Augusztusban kissé romlott a GKI fogyasztói bizalmi indexe
A GKI fogyasztói bizalmi indexe áprilisi zuhanását követően három hónapon át lassuló ütemben, de emelkedett. Ezalatt mintegy 60%-át dolgozta le áprilisi esésének. Augusztusban viszont a várakozások kissé romlottak, a júliusi –26,9-es értéket –29,6 követte. Ez kedvezőbb a júniusi –32,8-nél, de sokkal rosszabb a válság előtti, márciusi –12,1-nél. Az adatfelvétel áprilistól júliusig kényszerűségből online módon történt, de augusztusban már vissza lehetett állni a személyes interjúkra.
A lakosság saját pénzügyi helyzetéről alkotott véleménye júliusra az áprilisi esés kétharmadát dolgozta le, majd augusztusban a júliusi emelkedéssel közel azonos mértékben romlott. A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése viszont augusztusban is jelentősen javult, négy hónap alatt áprilisi esésének 70%-át dolgozta le. Az áprilisban legnagyobb mértékben zuhanó, a várható munkanélküliségre vonatkozó várakozások három hónapos javulás után augusztusban, igaz csak hibahatáron belül, de újra romlottak. Négy hónap alatt az áprilisi esésnek csak 54%-át sikerült ellensúlyozniuk. Míg áprilisban a sokkhatás legkevésbé az emberek saját jövőbeli megtakarítási képességet érintette, ráadásul május–júliusban a mutató a márciusi szintje fölé emelkedett, augusztusban jelentősen csökkent az értéke. Az inflációs várakozások viszont enyhültek. Ugyanakkor a lakosság a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenre vonatkozó vásárlási feltételeit az előző hónaphoz képest érdemben romlónak, míg a következő egy évre vonatkozóan némileg javulónak (bár továbbra is kedvezőtlennek) érzékelte. //
Kapcsolódó cikkeink
Júniusban kissé emelkedett a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett…
Tovább olvasom >Megakadt a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Áprilisban megakadt a kiskereskedelmi forgalom visszaépülésének lendülete, havi alapon 0,9%…
Tovább olvasom >Jelentős emelkedés a kiskereskedelemben – ágazati kitekintő
Márciusban jelentősen, 2%-kal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >