás és a nagyobb kosárméretek gyors és megbízható kiszállítása céljából a Foodpanda járműflottáját is bővíti, illetve kiterjesztette kiskereskedelmi piacterét, amelynek keretében már több mint 200 nagyobb kereskedelmi partnerrel működik együtt Ázsiában.
A vállalat célja, hogy gyorskereskedelmi üzletágát a készétel-házhozszállítás méretéhez hasonló szintre kívánja emelni.
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >