Augusztusban kissé romlott a GKI fogyasztói bizalmi indexe
A GKI fogyasztói bizalmi indexe áprilisi zuhanását követően három hónapon át lassuló ütemben, de emelkedett. Ezalatt mintegy 60%-át dolgozta le áprilisi esésének. Augusztusban viszont a várakozások kissé romlottak, a júliusi –26,9-es értéket –29,6 követte. Ez kedvezőbb a júniusi –32,8-nél, de sokkal rosszabb a válság előtti, márciusi –12,1-nél. Az adatfelvétel áprilistól júliusig kényszerűségből online módon történt, de augusztusban már vissza lehetett állni a személyes interjúkra.
A lakosság saját pénzügyi helyzetéről alkotott véleménye júliusra az áprilisi esés kétharmadát dolgozta le, majd augusztusban a júliusi emelkedéssel közel azonos mértékben romlott. A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése viszont augusztusban is jelentősen javult, négy hónap alatt áprilisi esésének 70%-át dolgozta le. Az áprilisban legnagyobb mértékben zuhanó, a várható munkanélküliségre vonatkozó várakozások három hónapos javulás után augusztusban, igaz csak hibahatáron belül, de újra romlottak. Négy hónap alatt az áprilisi esésnek csak 54%-át sikerült ellensúlyozniuk. Míg áprilisban a sokkhatás legkevésbé az emberek saját jövőbeli megtakarítási képességet érintette, ráadásul május–júliusban a mutató a márciusi szintje fölé emelkedett, augusztusban jelentősen csökkent az értéke. Az inflációs várakozások viszont enyhültek. Ugyanakkor a lakosság a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenre vonatkozó vásárlási feltételeit az előző hónaphoz képest érdemben romlónak, míg a következő egy évre vonatkozóan némileg javulónak (bár továbbra is kedvezőtlennek) érzékelte. //
Kapcsolódó cikkeink
Májusban csökkent a GKI konjunktúraindexe, tovább esett a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. (az EU támogatásával végzett) felmérése szerint májusban a…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >