Átvették a Fenntarthatóság szimbóluma verseny 2025 díjait
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot, és immár hagyományosan, az FMCG szakma legnagyobb konferenciáján, az ötnapos Business Days konferencián kerültek átadásra a díjak szeptember 24-én.

A Fenntarthatóság szimbóluma 2025 verseny díjazottjai
A Trade magazin évek óta kiemelten foglalkozik a fenntarthatóság kiterjesztett témakörével a magazin oldalain, valamint eseményein. A Fenntarthatóság szimbóluma versenyen olyan cégek és projektek részesülnek elismerésben, amelyek hozzájárulnak a karbonlábnyom csökkentéséhez, a klímaváltozás elleni küzdelem támogatásához, a körforgásos gazdaság szereplőinek nagyobb számához, az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemhez, és a hulladékkezelés hatékonyságának növeléséhez, beleértve a környezetbarát csomagolóanyagok jelenlétének növelését.
A pályázat célja, hogy minden évben minél több olyan sikeres projekt kerüljön bemutatásra a Trade magazin platformjain, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez az ESG szabály rendszert szem előtt tartva.
A meghirdetett kategóriákba érkezett pályázatokat a szakmai zsűri online értékelte. Azok a pályázatok, amelyek az elérhető maximális pontszám 70%-át elérték, megkapták a Fenntarthatóság szimbóluma díjat. Akár vállalati, akár egy-egy márkára vonatkozó vállalásaikkal, fejlesztéseikkel, beruházásaikkal példaként állhatnak a piac szereplői, valamint vásárlóik, fogyasztóik előtt. Idén a Fenntarthatóság szimbóluma elismerést 20 pályázat nyerte el.
2025-ben harmadszor került meghirdetésre a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) Zöld Tagozatának Zöld-kommunikációs különdíja. Ezt a díjat a Fenntarthatóság szimbóluma 2025 sikeres pályázatai közül az a pályázat kaphatta, amelyet a kiírásban megadott kommunikációs szempontok alapján a Tagozat vezetősége – képviselve a teljes tagságot –, a legjobbnak értékelt.
Idén a Fenntarthatóság szimbóluma versenyt a MARS Magyarország is újra támogatta, és az értékelésnél különdíj-felajánlóként jelent meg. A MARS nemzetközi szinten is a fenntarthatóság egyik éllovasa, így nem csak a versenyhez való kapcsolódása volt fontos számára, de működése, tevékenysége során is folyamatosan keresi partnereivel azokat a projekt lehetőségeket, amelyek ezeknek a törekvéseknek példájául szolgálhatnak.
A díjátadóra szeptember 24-én, az FMCG-piac legnagyobb szakmai konferenciáján, a Business Days-en került sor, ahol a nyertesek átvehették az elismerő okleveleket, és így használhatják a Fenntarthatóság szimbóluma 2025 logót.
Az alábbi táblázatban a Fenntarthatóság Szimbóluma 2025 nyertesei, valamint pályázatuk rövid leírása olvasható.
Fenntarthatóság szimbóluma 2025 cím nyertesei
Pályázó cég |
Pályázat |
Rövid összefoglaló |
Termék kategória |
||
Assist-Trend Kft. |
Zero termékcsalád |
Környezetbarát higiéniai megoldásokat kínál, élükön a Sutter Zero termékcsaláddal, amely hatékony, természetes alapú tisztítószereket biztosít a professzionális szektor számára. A koncentrált, fenntartható és egészségbarát formulák révén a vállalat egyszerre képvisel gazdaságosságot, biztonságot és környezettudatosságot. |
Bibo Franchise Kft. |
Bioműanyag termékcsalád |
Hazai fejlesztésű bioműanyag termékei komposztálhatók, újrahasználhatók, és gyártásuk jelentősen csökkenti a CO₂-kibocsátást. A Bibo Franchise Kft. több szakmai díjat nyert, köztük a SIRHA Budapest és a Zöldinnovációs és Energiahatékonysági Expó elismeréseit. |
HARTMANN-RICO Hungária Kft. |
MoliCare® mosható alsóneműk termékcsalád |
Fenntartható, orvostechnikai megoldást kínál a mindennapi higiéniai kihívásokra a MoliCare® mosható nedvszívó alsónemű, amely csökkenti a hulladékot és magas komfortot biztosít. Az innovatív termék gyorsan terjed a hazai piacon, és jelentős lépést jelent a környezettudatos személyi higiénia felé. |
Herbow International Zrt. |
Souldrops baby drop hipoallergén-szenzitív mosószer termékcsalád |
Biztonságos, hipoallergén és környezetbarát megoldást kínálnak a Souldrops Baby mosószerek a babaruhák tisztítására, miközben hatékonyan távolítják el a szennyeződéseket. A márka hazai úttörőként környezetkímélő csomagolással és széles körű pozitív vásárlói visszajelzésekkel erősíti piacvezető pozícióját a babaápolási szegmensben. |
Pályázó cég |
Pályázat |
Rövid összefoglaló |
|
Szolgáltatás kategória |
|||
E.ON Drive Infrastructure Hungary |
Zöld energia és országos töltőhálózat program |
Országos lefedettségű, 100%-ban zöld energiával működő elektromos töltőhálózatot üzemeltet, amely hozzájárul a fenntartható közlekedés elterjedéséhez Magyarországon. Az E.ON Drive Infrastructure Hungary stratégiai partnereivel közösen olyan helyszínekre telepíti a töltőpontokat, ahol a töltés a mindennapi tevékenységek részeként történhet, így téve természetessé a zöld mobilitást. |
|
Revo Union Kft. |
Újrahasználati rendszerek – fenntarthatósági program |
Piacvezető, körforgáson alapuló újrahasználati rendszert működtet, amely csökkenti a környezeti terhelést és kiváltja az egyszer használatos műanyagokat a vendéglátás, rendezvények és kiskereskedelem területén. A RevoUnion teljes ökoszisztémája lefedi a termékek életciklusát a gyártástól a visszagyűjtésen és mosáson át az újrahasznosításig, több mint 22 millió eldobható poharat váltva ki eddig. |
Pályázó cég |
Pályázat |
Rövid összefoglaló |
|
Technológiai megoldás, folyamat kategória |
|||
SPAR Magyarország Kft. |
Műanyagcsökkentési program |
A SPAR technológiai újításokkal, újrahasznosított anyagokkal és körforgásos megoldásokkal jelentősen csökkenti a műanyaghasználatot. A fenntarthatóságot edukációs kampányokkal és felelős hulladékgazdálkodási gyakorlatokkal is támogatja. |
Pályázó cég |
Pályázat |
Rövid összefoglaló |
|
Környezeti CSR kategória |
|||
Master Good Cégcsoport |
Körforgásos gazdasági modell projekt |
Körforgásos gazdasági modelljével fenntartható és erőforrás-hatékony működést valósít meg a Master Good Cégcsoport, amely Magyarországon és Európában is úttörőnek számít. A cél, hogy zöld energiával és innovatív technológiákkal a legfenntarthatóbb baromfiipari szereplővé váljon, miközben egészséges, környezettudatos termékeket kínál vásárlóinak. |
|
Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. |
Partifecske költőhely projekt |
A biológiai sokféleség megőrzését szolgáló programokkal támogatja a fenntartható működést a Mercedes-Benz kecskeméti gyára. A természetközeli fejlesztések – például a partifecskék számára kialakított élőhelyek – egyszerre szolgálják a környezet védelmét és a társadalmi szemléletformálást. |
|
MiReHu Nonprofit Kft. |
Mentés másként kampány |
Az élelmiszerpazarlás csökkentését tűzte ki célul a „Mentés másként” kampány, amely edukációval és közösségi bevonással, különös tekintettel a lakosságra és a vendéglátóiparra ösztönöz tudatos fogyasztásra. A figyelemfelkeltő kampány installációkkal, oktatással és humorral dolgozik, és már olyan rangos partnerek is támogatják, mint a Hotel Palota Lillafüred. |
|
Rossmann Magyarország Kft. |
Rossmann x Respray újratöltő automata projekt |
Fenntartható, újratölthető kozmetikai rendszerével forradalmasítja az aeroszolos termékek piacát a Respray x Rossmann együttműködés, csökkentve a hulladékot és a környezeti terhelést. A technológia egyszerre szolgálja a vásárlók kényelmét, a márkák társadalmi felelősségvállalását és a zöld szemléletformálást. |
|
VPK Packaging |
CO2 kalkulátor – fenntartható csomagolás projekt |
A csomagolások teljes karbonlábnyomát a gyártástól a szállításig pontosan méri a CO₂ kalkulátor, segítve a fenntarthatóbb döntéseket. Az eszköz különösen a beszállítói lánchoz kapcsolódó közvetett kibocsátások átláthatóságát növeli, támogatva ezzel a vállalatok környezeti céljait a VPK Packaging megoldásaként. |
|
Zwack Unicum Nyrt. és a 10 millió Fa Alapítvány |
„Egy korty természet minden napra” – Zwack Unicum és 10 millió Fa Alapítvány közös projekt |
A japán Miyawaki-módszer első hazai alkalmazásával városi minierdők telepítését valósította meg a Zwack a 10 Millió Fa Alapítvánnyal együttműködve, a fenntarthatóság jegyében. A kezdeményezés jól illeszkedik a cég karbonlábnyom-csökkentési törekvéseihez, és példát mutat a vállalati felelősségvállalás új formáira. |
Pályázó cég |
Pályázat |
Rövid összefoglaló |
|
Társadalmi CSR kategória |
|||
Auchan Magyarország Kft. |
MégJó! kampány |
Újszerű módon hívta fel a figyelmet az élelmiszer-pazarlás csökkentésére és a tudatos vásárlásra a „Még jó!” kampány, a Nébih szakmai támogatásával. Az akció egyszerre szolgálta a környezeti fenntarthatóságot és a társadalmi felelősségvállalást, miközben százezres nagyságrendben érte el a vásárlókat az Auchan szervezésében. |
|
E.ON Hungária Energetikai Zrt. |
Föld bajnokai program |
A fenntarthatósági szemlélet terjesztését tűzte ki célul a „Föld bajnokai” pályázat, amely gyerekeken és oktatási intézményeken keresztül valósul meg. A kezdeményezés támogatást, láthatóságot és közösségi tudásmegosztást biztosít azoknak, akik helyben valósítanak meg környezettudatos változásokat az E.ON szervezésében. |
|
Essity Hungary Kft. |
Libresse női egészség CSR program |
Az „Együtt könnyebb” Női Egészségért Alapítvány támogatásával 2021 óta hívja fel a figyelmet az endometriózisra és a női egészség fontosságára az Essity-Libresse, miközben a női tabuk ledöntésén is dolgozik. Évente átlagosan 3,5 millió forint adományt gyűjtenek, és jelentős közösségi média elérést érnek el, támogatva ezzel több százezer nő életminőségének javítását. |
|
K&H Bank |
Életrevalók program |
Gyermekvédelemben élő fiatalokat támogat az „életrevalók” program, amely személyre szabott képzéseken keresztül segíti őket az önálló élet megkezdésében és társadalmi beilleszkedésükben. A K&H kezdeményezése eddig 77 fiatalt segített összesen 40 millió forint értékű támogatással, és jelentős társadalmi, szakmai visszhangot váltott ki. |
|
K&H Bank |
Mozdulj! – Év Tesitanára program |
Az aktív, egészséges életmódra ösztönző testnevelőtanárok elismerését tűzte ki célul a „K&H mozdulj! az év tesitanára” program. A lakossági jelölésen és szavazáson alapuló kezdeményezés országos mozgalommá vált, amely kiemelkedő társadalmi és médiafigyelmet kapott. |
|
Lidl Magyarország Bt. |
„Körforgásban a diákokkal” program |
Országos versenyeken keresztül edukálta az általános iskolásokat a szelektív hulladékgyűjtésről és az élelmiszerpazarlás megelőzéséről a „Körforgásban a diákokkal” program. A kampány több ezer diákot ért el, és a társadalmi szemléletformálást a dolgozók és a közösségi média követők bevonásával is erősítette a Lidl szervezésében. |
|
Tesco-Global Áruházak Zrt. |
„Start a jövőért” program |
Évente kétszer összesen 57 millió forinttal támogat helyi szervezeteket a „Start a jövőért” program, amelyek gyerekeknek és fiatal felnőtteknek szóló fejlesztő, közösségépítő projekteket valósítanak meg. A szakmai zsűri által kiválasztott pályázatok közül a vásárlók szavazással döntik el, mely kezdeményezések kapják meg a támogatást a Tesco üzletek körzetében. |
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) Zöld Tagozatának Zöld-kommunikációs különdíjasai:
Pályázó Cég |
Pályázat |
Rövid Összefoglaló |
Zwack Unicum Nyrt. és a 10 millió Fa Alapítvány |
„Egy korty természet minden napra” – Zwack Unicum és 10 millió Fa Alapítvány közös projekt |
A japán Miyawaki-módszer első hazai alkalmazásával városi minierdők telepítését valósította meg a Zwack a 10 Millió Fa Alapítvánnyal együttműködve, a fenntarthatóság jegyében. A kezdeményezés jól illeszkedik a cég karbonlábnyom-csökkentési törekvéseihez, és példát mutat a vállalati felelősségvállalás új formáira. |
MARS Magyarország különdíjasa:
Pályázó Cég |
Pályázat |
Rövid Összefoglaló |
Auchan Magyarország Kft. |
MégJó! kampány |
Újszerű módon hívta fel a figyelmet az élelmiszer-pazarlás csökkentésére és a tudatos vásárlásra a „Még jó!” kampány, a Nébih szakmai támogatásával. Az akció egyszerre szolgálta a környezeti fenntarthatóságot és a társadalmi felelősségvállalást, miközben százezres nagyságrendben érte el a vásárlókat az Auchan szervezésében. |
Minden Díjazottnak gratulálunk a Zsűritagok nevében, és várjuk a következő versenyre is a
nagyszerű fenntarthatósági pályázatokat a www.fenntarthatosagszimboluma.hu oldalon!
Fenntarthatóság szimbóluma 2025 verseny zsűritagjai |
||
Név |
Cégnév |
Beosztás |
Berezvai Zombor |
Budapesti Corvinus Egyetem; Gazdasági Versenyhivatal |
Egyetemi docens; Versenyközgazdasági és Piackutatási Iroda vezető |
Fekete Zoltán |
Magyar Márkaszövetség |
Főtitkár |
Gláser Tamás |
Brand Way & Compass; VOSZ; Magyar Védjegy Egyesület |
Vezető tanácsadó; Ellenőrző bizottság alelnök; Ügyvezető elnök |
Gönci Beáta |
Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség |
Főtitkár |
Hankó Gergely |
Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége |
Ügyvezető igazgató |
Hermann Zsuzsanna |
Trade magazin |
Ügyvezető-főszerkesztő |
Kovács-Czövek Hajnalka |
GREEN BRANDS Hungary |
Country Manager |
Dr. Kozák Tamás |
Országos Kereskedelmi Szövetség |
Főtitkár |
Márta Irén |
Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért |
Ügyvezető igazgató |
Neubauer Katalin |
Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség |
Főtitkár |
Szabó Szilvia |
Magyar Élelmiszerbank Egyesület |
Ügyvezető |
Dr. Szűcs László |
PwC Legal |
Ügyvéd |
Turcsán Tünde |
YouGov Shopper |
Ügyvezető igazgató |
Vörös Attila |
Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége |
Ügyvezető igazgató |
Fenntarthatóság szimbóluma MMSZ Zöld kommunikációs különdíjának Zsűritagjai |
||
Név |
Cégnév |
Beosztás |
Hermann Zsuzsanna |
Trade magazin |
Ügyvezető-főszerkesztő |
Szűcs Attila |
Marketing Art Ügynökség |
Operatív vezető |
Ezúton is köszönjük minden Zsűritag munkáját!
Kapcsolódó cikkeink
Olaszországban vezeti be az Illycaffè a Coffee-B rendszert
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Átadták a 2025-ös Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a HoReCa Hősök 2025 elismerések
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stabilitásra fókuszálnak és már készülnek a növekedésre a hazai vállalkozások
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >EU-s zöldpolitika: nő az élelmezésbiztonsági kockázat az állatállomány csökkenése miatt
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Hazai termékek, pénztárcabarát árak és megbízható minőség a PENNY-ben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >