Auchan boltokat vásárolna a Covirán Portugáliában
A spanyol Covirán szupermarketlánc portugáliai Auchan-üzletek esetleges megvásárlását fontolgatja, ugyanis a francia kereskedő arra kényszerül, hogy eladja néhány boltját az országban – írja az Expansión című spanyol napilap.
Az elidegenítés a portugál versenyhatóság (Autoridade da Concorrência – AdC) által szabott feltétele annak, hogy az Auchan megkapja a szabályozói jóváhagyást a Minipreço üzletlánc megvásárlására. Az Auchannak öt meghatározott olyan régióban kell üzleteket eladnia, ahol a 40%-ot meghaladó piaci erőfölénye károsan hatna a versenyre: Aguiar da Beira, Ansião (Avelar), Castelo Branco, Moimenta da Beira és Sabugal régiókban.
Ezek az üzleteladások lehetőséget teremthetnek a Covirán számára portugáliai operációjának bővítésére. A vállalat korábban már jelezte, hogy piaci részesedésének növelésére törekszik Portugáliában, miközben továbbra is a lakóhelyhez közeli üzletekre összpontosít.
Tavaly év végén a Covirán 250 üzletet és három disztribúciós platformot működtetett Portugáliában.
A Minipreço 155 millió euróért történő megvásárlásával az Auchan jelentősen, 100-ról 583 üzletre – beleértve 30 benzinkutat, 4 raktárat és egy online platformot – bővítette portugáliai hálózatát. A megfelelés érdekében az Auchannak hat hónapon belül – mely határidő legfeljebb három hónappal hosszabbítható meg – találnia kell egy az AdC által jóváhagyott vevőt.
Az Auchan az üzleteladások révén Portugália negyedik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőjévé válik és piaci részesedése eléri a 7%-ot.
A két lánc együttesen az Intermarchéval és a spanyol Mercadona lánccal egy szintre kerül az eladások tekintetében, és csak a Continente, a Pingo Doce és a Lidl előzik meg.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Jó az idő, most szombaton megtartják a 43. Lidl Balaton-átúszást, újra lehet nevezni is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >Új irányt vesz az Auchan: kisebb boltokkal lépne szintet a hipermarketlánc
Az Auchan Magyarország új stratégiát hirdetett: a következő években kisebb…
Tovább olvasom >Átlagosan nem emelkedtek az árak az Auchanban tanszervásárában tavalyhoz képest
Kezdetét vette a tanszervásár az Auchanban, ahol idén nem kell…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >