Áttörés a mobilnet használatban: a magyar internetezők fele zsebében tartja a világhálót
A mobilinternet az okostelefonok elterjedésével megteremti a lehetőségét, hogy mindig képben legyünk és kapcsolatban maradjunk. A felnőtt magyar netezők felének már zsebében az internet: rendelkezik olyan okostelefonnal, amivel mobilinternet segítségével bármikor és bárhol csatlakozhat a világhálóhoz. A lehetőséget ki is használják: négytizedük naponta megnézi okostelefonján a közösségi oldalakat,míg egyharmaduk például így is tájékozódik a várható időjárásról. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” kutatássorozatának legfrissebb anyaga a mobilinternet- és az okostelefon-használat életünkre gyakorolt hatását járta körbe.
Eljött az idő Magyarországon is, hogy az internetet helytől és időtől függetlenül már az internetezők többsége használja az okoseszközökön elérhető mobilinternet révén. Az eNET 2015. januári felmérése alapján a felnőtt magyar internetezők 62%-a használ okostelefont, és51%-a már mobilinterneten, azaz mobiltelefon szolgáltatója által biztosított kapcsolaton keresztül (is) kapcsolódik a világhálóhoz.Az okostelefon-használók számának dinamikus növekedése megágyazott a mobilinternetnek, az elmúlt másfél évben 15%-kal nőtt az okostelefont használók tábora az internetezők körében.
Aki rendelkezik megfelelő eszközzel, az megtalálja a megfelelő szolgáltatást is. Így az okostelefont használók túlnyomó többsége szó szerint kezében tartja az internetet: 94%-aúgy használja internetezésrea készülékét, hogy annak kijelzőjén böngészik webes tartalmat, 55% mobilinternetet és wifi-tegyaránt igénybe vesz ehhez, 36% csak wifi-n keresztül, míg 3% kizárólag mobilinternet-szolgáltatáson keresztül kapcsolódik a világhálóhoz készülékével. Az okostelefont használók 72%-a Android operációs rendszert használ, 11% Windows Phone-t, 9% iOS-t. A Symbian és a Blackberry platform elterjedtsége jóval kisebb (1-1%).
Napi rutinná válik a mobiltelefonos internethasználat
A magyarországi internethasználók közül sokan napi szinten használják ki mobiltelefonjuk internetes képességeit, például a mobiltelefonjukon is látogatják a közösségi média oldalakat (41%), böngésznek a neten (41%), intézik elektronikus levelezésüket (36%), nézik az időjárás-előrejelzést (34%),vagy éppen információt keresnek(34%). Elmondható tehát, hogy a mobiltelefont használók több mint négytizedénél napi rutinná vált a mobiltelefonon elérhető internetes szolgáltatások használata.
Megbízható, mindenhol elérhető és megfizethető árú mobilinternetet!
Mi kell egy mobilinternet-előfizetőnek?A tapasztalatok szerint minden, ami egy ilyen, ma már alapvetőnek tekinthető szolgáltatástól elvárható, azaz legyen megbízható, mindenhol elérhető és megfizethető árú, némi fogyasztócentrikus, barátságos rugalmassággal – például ne kapcsolják le azonnal a szolgáltatást túlfogyasztás esetén.
De azért vannak érezhető hangsúlykülönbségek is a szolgáltatás különböző aspektusainak megítélésében a mobilinternet-használók körében. A legfontosabb a szolgáltatás megbízható működése – amit az igénybe vevők az 5-fokú skálán fontosság szempontjából 4,7-re értékeltek. Nem sokkal számít kevésbé jelentős tényezőnek a mobilinternet lefedettség és szolgáltatás ára: mindkét tényező egyaránt 4,5-ös értékelést kapott. Tehát megállapítható, hogy a mobilinternetet használók elsősorban azt szeretik, ha egy szolgáltató biztos szolgáltatást nyújt, széles lefedettséggel és megfelelő áron.
Okostelefon: együtt fekszünk-együtt kelünk, folyton velünk
Az emberi kapcsolatok fenntartását, folyamatosságát nagy mértékben segítette elő már maga a telefon, majd a mobiltelefon. Az internethez kapcsolódni tudó okostelefonok megjelenése és a mobilinternet elterjedése újabb lökést adott ennek a folyamatnak. Az okostelefont használók 61%-a saját bevallása szerint szinte soha sem kapcsolja ki készülékét, 46% éjszaka is maga mellett tartja, míg 26% első dolga ébredés után ránézni.Nem véletlenül: az okostelefonok egyre többek életében töltenek be egyre fontosabb szerepet, mára a jövő csodáiból az átlagember számára is elérhető és praktikusan kihasználható mindennapos eszközzé váltak, amellyel folyamatosan elérhető az internet, illetve annak szolgáltatásai.
Kapcsolódó cikkeink
Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >