Auchan: irány a magyar termék
Magyarországon a francia Auchan-csoport első áruházát 1998-ban nyitotta meg. A kiskereskedelmi cég jelenleg (a Cora egységeinek átvétele előtt) 12 áruházat és 11 butiksort üzemeltet Magyarországon, 5600 munkavállalót foglalkoztat.
Az Auchan Magyarország tavaly 230 milliárd forintos, az előző évinél 2,3 százalékkal magasabb forgalmat ért el, ami néhány milliárd forinttal elmarad az eredeti célkitűzéstől, a forgalombővülés mértéke pedig 1,6 százalékkal alacsonyabb az éves inflációnál. Az árak mérséklése érdekében a vállalat tovább csökkentette a működési költségeket, például a csomagolóanyagokét 6, az energiaköltségeket 7 százalékkal sikerült visszaszorítani.
A jelentős adóterhek, valamint a magas amortizáció miatt 7,6 milliárd forint veszteséggel zárták a tavalyi évet. Abban reménykednek, hogy ha – ígéret szerint – jövőre megszűnik a válságadó, 2014-ben már pozitív eredményt könyvelhetnek el, amit már 2013-ban megközelíthetnek.
Az Auchan közel nyolcvanezer terméket forgalmaz. Nagyjából 750 magyar beszállítójuk van, s a termékválasztékuk is 85-90 százalékban magyar termékekből tevődik össze. A kiskereskedelmi láncok közül a legtöbb hazai terméket, sőt a legtöbb Kiváló Magyar Élelmiszer emblémával ellátott árut az Auchan forgalmazza.
Az Auchan 2009-ben döntött úgy, hogy saját márkás termékeket is kínál. Jelenleg több mint 600 ilyen árucikk található az Auchan áruházak polcain.
Az elmúlt években folyamatosan bővült a megnyitott Auchan-kártyák száma. Szintén nagyon népszerű szolgáltatásuk a nagyobb értékű műszaki berendezésekhez megvásárolható Auchan-garancia.
Az Auchan-dolgozók tavaly a munkahelyük 10-15 km-es vonzáskörzetében található civil szerveződéseket, egyesületeket, alapítványokat vagy intézményeket ajánlhattak támogatásra. Közülük került ki az a 3-3 nonprofit szervezet, amelyek tevékenysége leginkább megfelel a vállalat támogatási politikájában megfogalmazottaknak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >Lidl Magyarország idén is zárva tart szenteste: az ünnep békéjét támogatja az áruházlánc
A Lidl Magyarország tavaly elindított hagyományát követve idén sem nyitja…
Tovább olvasom >