Augusztusban is csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Augusztusban éves összehasonlításban 2,8 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – jelentette be a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) pénteken Prágában.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/06/praga-okk.jpg)
Az előző havitól 0,8 százalékkal maradt el az augusztusi kiskereskedelmi forgalom
Az előző havitól 0,8 százalékkal maradt el az augusztusi kiskereskedelmi forgalom. A kiskereskedelmi forgalom csökkenése Csehországban immár tizenhat hónapja tart – mutattak rá a statisztikusok.
Tavaly augusztushoz viszonyítva az iparcikkekből és az élelmiszerekből is kevesebb fogyott az idén. A háztartási kiadások 9,3 százalékkal, a ruházati és a cipőboltok forgalma 8,4 százalékkal, a számítógépek és a kommunikációs technikai eszközök eladása 7,7 százalékkal esett vissza.
Az iparcikkek forgalma éves összehasonlításban 4,1 százalékkal, az élelmiszertermékeké 3,2 százalékkal volt alacsonyabb most augusztusban.
Az üzemanyagok forgalma ugyanakkor 3,7 százalékkal felülmúlta a tavaly augusztusit, és 7,3 százalékkal nőtt a gépkocsik eladása és javítása is. „Az üzemanyageladás és a szervizek forgalmának növekedése márciustól folyamatos” – jegyezte meg Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtótájékoztatón.
Piaci elemzők szerint az augusztusi adatok is azt jelzik, hogy a cseh lakosság továbbra is óvatos, és takarékosan bánik a kiadásaival. Ezt támasztja alá az internetes üzletek forgalmának 2,8 százalékos növekedése is. Az internetes boltok árai általában alacsonyabbak, mint a klasszikus üzleteké.
Kapcsolódó cikkeink
Felvették a cseh szellemi örökség listájára a csehországi sörkultúrát
Felvették a cseh szellemi kulturális örökség listájára a csehországi sörkultúrát…
Tovább olvasom >A magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak a növekedés jelei
A legfrissebb statisztikák alapján a magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak…
Tovább olvasom >Ötszáz saját márkás termékkel bővíti kínálatát az Ahold Delhaize Közép- és Kelet-Európában
Az Ahold Delhaize holland kiskereskedelmi csoport 500 új saját márkás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatósági trendek: mire figyeljünk 2025-ben?
2025-ben is erőteljes növekedés várható a vállalati zöld hitelek piacán,…
Tovább olvasom >Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >