Auchan boltokat vásárolna a Covirán Portugáliában
A spanyol Covirán szupermarketlánc portugáliai Auchan-üzletek esetleges megvásárlását fontolgatja, ugyanis a francia kereskedő arra kényszerül, hogy eladja néhány boltját az országban – írja az Expansión című spanyol napilap.
Az elidegenítés a portugál versenyhatóság (Autoridade da Concorrência – AdC) által szabott feltétele annak, hogy az Auchan megkapja a szabályozói jóváhagyást a Minipreço üzletlánc megvásárlására. Az Auchannak öt meghatározott olyan régióban kell üzleteket eladnia, ahol a 40%-ot meghaladó piaci erőfölénye károsan hatna a versenyre: Aguiar da Beira, Ansião (Avelar), Castelo Branco, Moimenta da Beira és Sabugal régiókban.
Ezek az üzleteladások lehetőséget teremthetnek a Covirán számára portugáliai operációjának bővítésére. A vállalat korábban már jelezte, hogy piaci részesedésének növelésére törekszik Portugáliában, miközben továbbra is a lakóhelyhez közeli üzletekre összpontosít.
Tavaly év végén a Covirán 250 üzletet és három disztribúciós platformot működtetett Portugáliában.
A Minipreço 155 millió euróért történő megvásárlásával az Auchan jelentősen, 100-ról 583 üzletre – beleértve 30 benzinkutat, 4 raktárat és egy online platformot – bővítette portugáliai hálózatát. A megfelelés érdekében az Auchannak hat hónapon belül – mely határidő legfeljebb három hónappal hosszabbítható meg – találnia kell egy az AdC által jóváhagyott vevőt.
Az Auchan az üzleteladások révén Portugália negyedik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőjévé válik és piaci részesedése eléri a 7%-ot.
A két lánc együttesen az Intermarchéval és a spanyol Mercadona lánccal egy szintre kerül az eladások tekintetében, és csak a Continente, a Pingo Doce és a Lidl előzik meg.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Központosított beszerzéssel növelné nyereségességét az Aldi Nord
Tovább centralizálja beszerzési folyamatait az Aldi Nord annak érdekében, hogy…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Átadták az első okos értékesítési pontot, az Auchan GO-t
Hivatalosan is megnyílt az Auchan Magyarország új, innovatív kereskedelmi egysége,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >