Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak érdekében, hogy vásárlóit még gyorsabban és hatékonyabban tudja kiszolgálni.
A cég mesterséges intelligenciával és robotikával optimalizálja a készletgazdálkodást, rendelésfeldolgozást és kereslet-előrejelzést, miközben a minőségellenőrzést továbbra is humán munkaerő végzi – írja a Retail Asia.
A Foodpanda Pandamart néven működő „cloud grocery” modellje mikro fulfilment központ hálózatként támogatja a nap 24 órájában elérhető élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatást. A vállalat raktárait a helyi igényekhez igazított készletezéssel célzottan tölti fel – például ha bizonyos zöldségek népszerűek egy város adott körzetében, ott ezekből többet készleteznek.
Az automatizáció a raktárelrendezéstől kezdve a termékválogatáson át a rendelésösszekészítésig számos területen növeli a hatékonyságot. Ugyanakkor a frissáru minőségi ellenőrzését és a speciális vásárlói igények kezelését továbbra is munkatársak végzik.
A cég saját raktárkészlettel dolgozik, így a beszerzés gyorsabb, és a kulcstermékek – például húsok vagy zöldségek – mindig elérhetők, ám emellett egyes szingapúri Pandamart egységek már több mint 5000 egyedi terméket kínálnak.
A szingapúri online élelmiszerpiac értéke 2024-ben 1,1 milliárd dollár volt, és az elkövetkező nyolc évben évi 8%-os növekedés várható a The Report Cube piackutató szerint. Az ehhez való alkalmazkodás és a nagyobb kosárméretek gyors és megbízható kiszállítása céljából a Foodpanda járműflottáját is bővíti, illetve kiterjesztette kiskereskedelmi piacterét, amelynek keretében már több mint 200 nagyobb kereskedelmi partnerrel működik együtt Ázsiában.
A vállalat célja, hogy gyorskereskedelmi üzletágát a készétel-házhozszállítás méretéhez hasonló szintre kívánja emelni.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar cégek több mint kétötöde alkalmaz mesterséges intelligenciát
A mesterséges intelligencia immár nemcsak ígéret vagy jövőkép, hanem a…
Tovább olvasom >AI, biztonság, élmény: így választunk ma úti célt
Ma már nem elég tudni, hová utazunk – egyre fontosabb…
Tovább olvasom >A jövő kulcsa: mesterséges intelligencia és digitális innováció a vagyonkezelésben
Újabb mérföldkőhöz érkezett a magyar wealth management szektor tudástára: megjelent…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >