Átvették a Fenntarthatóság szimbóluma verseny 2025 díjait

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 09. 25. 08:47
🎧 Hallgasd a cikket:

A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot, és immár hagyományosan, az FMCG szakma legnagyobb konferenciáján, az ötnapos Business Days konferencián kerültek átadásra a díjak szeptember 24-én.

A Fenntarthatóság szimbóluma 2025 verseny díjazottjai

A Trade magazin évek óta kiemelten foglalkozik a fenntarthatóság kiterjesztett témakörével a magazin oldalain, valamint eseményein. A Fenntarthatóság szimbóluma versenyen olyan cégek és projektek részesülnek elismerésben, amelyek hozzájárulnak a karbonlábnyom csökkentéséhez, a klímaváltozás elleni küzdelem támogatásához, a körforgásos gazdaság szereplőinek nagyobb számához, az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemhez, és a hulladékkezelés hatékonyságának növeléséhez, beleértve a környezetbarát csomagolóanyagok jelenlétének növelését.

A pályázat célja, hogy minden évben minél több olyan sikeres projekt kerüljön bemutatásra a Trade magazin platformjain, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez az ESG szabály rendszert szem előtt tartva.

A meghirdetett kategóriákba érkezett pályázatokat a szakmai zsűri online értékelte. Azok a pályázatok, amelyek az elérhető maximális pontszám 70%-át elérték, megkapták a Fenntarthatóság szimbóluma díjat. Akár vállalati, akár egy-egy márkára vonatkozó vállalásaikkal, fejlesztéseikkel, beruházásaikkal példaként állhatnak a piac szereplői, valamint vásárlóik, fogyasztóik előtt. Idén a Fenntarthatóság szimbóluma elismerést 20 pályázat nyerte el.

2025-ben harmadszor került meghirdetésre a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) Zöld Tagozatának Zöld-kommunikációs különdíja. Ezt a díjat a Fenntarthatóság szimbóluma 2025 sikeres pályázatai közül az a pályázat kaphatta, amelyet a kiírásban megadott kommunikációs szempontok alapján a Tagozat vezetősége – képviselve a teljes tagságot –, a legjobbnak értékelt.

Idén a Fenntarthatóság szimbóluma versenyt a MARS Magyarország is újra támogatta, és az értékelésnél különdíj-felajánlóként jelent meg. A MARS nemzetközi szinten is a fenntarthatóság egyik éllovasa, így nem csak a versenyhez való kapcsolódása volt fontos számára, de működése, tevékenysége során is folyamatosan keresi partnereivel azokat a projekt lehetőségeket, amelyek ezeknek a törekvéseknek példájául szolgálhatnak.

A díjátadóra szeptember 24-én, az FMCG-piac legnagyobb szakmai konferenciáján, a Business Days-en került sor, ahol a nyertesek átvehették az elismerő okleveleket, és így használhatják a Fenntarthatóság szimbóluma 2025 logót.

Az alábbi táblázatban a Fenntarthatóság Szimbóluma 2025 nyertesei, valamint pályázatuk rövid leírása olvasható.

Fenntarthatóság szimbóluma 2025 cím nyertesei

Pályázó cég

Pályázat

Rövid összefoglaló

Termék kategória

Assist-Trend Kft.

Zero termékcsalád

Környezetbarát higiéniai megoldásokat kínál, élükön a Sutter Zero termékcsaláddal, amely hatékony, természetes alapú tisztítószereket biztosít a professzionális szektor számára. A koncentrált, fenntartható és egészségbarát formulák révén a vállalat egyszerre képvisel gazdaságosságot, biztonságot és környezettudatosságot.

Bibo Franchise Kft.

Bioműanyag termékcsalád

Hazai fejlesztésű bioműanyag termékei komposztálhatók, újrahasználhatók, és gyártásuk jelentősen csökkenti a CO₂-kibocsátást. A Bibo Franchise Kft. több szakmai díjat nyert, köztük a SIRHA Budapest és a Zöldinnovációs és Energiahatékonysági Expó elismeréseit.

HARTMANN-RICO Hungária Kft.

MoliCare® mosható alsóneműk termékcsalád

Fenntartható, orvostechnikai megoldást kínál a mindennapi higiéniai kihívásokra a MoliCare® mosható nedvszívó alsónemű, amely csökkenti a hulladékot és magas komfortot biztosít. Az innovatív termék gyorsan terjed a hazai piacon, és jelentős lépést jelent a környezettudatos személyi higiénia felé.

Herbow International Zrt.

Souldrops baby drop hipoallergén-szenzitív mosószer termékcsalád

Biztonságos, hipoallergén és környezetbarát megoldást kínálnak a Souldrops Baby mosószerek a babaruhák tisztítására, miközben hatékonyan távolítják el a szennyeződéseket. A márka hazai úttörőként környezetkímélő csomagolással és széles körű pozitív vásárlói visszajelzésekkel erősíti piacvezető pozícióját a babaápolási szegmensben.

Pályázó cég

Pályázat

Rövid összefoglaló

Szolgáltatás kategória

E.ON Drive Infrastructure Hungary

Zöld energia és országos töltőhálózat program

Országos lefedettségű, 100%-ban zöld energiával működő elektromos töltőhálózatot üzemeltet, amely hozzájárul a fenntartható közlekedés elterjedéséhez Magyarországon. Az E.ON Drive Infrastructure Hungary stratégiai partnereivel közösen olyan helyszínekre telepíti a töltőpontokat, ahol a töltés a mindennapi tevékenységek részeként történhet, így téve természetessé a zöld mobilitást.

Revo Union Kft.

Újrahasználati rendszerek – fenntarthatósági program

Piacvezető, körforgáson alapuló újrahasználati rendszert működtet, amely csökkenti a környezeti terhelést és kiváltja az egyszer használatos műanyagokat a vendéglátás, rendezvények és kiskereskedelem területén. A RevoUnion teljes ökoszisztémája lefedi a termékek életciklusát a gyártástól a visszagyűjtésen és mosáson át az újrahasznosításig, több mint 22 millió eldobható poharat váltva ki eddig.

Pályázó cég

Pályázat

Rövid összefoglaló

Technológiai megoldás, folyamat kategória

SPAR Magyarország Kft.

Műanyagcsökkentési program

A SPAR technológiai újításokkal, újrahasznosított anyagokkal és körforgásos megoldásokkal jelentősen csökkenti a műanyaghasználatot. A fenntarthatóságot edukációs kampányokkal és felelős hulladékgazdálkodási gyakorlatokkal is támogatja.

Pályázó cég

Pályázat

Rövid összefoglaló

Környezeti CSR kategória

Master Good Cégcsoport

Körforgásos gazdasági modell projekt

Körforgásos gazdasági modelljével fenntartható és erőforrás-hatékony működést valósít meg a Master Good Cégcsoport, amely Magyarországon és Európában is úttörőnek számít. A cél, hogy zöld energiával és innovatív technológiákkal a legfenntarthatóbb baromfiipari szereplővé váljon, miközben egészséges, környezettudatos termékeket kínál vásárlóinak.

Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.

Partifecske költőhely projekt

A biológiai sokféleség megőrzését szolgáló programokkal támogatja a fenntartható működést a Mercedes-Benz kecskeméti gyára. A természetközeli fejlesztések – például a partifecskék számára kialakított élőhelyek – egyszerre szolgálják a környezet védelmét és a társadalmi szemléletformálást.

MiReHu Nonprofit Kft.

Mentés másként kampány

Az élelmiszerpazarlás csökkentését tűzte ki célul a „Mentés másként” kampány, amely edukációval és közösségi bevonással, különös tekintettel a lakosságra és a vendéglátóiparra ösztönöz tudatos fogyasztásra. A figyelemfelkeltő kampány installációkkal, oktatással és humorral dolgozik, és már olyan rangos partnerek is támogatják, mint a Hotel Palota Lillafüred.

Rossmann Magyarország Kft.

Rossmann x Respray újratöltő automata projekt

Fenntartható, újratölthető kozmetikai rendszerével forradalmasítja az aeroszolos termékek piacát a Respray x Rossmann együttműködés, csökkentve a hulladékot és a környezeti terhelést. A technológia egyszerre szolgálja a vásárlók kényelmét, a márkák társadalmi felelősségvállalását és a zöld szemléletformálást.

VPK Packaging

CO2 kalkulátor – fenntartható csomagolás projekt

A csomagolások teljes karbonlábnyomát a gyártástól a szállításig pontosan méri a CO₂ kalkulátor, segítve a fenntarthatóbb döntéseket. Az eszköz különösen a beszállítói lánchoz kapcsolódó közvetett kibocsátások átláthatóságát növeli, támogatva ezzel a vállalatok környezeti céljait a VPK Packaging megoldásaként.

Zwack Unicum Nyrt. és a 10 millió Fa Alapítvány

„Egy korty természet minden napra” – Zwack Unicum és 10 millió Fa Alapítvány közös projekt

A japán Miyawaki-módszer első hazai alkalmazásával városi minierdők telepítését valósította meg a Zwack a 10 Millió Fa Alapítvánnyal együttműködve, a fenntarthatóság jegyében. A kezdeményezés jól illeszkedik a cég karbonlábnyom-csökkentési törekvéseihez, és példát mutat a vállalati felelősségvállalás új formáira.

Pályázó cég

Pályázat

Rövid összefoglaló

Társadalmi CSR kategória

Auchan Magyarország Kft.

MégJó! kampány

Újszerű módon hívta fel a figyelmet az élelmiszer-pazarlás csökkentésére és a tudatos vásárlásra a „Még jó!” kampány, a Nébih szakmai támogatásával. Az akció egyszerre szolgálta a környezeti fenntarthatóságot és a társadalmi felelősségvállalást, miközben százezres nagyságrendben érte el a vásárlókat az Auchan szervezésében.

E.ON Hungária Energetikai Zrt.

Föld bajnokai program

A fenntarthatósági szemlélet terjesztését tűzte ki célul a „Föld bajnokai” pályázat, amely gyerekeken és oktatási intézményeken keresztül valósul meg. A kezdeményezés támogatást, láthatóságot és közösségi tudásmegosztást biztosít azoknak, akik helyben valósítanak meg környezettudatos változásokat az E.ON szervezésében.

Essity Hungary Kft.

Libresse női egészség CSR program

Az „Együtt könnyebb” Női Egészségért Alapítvány támogatásával 2021 óta hívja fel a figyelmet az endometriózisra és a női egészség fontosságára az Essity-Libresse, miközben a női tabuk ledöntésén is dolgozik. Évente átlagosan 3,5 millió forint adományt gyűjtenek, és jelentős közösségi média elérést érnek el, támogatva ezzel több százezer nő életminőségének javítását.

K&H Bank

Életrevalók program

Gyermekvédelemben élő fiatalokat támogat az „életrevalók” program, amely személyre szabott képzéseken keresztül segíti őket az önálló élet megkezdésében és társadalmi beilleszkedésükben. A K&H kezdeményezése eddig 77 fiatalt segített összesen 40 millió forint értékű támogatással, és jelentős társadalmi, szakmai visszhangot váltott ki.

K&H Bank

Mozdulj! – Év Tesitanára program

Az aktív, egészséges életmódra ösztönző testnevelőtanárok elismerését tűzte ki célul a „K&H mozdulj! az év tesitanára” program. A lakossági jelölésen és szavazáson alapuló kezdeményezés országos mozgalommá vált, amely kiemelkedő társadalmi és médiafigyelmet kapott.

Lidl Magyarország Bt.

„Körforgásban a diákokkal” program

Országos versenyeken keresztül edukálta az általános iskolásokat a szelektív hulladékgyűjtésről és az élelmiszerpazarlás megelőzéséről a „Körforgásban a diákokkal” program. A kampány több ezer diákot ért el, és a társadalmi szemléletformálást a dolgozók és a közösségi média követők bevonásával is erősítette a Lidl szervezésében.

Tesco-Global Áruházak Zrt.

„Start a jövőért” program

Évente kétszer összesen 57 millió forinttal támogat helyi szervezeteket a „Start a jövőért” program, amelyek gyerekeknek és fiatal felnőtteknek szóló fejlesztő, közösségépítő projekteket valósítanak meg. A szakmai zsűri által kiválasztott pályázatok közül a vásárlók szavazással döntik el, mely kezdeményezések kapják meg a támogatást a Tesco üzletek körzetében.

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) Zöld Tagozatának Zöld-kommunikációs különdíjasai:

Pályázó Cég

Pályázat

Rövid Összefoglaló

Zwack Unicum Nyrt. és a 10 millió Fa Alapítvány

„Egy korty természet minden napra” – Zwack Unicum és 10 millió Fa Alapítvány közös projekt

A japán Miyawaki-módszer első hazai alkalmazásával városi minierdők telepítését valósította meg a Zwack a 10 Millió Fa Alapítvánnyal együttműködve, a fenntarthatóság jegyében. A kezdeményezés jól illeszkedik a cég karbonlábnyom-csökkentési törekvéseihez, és példát mutat a vállalati felelősségvállalás új formáira.

MARS Magyarország különdíjasa:

Pályázó Cég

Pályázat

Rövid Összefoglaló

Auchan Magyarország Kft.

MégJó! kampány

Újszerű módon hívta fel a figyelmet az élelmiszer-pazarlás csökkentésére és a tudatos vásárlásra a „Még jó!” kampány, a Nébih szakmai támogatásával. Az akció egyszerre szolgálta a környezeti fenntarthatóságot és a társadalmi felelősségvállalást, miközben százezres nagyságrendben érte el a vásárlókat az Auchan szervezésében.

Minden Díjazottnak gratulálunk a Zsűritagok nevében, és várjuk a következő versenyre is a

nagyszerű fenntarthatósági pályázatokat a www.fenntarthatosagszimboluma.hu oldalon!

Fenntarthatóság szimbóluma 2025 verseny zsűritagjai

Név

Cégnév

Beosztás

Berezvai Zombor

Budapesti Corvinus Egyetem; Gazdasági Versenyhivatal

Egyetemi docens; Versenyközgazdasági és Piackutatási Iroda vezető

Fekete Zoltán

Magyar Márkaszövetség

Főtitkár

Gláser Tamás

Brand Way & Compass; VOSZ; Magyar Védjegy Egyesület

Vezető tanácsadó; Ellenőrző bizottság alelnök; Ügyvezető elnök

Gönci Beáta

Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség

Főtitkár

Hankó Gergely

Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége

Ügyvezető igazgató

Hermann Zsuzsanna

Trade magazin

Ügyvezető-főszerkesztő

Kovács-Czövek Hajnalka

GREEN BRANDS Hungary

Country Manager

Dr. Kozák Tamás

Országos Kereskedelmi Szövetség

Főtitkár

Márta Irén

Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért

Ügyvezető igazgató         

Neubauer Katalin

Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség

Főtitkár

Szabó Szilvia

Magyar Élelmiszerbank Egyesület

Ügyvezető

Dr. Szűcs László

PwC Legal

Ügyvéd

Turcsán Tünde

YouGov Shopper

Ügyvezető igazgató

Vörös Attila

Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége

Ügyvezető igazgató

Fenntarthatóság szimbóluma

MMSZ Zöld kommunikációs különdíjának Zsűritagjai

Név

Cégnév

Beosztás

Hermann Zsuzsanna

Trade magazin

Ügyvezető-főszerkesztő

Szűcs Attila

Marketing Art Ügynökség

Operatív vezető

Ezúton is köszönjük minden Zsűritag munkáját!

Kapcsolódó cikkeink