Magazin: Átöltöztethető reklámeszközök
Egymást jól kiegészítő páros a SignExpo reklámdekorációs szakkiállítás és a DIGITALEXPO, a képalkotás, a nyomtatott és infokommunikáció szakvására, amelyeket a GINNT EXPO-val egy helyen és egy időben, a SYMA Sport- és Rendezvényközpontban szerveztek meg 2010. szeptember 15–17. között. A rangos kísérőesemények is nagy érdeklődésre tartottak számot.
Az első SignExpót 2004-ben rendezték, azóta kétévenként szervezik, immár negyedik alkalommal. A reklámgyártás technikai háttere után érdeklődő látogatók bőséges információt kaphattak az out-of-home médiaeszközök előállításához szükséges gépek, berendezések, alapanyagok, technológiák területéről a SignExpo kiállítóinak standjain. Betekintést nyerhettek a digitális nyomtatás rejtelmeibe, a médiakampányok produkciós hátterébe és a vásárláshelyi marketing újításaiba is.
Minden egy helyen
Az Eurojet Hungária Kft., a SignExpo kiállítás fő támogatója impozáns fejstandján szélesformátumú nyomtatóival, utófeldolgozó berendezéseivel és reklámdekorációs árucikkeivel várta a látogatókat. Hasonló nagy területen állított ki a Roland East Europe Kft. A hangszerek és óriásnyomtatók mellett nagy érdeklődést generált díszvendégük, Ákos megjelenése, aki itt jelentette be először nyilvánosan a hamarosan megjelenő új stúdióalbuma címét, ami „A katona imája” lesz.
A reklámajándék területéről érkező kiállítók a hagyományos és innovatív tárgyakat, textileket és változatos emblémázási lehetőségüket mutatták be a nagyközönségnek.
A Dekorszövetség „Volt egyszer egy iskola” címmel fotókon keresztül vonultatta fel a dekoratőriskola történetét a kezdetekig visszanyúlva. Napjaink modern irányzatait csomagolópapírba öltöztetett fekete próbababák jelenítették meg. Ide hirdették meg a minden évfolyamot mozgósítani kívánó dekoros-kirakatrendező osztálytalálkozók szervezőinek toborzását is.
Bővült a támogatói kör a korábbiakhoz képest, hiszen a CSAOSZ 2010-ben a HUNGAROPACK csomagolási verseny díjátadásának és a díjazott pályaművek bemutatásának helyszínéül is ezt a kiállításcsokrot választotta. Itt hirdették ki a Legjobb Magyar Nyomdász verseny eredményeit, és adták át a díjakat.
A magyar Sign reklámdekorációs magazin standján a kiállításra megjelenő friss lapszáma mellett kiemelt ajánlatait és új E-magazinját is népszerűsítette.
Gyors és környezetbarát
– Elégedettek vagyunk a kiállítással. A szakmai közönség mellett jó dolog látni a csillogó szemű, érdeklődő utánpótlást, a nyomdaipari iskolák tanulóit is – kezdi a beszélgetést Theil Ilka, az IdeaZone marketingvezetője.
Az idei év trendjeit a gyorsaság, funkcionalitás és a környezetvédelem címszavaival jellemzi a szakember. Sikertermékük az automatikusan kinyíló és összecsukódó, különféle formára stancolható, változatosan brandingelhető, polcokkal, prospektustartóval is kiegészíthető totem. Több megrendelő igényli, hogy a POP-eszközöket lebomló, újrahasznosított és újrahasznosítható anyagból készítsék, ami lehetőleg első ránézésre látszódik is. Amit régebben takargattak, mára sikké vált: a barna, nyers papír megmutatása. Mindenkin óriási a nyomás, ahogy a merchandisernek csak pár perce van, hogy felállítsa az eszközt az eladótérben, úgy a POP-tervezőnek és gyártónak is hamar kell többfunkciós, több márka számára megoldást jelentő prototípust kreálnia, ami terhelhető, variálható, ellenáll a bevásárlókocsiknak, ráadásul visszaszedhető róla a kommunikáció, hogy ismét új üzenetet jeleníthessenek meg rajta. Újra divatba jött a raklapon belüli építkezés, a sarokdekor, raklaptakaró, a stancolt elemek reneszánszukat élik.
– Új üzleti kapcsolatok is kialakultak itt, még a román gyártónk is kapott egy megrendelést – összegzi tapasztalatait Theil Ilka.
Képalkotók
A kapcsolódó rendezvények – a DIGI-TALEXPO, DigitalSignage Fórum – révén a szinergiai hatások kihasználására is alkalmas volt ez az esemény. A DIGITALEXPO-n olyan nagy, meghatározó márkák is jelen voltak innovatív megoldásaikkal és szolgáltatásaikkal, mint az Epson, a Konica Minolta és a Samsung. Az egyik standon a könyvgyártáshoz szükséges teljes vertikumot, nyomtatót, vágó- és laminálógépet, valamint kötészetet is telepítettek. Naponta egy-egy művet 200 példányban ki is nyomtak, amit szerzőik azonnal dedikáltak. Aki az interneten vagy a helyszínen regisztrált, az névre szóló kötetet kapott.
Az együttesen 100 kiállítót felvonultató expo-triumvirátus közel 4000 érdeklődőt vonzott falai közé.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >