Magazin: Átöltöztethető reklámeszközök
Egymást jól kiegészítő páros a SignExpo reklámdekorációs szakkiállítás és a DIGITALEXPO, a képalkotás, a nyomtatott és infokommunikáció szakvására, amelyeket a GINNT EXPO-val egy helyen és egy időben, a SYMA Sport- és Rendezvényközpontban szerveztek meg 2010. szeptember 15–17. között. A rangos kísérőesemények is nagy érdeklődésre tartottak számot.
Az első SignExpót 2004-ben rendezték, azóta kétévenként szervezik, immár negyedik alkalommal. A reklámgyártás technikai háttere után érdeklődő látogatók bőséges információt kaphattak az out-of-home médiaeszközök előállításához szükséges gépek, berendezések, alapanyagok, technológiák területéről a SignExpo kiállítóinak standjain. Betekintést nyerhettek a digitális nyomtatás rejtelmeibe, a médiakampányok produkciós hátterébe és a vásárláshelyi marketing újításaiba is.
Minden egy helyen
Az Eurojet Hungária Kft., a SignExpo kiállítás fő támogatója impozáns fejstandján szélesformátumú nyomtatóival, utófeldolgozó berendezéseivel és reklámdekorációs árucikkeivel várta a látogatókat. Hasonló nagy területen állított ki a Roland East Europe Kft. A hangszerek és óriásnyomtatók mellett nagy érdeklődést generált díszvendégük, Ákos megjelenése, aki itt jelentette be először nyilvánosan a hamarosan megjelenő új stúdióalbuma címét, ami „A katona imája” lesz.
A reklámajándék területéről érkező kiállítók a hagyományos és innovatív tárgyakat, textileket és változatos emblémázási lehetőségüket mutatták be a nagyközönségnek.
A Dekorszövetség „Volt egyszer egy iskola” címmel fotókon keresztül vonultatta fel a dekoratőriskola történetét a kezdetekig visszanyúlva. Napjaink modern irányzatait csomagolópapírba öltöztetett fekete próbababák jelenítették meg. Ide hirdették meg a minden évfolyamot mozgósítani kívánó dekoros-kirakatrendező osztálytalálkozók szervezőinek toborzását is.
Bővült a támogatói kör a korábbiakhoz képest, hiszen a CSAOSZ 2010-ben a HUNGAROPACK csomagolási verseny díjátadásának és a díjazott pályaművek bemutatásának helyszínéül is ezt a kiállításcsokrot választotta. Itt hirdették ki a Legjobb Magyar Nyomdász verseny eredményeit, és adták át a díjakat.
A magyar Sign reklámdekorációs magazin standján a kiállításra megjelenő friss lapszáma mellett kiemelt ajánlatait és új E-magazinját is népszerűsítette.
Gyors és környezetbarát
– Elégedettek vagyunk a kiállítással. A szakmai közönség mellett jó dolog látni a csillogó szemű, érdeklődő utánpótlást, a nyomdaipari iskolák tanulóit is – kezdi a beszélgetést Theil Ilka, az IdeaZone marketingvezetője.
Az idei év trendjeit a gyorsaság, funkcionalitás és a környezetvédelem címszavaival jellemzi a szakember. Sikertermékük az automatikusan kinyíló és összecsukódó, különféle formára stancolható, változatosan brandingelhető, polcokkal, prospektustartóval is kiegészíthető totem. Több megrendelő igényli, hogy a POP-eszközöket lebomló, újrahasznosított és újrahasznosítható anyagból készítsék, ami lehetőleg első ránézésre látszódik is. Amit régebben takargattak, mára sikké vált: a barna, nyers papír megmutatása. Mindenkin óriási a nyomás, ahogy a merchandisernek csak pár perce van, hogy felállítsa az eszközt az eladótérben, úgy a POP-tervezőnek és gyártónak is hamar kell többfunkciós, több márka számára megoldást jelentő prototípust kreálnia, ami terhelhető, variálható, ellenáll a bevásárlókocsiknak, ráadásul visszaszedhető róla a kommunikáció, hogy ismét új üzenetet jeleníthessenek meg rajta. Újra divatba jött a raklapon belüli építkezés, a sarokdekor, raklaptakaró, a stancolt elemek reneszánszukat élik.
– Új üzleti kapcsolatok is kialakultak itt, még a román gyártónk is kapott egy megrendelést – összegzi tapasztalatait Theil Ilka.
Képalkotók
A kapcsolódó rendezvények – a DIGI-TALEXPO, DigitalSignage Fórum – révén a szinergiai hatások kihasználására is alkalmas volt ez az esemény. A DIGITALEXPO-n olyan nagy, meghatározó márkák is jelen voltak innovatív megoldásaikkal és szolgáltatásaikkal, mint az Epson, a Konica Minolta és a Samsung. Az egyik standon a könyvgyártáshoz szükséges teljes vertikumot, nyomtatót, vágó- és laminálógépet, valamint kötészetet is telepítettek. Naponta egy-egy művet 200 példányban ki is nyomtak, amit szerzőik azonnal dedikáltak. Aki az interneten vagy a helyszínen regisztrált, az névre szóló kötetet kapott.
Az együttesen 100 kiállítót felvonultató expo-triumvirátus közel 4000 érdeklődőt vonzott falai közé.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >