Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak érdekében, hogy vásárlóit még gyorsabban és hatékonyabban tudja kiszolgálni.
A cég mesterséges intelligenciával és robotikával optimalizálja a készletgazdálkodást, rendelésfeldolgozást és kereslet-előrejelzést, miközben a minőségellenőrzést továbbra is humán munkaerő végzi – írja a Retail Asia.
A Foodpanda Pandamart néven működő „cloud grocery” modellje mikro fulfilment központ hálózatként támogatja a nap 24 órájában elérhető élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatást. A vállalat raktárait a helyi igényekhez igazított készletezéssel célzottan tölti fel – például ha bizonyos zöldségek népszerűek egy város adott körzetében, ott ezekből többet készleteznek.
Az automatizáció a raktárelrendezéstől kezdve a termékválogatáson át a rendelésösszekészítésig számos területen növeli a hatékonyságot. Ugyanakkor a frissáru minőségi ellenőrzését és a speciális vásárlói igények kezelését továbbra is munkatársak végzik.
A cég saját raktárkészlettel dolgozik, így a beszerzés gyorsabb, és a kulcstermékek – például húsok vagy zöldségek – mindig elérhetők, ám emellett egyes szingapúri Pandamart egységek már több mint 5000 egyedi terméket kínálnak.
A szingapúri online élelmiszerpiac értéke 2024-ben 1,1 milliárd dollár volt, és az elkövetkező nyolc évben évi 8%-os növekedés várható a The Report Cube piackutató szerint. Az ehhez való alkalmazkodás és a nagyobb kosárméretek gyors és megbízható kiszállítása céljából a Foodpanda járműflottáját is bővíti, illetve kiterjesztette kiskereskedelmi piacterét, amelynek keretében már több mint 200 nagyobb kereskedelmi partnerrel működik együtt Ázsiában.
A vállalat célja, hogy gyorskereskedelmi üzletágát a készétel-házhozszállítás méretéhez hasonló szintre kívánja emelni.
Kapcsolódó cikkeink
AI-jal és drónokkal fejleszti szolgáltatásait a Just Eat Írországban
AI-asszisztenst vezet be és bővíti drónos házhoz szállítási szolgáltatását a…
Tovább olvasom >Stylers: háromból két cég tervez AI automatizációs projektet 2025-ben
Az idei év legjelentősebb technológiai fókuszterületei az AI, az üzleti…
Tovább olvasom >Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >