Auchan boltokat vásárolna a Covirán Portugáliában
A spanyol Covirán szupermarketlánc portugáliai Auchan-üzletek esetleges megvásárlását fontolgatja, ugyanis a francia kereskedő arra kényszerül, hogy eladja néhány boltját az országban – írja az Expansión című spanyol napilap.
Az elidegenítés a portugál versenyhatóság (Autoridade da Concorrência – AdC) által szabott feltétele annak, hogy az Auchan megkapja a szabályozói jóváhagyást a Minipreço üzletlánc megvásárlására. Az Auchannak öt meghatározott olyan régióban kell üzleteket eladnia, ahol a 40%-ot meghaladó piaci erőfölénye károsan hatna a versenyre: Aguiar da Beira, Ansião (Avelar), Castelo Branco, Moimenta da Beira és Sabugal régiókban.
Ezek az üzleteladások lehetőséget teremthetnek a Covirán számára portugáliai operációjának bővítésére. A vállalat korábban már jelezte, hogy piaci részesedésének növelésére törekszik Portugáliában, miközben továbbra is a lakóhelyhez közeli üzletekre összpontosít.
Tavaly év végén a Covirán 250 üzletet és három disztribúciós platformot működtetett Portugáliában.
A Minipreço 155 millió euróért történő megvásárlásával az Auchan jelentősen, 100-ról 583 üzletre – beleértve 30 benzinkutat, 4 raktárat és egy online platformot – bővítette portugáliai hálózatát. A megfelelés érdekében az Auchannak hat hónapon belül – mely határidő legfeljebb három hónappal hosszabbítható meg – találnia kell egy az AdC által jóváhagyott vevőt.
Az Auchan az üzleteladások révén Portugália negyedik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőjévé válik és piaci részesedése eléri a 7%-ot.
A két lánc együttesen az Intermarchéval és a spanyol Mercadona lánccal egy szintre kerül az eladások tekintetében, és csak a Continente, a Pingo Doce és a Lidl előzik meg.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan lehet felvenni a harcot az olcsó külföldi online kereskedőkkel?
A hazai e-kereskedelemnek hihetetlen lökést adott a COVID, hiszen a…
Tovább olvasom >Sonkák az árérzékenység hálójában
Nagyjából a tavalyi számokat és trendeket várják a sonkagyártók az…
Tovább olvasom >Itthon és külföldön is egyre népszerűbbek a magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök
A magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránti kereslet mind belföldön,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >Az év elején tovább erősödött a turizmus – ágazati kitekintő
2025 januárjában egymillió vendég érkezett a turisztikai szálláshelyekre, ahol közel…
Tovább olvasom >Hogyan lehet felvenni a harcot az olcsó külföldi online kereskedőkkel?
A hazai e-kereskedelemnek hihetetlen lökést adott a COVID, hiszen a…
Tovább olvasom >