Ausztriában lassult az infláció júniusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban 3,0 százalékra, 2021 júliusa óta a legalacsonyabbra csökkent júniusban az előző havi 3,3 százalékot követően – derült ki az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich – STAT) végleges adataiból.
Az osztrák statisztikai hivatal közleménye szerint az éves infláció lassulásához elsősorban az vezetett, hogy az élelmiszerek és alkoholmentes italok, valamint az üzemanyagok csökkenő mértékben drágultak éves összehasonlításban.
A vendéglátóiparban is mérséklődött az áremelkedés üteme az előző hónapokhoz képest, azonban továbbra is jóval az átlag felett van – nyilatkozta Tobias Thomas, az osztrák statisztikai hivatal vezérigazgatója.
A júniusi inflációhoz a legnagyobb mértékben az éttermi és szállodai szolgáltatások 6,9 százalékos éves szintű drágulása, valamint a lakhatás és közműdíjak 2,5 százalékos áremelkedése járult hozzá.
Havi bázison júniusban 0,2 százalékkal, míg egy hónappal korábban, májusban 0,1 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak Ausztriában.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) éves növekedési üteme az előző havi 3,3 százalék után 3,1 százalék, 2021 júliusa óta a leglassabb volt júniusban, havi szinten pedig gyakorlatilag nem változott az előző havi 0,1 százalékos növekedést követően.
Kapcsolódó cikkeink
Lendületesen nyitotta az évet a budapesti tőzsde
Lendületesen nyitotta az évet a budapesti tőzsde irányadó mutatója: a…
Tovább olvasom >Oroszországban gyorsult az infláció januárban
Oroszországban 9,92 százalékra gyorsult az éves infláció januárban a decemberi…
Tovább olvasom >Romániában 4,95 százalékra lassult az infláció januárban
Romániában 4,95 százalékra csökkent az éves inflációs ráta januárban –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Enyhe visszaesést mutat a januári Beszerzési Menedzser Index
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >SAP: Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem…
Tovább olvasom >