Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak érdekében, hogy vásárlóit még gyorsabban és hatékonyabban tudja kiszolgálni.
A cég mesterséges intelligenciával és robotikával optimalizálja a készletgazdálkodást, rendelésfeldolgozást és kereslet-előrejelzést, miközben a minőségellenőrzést továbbra is humán munkaerő végzi – írja a Retail Asia.
A Foodpanda Pandamart néven működő „cloud grocery” modellje mikro fulfilment központ hálózatként támogatja a nap 24 órájában elérhető élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatást. A vállalat raktárait a helyi igényekhez igazított készletezéssel célzottan tölti fel – például ha bizonyos zöldségek népszerűek egy város adott körzetében, ott ezekből többet készleteznek.
Az automatizáció a raktárelrendezéstől kezdve a termékválogatáson át a rendelésösszekészítésig számos területen növeli a hatékonyságot. Ugyanakkor a frissáru minőségi ellenőrzését és a speciális vásárlói igények kezelését továbbra is munkatársak végzik.
A cég saját raktárkészlettel dolgozik, így a beszerzés gyorsabb, és a kulcstermékek – például húsok vagy zöldségek – mindig elérhetők, ám emellett egyes szingapúri Pandamart egységek már több mint 5000 egyedi terméket kínálnak.
A szingapúri online élelmiszerpiac értéke 2024-ben 1,1 milliárd dollár volt, és az elkövetkező nyolc évben évi 8%-os növekedés várható a The Report Cube piackutató szerint. Az ehhez való alkalmazkodás és a nagyobb kosárméretek gyors és megbízható kiszállítása céljából a Foodpanda járműflottáját is bővíti, illetve kiterjesztette kiskereskedelmi piacterét, amelynek keretében már több mint 200 nagyobb kereskedelmi partnerrel működik együtt Ázsiában.
A vállalat célja, hogy gyorskereskedelmi üzletágát a készétel-házhozszállítás méretéhez hasonló szintre kívánja emelni.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >„Szuperügynökök” köré épül a Walmart új AI stratégiája
Az eddig széttagoltan működő AI-megoldásainak egységesítése céljából átfogó mesterségesintelligencia-keretrendszert létesít…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >