Auchan: a 300 millió forintot is elérheti a pénzügyi tranzakciós illeték
Az Auchan Magyarország Kft.-nél a tavalyi 280 milliárd forintos forgalom alapján 300 millió forintos terhet is jelenthet a pénzügyi tranzakciós illeték – mondta Dominique Ducoux, a vállalat vezérigazgatója csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón.
Ha Brüsszel úgy döntene, hogy nem kell fizetni az ágazatot sújtó válságadót, annak az Auchan nagyon örülne, de a vezérigazgató szerint már az is könnyebbség, ha azt a jövő évtől megszüntetik. Meg lehet érteni, ha a gazdasági nehézségek miatt különadót vezetnek be, az a zavaró, hogy ez diszkriminatív módon történt – tette hozzá.
Az Erzsébet utalvánnyal kapcsolatban elmondta, hogy a vállalat javaslata két hónapja ott van a Nemzeti Üdülési Szolgálat (NÜSZ) asztalán. „Remélem, a vásárlók megelégedettségére fognak dönteni” – jegyezte meg Dominique Ducoux, hozzátéve, az idén mintegy 40 millió vásárlásra számítanak az áruházlánc üzleteiben.
A vezérigazgató elmondta: a magyar tejpiaci helyzet megoldásában készséggel együttműködnek, elfogadhatónak tartják, hogy a magyar termékek kerüljenek előtérbe. A kereskedőknek is az az érdekük, hogy helyi gazdákra támaszkodó beszállítói láncok alakuljanak ki, ennek feltétele azonban, hogy a szükséges mennyiséget megbízhatóan elő tudják állítani. A keresletet figyelembe véve vannak korlátok, ilyen például, hogy tudják-e biztosítani a megfelelő mennyiséget versenyképes áron – közölte.
A Győrben tervezett beruházással kapcsolatban elmondta, szeptember körül nyújtják be az építésiengedély-kérelmet, abban a reményben, hogy megkapják. Hozzátette ugyanakkor, hogy expanziós terveik nem korlátozódnak Győrre. Az Auchannak három településen (Pécs, Nyíregyháza, Budapest) van építési engedélye, a három projekt közül van, amelyen már a gazdasági válság előtt dolgoztak, a krízis és a válságadó azonban rontotta a beruházási lehetőségeket. Hozzátette: szó sincs arról, hogy foggal-körömmel ragaszkodnának Győrhöz, sajnálnák azonban veszni hagyni, mivel pénzt és időt fektettek a projektbe.
Dominique Ducoux bejelentette, hogy az Auchan új sajátmárkás termékeket vezet be, mert a vevők egyre kisebb kiszerelésű, alacsony árfekvésű termékeket keresnek, amire a cég válasza sajátmárkás termékcsoportjának fejlesztése.
Pásztor Attila, az Auchan elsőáras és sajátmárkás beszerzési igazgatója elmondta, hogy a cégnél évről évre nő a hazai sajátmárkás termékek száma, az idén már 266 féle ilyen terméket kínál az Auchan. A saját fejlesztésű sajátmárkás termékek között a hazai áruk aránya meghaladja a 80 százalékot. Mivel az újonnan bevezetendő termékek csomagolása háromnyelvű – magyar, román és lengyel – lesz, bármikor exportálhatóak lesznek. (Három romániai áruház zöldség-gyümölcs ellátását most is Magyarországról oldja meg az Auchan.) A cég 2012 végére már a teljes eladott termékszám 1,5-2 százalékát a sajátmárkás termékekből várja, az ezekből származó forgalom aránya tervei szerint 1,5-ről 2,5 százalékra nő. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >