Augusztusban is csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Augusztusban éves összehasonlításban 2,8 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – jelentette be a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) pénteken Prágában.

Az előző havitól 0,8 százalékkal maradt el az augusztusi kiskereskedelmi forgalom
Az előző havitól 0,8 százalékkal maradt el az augusztusi kiskereskedelmi forgalom. A kiskereskedelmi forgalom csökkenése Csehországban immár tizenhat hónapja tart – mutattak rá a statisztikusok.
Tavaly augusztushoz viszonyítva az iparcikkekből és az élelmiszerekből is kevesebb fogyott az idén. A háztartási kiadások 9,3 százalékkal, a ruházati és a cipőboltok forgalma 8,4 százalékkal, a számítógépek és a kommunikációs technikai eszközök eladása 7,7 százalékkal esett vissza.
Az iparcikkek forgalma éves összehasonlításban 4,1 százalékkal, az élelmiszertermékeké 3,2 százalékkal volt alacsonyabb most augusztusban.
Az üzemanyagok forgalma ugyanakkor 3,7 százalékkal felülmúlta a tavaly augusztusit, és 7,3 százalékkal nőtt a gépkocsik eladása és javítása is. „Az üzemanyageladás és a szervizek forgalmának növekedése márciustól folyamatos” – jegyezte meg Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtótájékoztatón.
Piaci elemzők szerint az augusztusi adatok is azt jelzik, hogy a cseh lakosság továbbra is óvatos, és takarékosan bánik a kiadásaival. Ezt támasztja alá az internetes üzletek forgalmának 2,8 százalékos növekedése is. Az internetes boltok árai általában alacsonyabbak, mint a klasszikus üzleteké.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Erős számokat produkált áprilisban a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom áprilisban 5,0%-kal bővült éves szinten, ami meghaladja…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >