Augusztusban 2,4% mínuszban volt az FMCG-kiskereskedelem
A KSH adatai szerint augusztusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 3,3, naptárhatástól megtisztítva 2,4%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit.
Augusztusban az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes üzletekben a forgalom volumene 2,4%-kal mérséklődött. Az élelmiszer-kiskereskedelem 75%-át adó élelmiszerjellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 3,7%-kal csökkent, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 0,3%-kal nőtt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 0,5%-kal bővült. Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 7,5%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 3,1%-kal csökkent.
2022. január–augusztusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 8,4%-kal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál. Az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes kiskereskedelemben ebben a periódusban 0,9, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 9,6, az üzemanyag-kiskereskedelemben 28,0%-kal nőtt az értékesítés volumene az előző év hasonló szakaszához képest.
//
Ez a cikk a Trade magazin 2022/11. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Harmadára csökkent a hazai nektarin- és őszibaracktermés
Az Europêch’ előrevetítése szerint az Európai Unió négy vezető őszibarack-…
Tovább olvasom >KSH: júliusban a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3, a júniusit 0,4 százalékkal haladták meg
Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >