Auchan: a minőségi, magasabb kategóriájú termékek felé tolódik a húsvéti kereslet
Az Auchan tapasztalatai szerint a magyarok körültekintően döntenek arról, hogy mi kerüljön a húsvéti asztalra. Noha továbbra is követik a hagyományokat, a sonkák esetében megnövekedett a kereslet az érleléssel tartósított, magasabb kategóriájú termékek iránt, a továbbra is kedvenc, tradicionális füstölt, illetve füstölt-főtt mellett. A tojások esetében sokan keresik a speciálisan kezelt, illetve bio változatokat, méret tekintetében pedig minden bizonnyal a sokrétű felhasználás miatt az L-es és XL-es tojások a legnépszerűbbek. A legkisebbeknek idén másfélmillió darabos csokitojás és több mint egymillió darabos csokifigura kínálattal készült az áruházlánc.
Odafigyelnek a tojásvásárlásra a magyarok
Húsvét előtt 30-40 százalékkal növekszik az Auchan áruházak tojásforgalma, és az ünnepet megelőző napokban közel 2 millió db tojás értékesítésére számítanak. Tekintettel a tojás sokrétű felhasználására – díszítési és étkezési célra egyaránt a kosárba kerülnek –, ilyenkor még nagyobb a kereslet a különböző méretű tojások iránt, de leginkább az L-es és XL-es méretűeket keresik a vásárlók az áruházláncnál. Lényeges azonban, hogy az Auchan tapasztalatai szerint a tojások esetében több szempontot is figyelembe vesznek a vásárlók, ennek az igénynek megfelelően pedig speciális GMO-mentes E-vitaminos, illetve bio változatok is kaphatók, amelyek mindegyike magyar termelőktől származik.
A vásárlók igénylik a különleges ízesítésű kalácsokat is
A kalács ugyancsak a húsvéti asztal elmaradhatatlan eleme, amelyből a hagyományos foszlós és sós fonott kalács mellett különleges, diós, valamint málnás-csokis ízesítésű is készül az Auchan saját cukrászatában 250 grammos, illetve 500 grammos kiszerelésben. Emellett nagy az érdeklődés az Auchan áruházakban más ünnepi édességek iránt is, ezért többek között cukormentes piskóták, kézműves mézeskalácsok, saját gyártású bejglik, húsvéti díszítésű Marlenka torták is megtalálhatók a polcokon. Mindemellett idén az Auchan még inkább kedvezni kíván az ínyenceknek, így Magyarországon is elérhetővé tette a Németországban díjat nyert sajátmárkás prémium fánkokat is.
Divatosak az érleléses eljárással készült sonkák
A sonka iránti érdeklődés ugrásszerűen megnő a húsvét előtti hetekben, amelyre idén több száz tonna, az éves forgalomnak pedig a 20 százalékát kitevő sonkamennyiséggel készült az áruházlánc. A kínálat több mint 80 százaléka magyar termelőktől származik. A széles választékon belül továbbra is a hagyományos magyar füstölt és a füstölt-főtt sonkák a magyarok kedvencei. A vásárlók számára azonban az ár mellett egyre fontosabba hústermék elkészítési módja is. Jó példája ennek, hogy egyre többen keresik a külföldről származó prémium kategóriás, érleléssel előállított termékeket is. Árak tekintetében a gyorspácolt hústermékek már 900 forint/kg ártól vásárolhatók, egyes prémium, érlelt sonkák kilogrammonkénti ára pedig elérheti akár a 10 000 forintot is.
A tradicionális sonkafélék mellett idén új termékek is megjelentek az Auchan áruházakban, mint például a békebeli parasztlapocka és a csont nélküli bőrös parasztsonka. A „Tájaink ízei” sajátmárkás termékek sora háztáji sódarral bővült (bőrös parasztsonka csont nélkül), amely hagyományos eljárással, tengeri sóval készül, de nitritet és adalékanyagot nem tartalmaz. Az Auchan által tenyésztett, háztáji sertés combjából készült termék egyedülálló a piacon, ilyen alapanyagból füstölt, GMO-mentes sonkát kizárólag az Auchan értékesít. Ugyancsak az igazi ínyenceket kívánja megszólítani az Auchan a különleges pármai marhasonkával.
Az idei év slágerei a magas kakaótartalmú finomságok és a locsolókannás csokinyúl
A legkisebbeknek sem okozhat fejtörést a meglepetések kiválasztása az Auchannál, hiszen az áruházlánc másfélmillió darabos csokitojás és több, mint egymillió darabos csokifigura kínálattal készült az ünnepre, amelyek között találhatunk 65 forintért értékesített és 7000 forintos áron polcokra kerülő terméket is. Az utóbbi évek tapasztalatai alapján a közel 300 féle szezonális termékből egyre több Auchan vásárló keresi a minőségi csokoládéból, magas kakaó- és csökkentett cukortartalommal készült prémium édességeket. Akik viszont idén valami szokványostól eltérő finomsággal szeretnék meglepni a gyereket, az áruházlánc kínálatában választhatják az idei év új slágertermékét is, a locsolókannás csokinyulat. Mindemellett a különleges táplálkozási igényű vásárlókat kibővült paleo választék várja, de elérhetők a közkedvelt lédig csokoládé tojások és szemenként csomagolt desszertek is.
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Megújult a debreceni Auchan áruház
A jövőben megújult formában várja a vásárlókat a debreceniek egyik…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Gyermelyi új reklámfilmje
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött…
Tovább olvasom >Országos szintre lép a PENNY és a foodora együttműködése
November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár…
Tovább olvasom >OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői.…
Tovább olvasom >