Átvette Moszkva az irányítást a Danone orosz leányvállalata és a Carlsberg egy helyi sörgyárban meglévő részesedése felett
Az orosz állam átvette az ellenőrzést a francia Danone joghurtgyártó oroszországi leányvállalata, valamint a Carlsberg egy helyi sörgyárban lévő részesedése felett – derül ki egy Vlagyimir Putyin elnök által nemrégiben aláírt rendeletből.
A rendelet szerint a Danone Russia-ban és a Baltika sörgyárban lévő külföldi tulajdonú részesedések a Roszimuscsesztvo állami ingatlanügynökség „ideiglenes irányítása” alá kerülnek.
A rendelet azután született, hogy áprilisban a német Uniper és a finn Fortum orosz leányvállalatai már állami ellenőrzés alá kerültek.
A Kreml akkor arra figyelmeztetett, hogy további nyugati vagyonelemeket is lefoglalhat „ideiglenes” jelleggel, megtorlásul a határon túl működő orosz vállalatok elleni külföldi lépésekért azután, hogy Moszkva tavaly több ezer katonát küldött Ukrajnába.
A Carlsberg közleményben jelezte, hogy „nem kapott semmilyen hivatalos információt az orosz hatóságoktól az elnöki rendeletről, illetve a Baltika Breweriesre vonatkozó következményekről”.
Hozzátette, hogy az oroszországi üzletág teljes eladásának kilátásai most nagyon bizonytalanok. A Carlsberg júniusban közölte, hogy megállapodást írt alá oroszországi üzletágának eladásáról, ami a hatósági engedélyektől függ.
A Danone közleménye szerint vizsgálja az ügyet és jelezte, hogy a Kreml döntése nem lesz hatással a 2023-as pénzügyi előrejelzésére. A francia vállalat tavaly októberben jelentette be, hogy vevőt keres oroszországi tejtermék üzletágára, amely üzlet akár 1 milliárd eurós (1,12 milliárd dollár) leírást is eredményezhet.
Kapcsolódó cikkeink
Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése, stagnált a munkanélküliség
Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és stagnált a munkanélküliség…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >A sport mint stratégiai márkaélmény
Ma már a sport messze nem pusztán szponzorációs felület: komplex,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >